دکوراسیون

مبل چستر ؛ راحت – اصیل – با شکوه

مبل چستر ؛ راحت – اصیل – با شکوه

مبل چستر ؛ راحت - اصیل - با شکوه
بسته به سلیقه صاحب خانه ، برای اتاق پذیرایی از انواع مبلمان استفاده می شود . شاید نام مبل چستر را شنیده باشید ، مبلمان چستر نوعی خاص ز مبلمان است که در کنار راحتی و زیبایی ، رسمیت هم دارد و می توان از آن به عنوان مبل رسمی در پذیرایی استفاده کرد ، در ادامه قصد داریم این نوع مبلمان را بیشتر معرفی کنیم با ما همراه باشید .

تاریخ مقاله : 1398/07/20

ایرانادکور ، با در اختیار داشتن تیمی حرفه ای و به روز بهترین و زیباترین ها را برای دکوراسیون خانه شما در نظر خواهد گرفت . هر چقدر هم سلیقه صاحب خانه خوب باشد گاهی اما دید یک متخصص دکوراسیون بسیار علمی  و اصولی است که در کنار سلیقه شما بهترین نتیجه را در بر خواهد داشت . در ادامه مبلمان چستر و نحوه چیدمان مبلمان را برایتان شرح خواهیم داد .

مبل چستر

تاریچه مبلمان چستر یا چسترفیلد

صنعتگران در قرن هجدهم، از شیوه‌های ساخت و ساز و چکش استفاده می‌کردند تا به مبلمان چسترفیلد با کیفیتی دست یافتند . آنها در هنگام ستخت این مبل برای پر کردن ، از پرزهای نارگیل و موهای دم اسب استفاده می‌کردند تا دوام آ« را تضمین کنند . این مبلمان همیشه در کاخ پادشاهان به چشم می خورده و به گونه ای تخت شاهی است .

صندلی‌ها با پشم بره تقویت می شده که هنوز هم از این روش استفاده می شود . اما ما مجبور نیستیم به روش سنتی این کار را انجام دهیم . ما امروزه به روش های بسیار پیشرفته تر با ظرافت و زیبایی وهمچنین تنوع بیشتری میتوانیم مبل های چستر را در خانه خود داشته باشیم و شاهانه روی آن لم دهیم .

ویژگی های مبل چستر

چیدمان مبلمان و میز در خانه نشان از سلیقه زیبای شماست . حتما مبل های چستر را بسیار دیده اید ولی شاید نام آن را نمی دانستید . از مشخصات مبل چستر ، پارچه های پرزدار و یا چرمی همراه با دکمه های فرورفته در بافت تشک مبل است . از ویژگی های اصلی این مبل ، شکل استوانه ای در قسمت دسته هاست .

مجموع مشخصات ، به مبل حالتی رسمی می دهد و گاهی آنقدر این مبل رسمی می شود که شبیه مبل کلاسیک می شود و به آن مبل چستر کلاسیک می گویند .

معمولا یک دست کامل مبل چستر 7 نفره است . یک مبل 3 نفره یک مبل دو نفره و دو مبل تک نفره تشکیل دهنده یک ست کامل از این مبل است . مبل های چستر دارای تشک راحت و نرمی هستند که پارچه های مخملی و چرمی یا ترکیبی از این دو را می توان برای پوشش دادن این مبل به کار برد . افرادی نیز تمایل دارند این دو بافت چرمی و پارچه ای را در کنار یکدیگر به صورت ترکیبی به کار ببرند. البته مبل چستر کتانی هم در بازار وجود دارد . اما معمولا پارچه های گلدار و راه راه را برای این نوع مبلمان استفاده نمی کنند چراکه با فرورفتن دکمه های نقش و نگار پارچه و یا راه راهی های آن بد شکل خواهد شد .

نیم ست مبل

سایز مبل چستر

همانطور که گفتیم این مبل در ست 7 و یا نهایتا 8 نفره ارائه می شود . معمولا جثه این مبل بزرگ است و جلوه بیشتری در سالن های بزرگ به خود می گیرد . بیشتر کسانی که مبل چستر را برای سالن های کوچک خود انتخاب می کنند ترجیح می دهند یک نیم ست یا نیم سرویس از این نوع مبل تهیه کنند .

کاناپه تک نفره این مبلمان برای اتاق های کوچک قابل استفاده است. ضمن اینکه برای اتاق های بزرگ از نمونه های سه نفره استفاده می شود . گاهی هم یک مبل دو نفره و دو تک نفره کفاف یک سالن کوچک را می دهد . این نوع مبل معمولا یک پاف مربعی یا دایره ای شکل هم برای وسط دارد که می توانید از آن هم بهره ببرید .

چستر فیلد

مبل چستر فیلد اصل

اصالت این مبل به بزرگی ، شکوه و ظرافت آن است . بازوها و پشتی برازنده آن و دسته‌های عمیقش است در نظر اول توجه هر بیننده را به خود جلب می‌کند . به همین سادگی که به نظر می‌رسد مبلمان چستر این توانایی را دارد که در هر خانه‌ای قرار گیرد و آن را غنی سازد . یکی دیگر از دلایل شهرت مبل‌های چستر اصل به خاطر پایه‌های زیبا و چرخشی آن است . برای ظاهری شیک و مدرن‌تر ، سازندگان ، گاهی مقداری مخروط‌های مربعی اضافه می‌کنند و یا طول پاهای (۳ تا ۶ اینچ) را آزمایش می‌کنند تا نیازهای اتاق‌های مختلف خانه را برطرف کنند .

مبل چستر دارای دکمه ها و یا لمسه های زیبایی است ، که با فواصل مساوی و بسیار منظم تکرار می شوند ، این تکرار باعث آرامش و طراوت ما می شود زیرا ذهن ما الگوها را به خوبی درک می کند و این درک باعث ایجاد شادمانی درونی می گردد .

چستر کلاسیک

ست کردن مبل چستر با سایر لوازم منزل

چستر ها و فرش‌ها در کنار یکدیگر ترکیب زیبا و مناسبی درست می کنند . زیرا آنها ظاهری واقعی و شاهانه دارند و در کنار هم کمال یه کاخ شاهی را نشان می دهند . با این ایده‌ی اولیه، باید به دنبال فرشی بزرگتر و با طرح‌های بیشتر باشید و آن را برای ایجاد فضایی راحت برای خانواده و دوستانتان به کار ببرید. در یک سناریوی به روز تر، شما می‌توانید یک فرش رنگارنگ خریداری کنید و آن را در زیر یا در جلوی مبل چستر خود قرار دهید . دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن بزرگ خانه شما با مبل چستر بسیار با شکوه خواهد شد .

یک کاناپه‌ چسترفیلد اصلی دست ساز است و با بهترین چرم و چوب ساخته می‌شود، قاعده‌ای که در گذشته و امروز به چشم می‌خورد . آیا به ذهن شما رسید که مبل چستر چقدر عالی می‌تواند در مرکز یک اتاق نشیمن بزرگ به نظر برسد؟ در صورت قرار گرفتن روبروی یک شومینه روشن و یک میز قهوه تزئین شده عالی به نظر نمی‌رسد؟ این شهرت عالی چستر راه حل‌های زیادی را در خدمت شما قرار می‌دهد، همانطور که آن‌ها صدها سال در خانه‌ها استفاده شدند تا کلاس بریتانیایی را به همراه بیاورند. با کلاس بودن، همان طور که می دانید، فقط به ظاهر زیبا نیست بلکه با کلاس بودن به کیفیت هم ارتباط مستقیم دارد .

مبل چستر را ارزان نخرید

مبل چستر مبل ارزانی نیست ، اما گاهی سازندگانی با متریال ارزان نوعی مبل چستر نامرغوب را می سازند که دوام چندانی ندارد و ظرافت و زیبایی هم در آن به چشم نمی خورد .  اولین چیزی که باید به دنبال آن باشید این است که آیا گوشه‌ها با مواد اولیه‌ی زمخت و ناهنجار ساخته شده‌اند یا خیر، چرا که بسیاری از تولید کنندگان هزینه‌های تولید را با استفاده از این مواد کاهش می‌دهند. قاب بی کیفیت ، پایه های غیر استاندارد ، روکش های ضخیم ، دکمه های کم عمق و رها شده و فنرهای نا مرغوب قیمت ، دوام و زیبایی مبل را از بین خواهند برد .

مبل چستر فیلد

برای داشتن بهترین انتخاب ها در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، می توانید با ما در دفاتر ایرانادکور در شیراز تماس حاصل فرمایید  . کارشناسان ما ایده های خلاقانه خود را در اختیار شما خواهند گذاشت . صفحه اینستاگرام ما نیز حاوی مطالب جذابی در خصوص دکوراسیون داخلی است .

نویسنده : ص.توکلی / عضوتیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

مبلمانمبلمان چسترچسترچستر فیلدچیدمان مبلمبل زیبادکوراسیون مبلمبل کالسیکدکوراسیون داخلی شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه