مصالح ساختمانی

دیوار پوش کامپوزیت از صفر تا صد

دیوار پوش کامپوزیت از صفر تا صد

دیوار پوش کامپوزیت از صفر تا صد
ایرانیان از دیر باز علاقه بسیاری به وسایل سنگی و آجری داشتند و این علاقه همچنان پابرجاست ، دیوارپوش کامپوزیت با تنوع در طرح و رنگ پوشش دهنده سلیقه ایرانیان برای زیبا کردن دیوارها ست . طرح‌هایی مثل چوب، آجر، بامبو و انواع سنگ ازجمله مدل‌های محبوب در بین مردم هستند. که با توجه به کاربرد و سلیقه انتخاب می شوند . در این نوشتار قصد داریم انواع کامپوزیت و دیوار پوش های کامپوزیتی را شرح دهیم با ما همراه باشید .

تاریخ مقاله : 1398/07/17

ایرانادکور ، مرجع تخصصی دکوراسیون داخلی در جنوب کشور ،با آکاهی کامل از انواع سبک‌ها در دکوراسیون داخلی با استفاده از انواع مصالح موجود و در نظر گرفتن خواست و سلیقه شما عزیزان ، پیشنهادات بهینه خود را ارائه می دهد تا در کمترین زمان ممکن و با صرف حداقل هزینه به فضای دلخواه خود دست یابید .

کامپوزیت دیوار

دیوارپوش کامپوزیتی

علاقه انسان به سنگ، چوب و آجر در ساختمان سازی به حدی است که به جز اسکلت خانه و نما ، حتی دوست دارد برای پوشش دیوار ها هم از این مصالح استفاده کند . استفاده این متریال ها در محیط داخلی خانه ، هزینه بالایی دارد که شاید برای همه طبقات جامعه مناسب نباشد . همچنین نظافت و نگهداری از این مصالح در داخل خانه مشکل است . به همین جهت طراحان مدل‌های مصنوعی از این متریال و مصالح تولید کرده‌اند که به آن‌ها کامپوزیت می‌گویند .

دیوار پوش های کامپوزیت به طور معمول در ابعاد ۱۳۰ در ۲۳۰، ۱۳۰ در ۲۸۰ و ۱۰۰ در ۳۰۰ طراحی و تولید می‌شود. جنس آن ها بیشتر از رزین است و به ‌صورت ورقه‌ای تولید می‌شود. یکی از خصوصیات مهم این عنصر نمای طبیعی آن است. می‌توان گفت مهمانان ما به سختی متوجه مصنوعی بودن کامپوزیت می شوند و گاهی دست بر آن می کشند تا ببینند واقعی است یا خیر ؟

دیوارپوش کامپوزیت

مزایای دیوارپوش کامپوزیت

کامپوزیت همانطور که از اسمش نیز پیداست، یک متریال ترکیبی می باشد.

ویکی پدیا “به ترکیب ماکروسکوپی دو یا چند ماده مجزا که سطح مشترک مشخصی بین آن‌ها وجود داشته باشد، کامپوزیت گفته می‌شود”. تکنولوژی ساخت ورق های کامپوزیت دارای مزیت هایی ست که موجب استفاده ی بسیار کارآمد آن ها در صنعت ساختمان شده است و دیوارپوش کامپوزیت نیز در واقع یکی از این کاربردهاست.

این مصالح ، علاوه بر اینکه بسیار زیبا و جذاب است ، مقاومت در برابر اشعه ماورای بنفش و همخوانی بسیار خوبی با دیگر مصالح دارد . همچنین اگر بعد از مدتی رنگ دیوارپوش ، دیگر برایتان جذاب نبود ، می‌توانید براحتی آن را به رنگ دلخواهتان رنگ‌آمیزی کنید.

از مزایای دیگر دیوار پوش‌های کامپوزیتی می‌توان قابلیت شکل‌پذیری و انعطاف بالا را در نظر داشت . بنابراین شما مشکلاتی که در کار با سنگ و یا آجر را داشتید را در دیوار پوشهای کامپوزیت نخواهید داشت . همچنین این نوع از متریال عایق صوتی، رطوبت و حرارت بسیار خوبی بشمار می رود . از مزایای بسیار مهم دیگر آن ها وزن بسیار سبک در ساختمان و قیمت غیر قابل مقایسه آن با انواع طبیعی سنگ و چوب است . استحکام بالا در برابر ضربه ، امکان استفاده در فضاهای مسکونی ، اداری و تجاری و جابه‌جایی راحت در هنگام نقل‌مکان از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع از دیوار پوش است . دیوار پوش های کامپوزیت نصب و حمل و نقل آسانی دارند . از نظر ظاهری ، کامپوزیت های سه بعدی پس از کاغذ دیواری سه بعدی حالا جایگاه خاصی برای مدرن دوستان پیدا کرده است .

دیوارپوش کامپوزیت سه بعدی

انواع دیوار پوش کامپوزیت

دیوارپوش های کامپوزیتی در ابتدای تولید بسیار ساده بودند و تنها شامل طرح براق آلمینیومی با طیف رنگی متنوع می شدند. اما امروزه با پیشرفت هر روزه در فناوری ساخت متریال ساختمانی، تولید و عرضه ی انواع دیوارپوش کامپوزیت طرح دار نیز رواج یافته است . دیوارپوش کامپوزیت مدرن و همچنین انواع دیوارپوش کامپوزیت با پوشش خش دار، نمونه هایی از دیوارپوش های کامپوزیتی طرح دار هستند که بسیار هم پرطرفدار می باشند . دیوارپوش های کامپوزیتی انواع بسیار مختلفی دارند و در فرم ها طرح های مختلف تولید می شوند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم . انواع طرح های دیوارپوش کامپوزیت عبارتند از:

 دیوارپوش کامپوزیت طرح چوب

 دیوارپوش کامپوزیت طرح بامبو

 دیوارپوش کامپوزیت طرح آجر

دیوارپوش کامپوزیت طرح سنگ

از بین موارد بالا، دیوار پوش های طرح آجر، محبوبیت و مقبولیت بیشتری دارند و بیشترین استفاده را در دکوراسیون خانه های ایرانی پیدا کرده اند . همچنین دیوار پوش کامپوزیتی سه بعدی نیز جایگاه خود را به ویژه در هتل ها و فضاهای بزرگ تجاری پیدا کرده است . از دیگر پوشاننده های مدرن دیوار ، پتینه کاری دیوار است که در چند مقاله قبل به آن پرداخته ایم .

دیوارپوش کامپوزیت طرح آجر

تهیه و نصب دیوارپوش کامپوزیت

دیوارپوش کامپوزیت را می توانید از تولیدکننده های مستقیم آن و همچنین فروشگاه های لوازم دکوراتیو ساختمان و برخی از دفاتر معماری و طراحی داخلی انتخاب و تهیه نمایید . اکثر این مراکز که به فروش دیوارپوش کامپوزیت اقدام می کنند ، خودشان تیم نصب حرفه ای هم دارند که پیش تز خرید برای اندازه گیری به محل شما می آیند و سپس به نصب اقدام می کنند .

همانطور که قبلا هم گفتیم، بهتر است که اجرا و نصب دیوارپوش کامپوزیتی را به یک نصاب حرفه ای و با تجربه بسپارید . چرا که آن ها به دلیل داشتن تجهیزات و تجربه  بسیار که در نصب پنل ها دارند، این کار را به درستی و با ظرافت بیشتری انجام می دهند.

خرید آنلاین این ورق ها هم اممکان پذیر است . امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش آنلاین فروشنده ها و رقابتی که بین آن هاست ، بسیاری از تولیدکنندگان به طور مستقیم اقدام به فروش اینترنتی محصولات خود نیز می کنند. خرید اینترنتی به دلیل مزیت های خاص خود ،  امروزه طرفداران خودش را نیز دارد. امکان دیدن مدل ها و طرح های بسیار بیشتر از یک فروشگاه در کم ترین زمان و همچنین مقایسه  قیمت ها و مشخصات محصول چندین فروشنده به طور همزمان، از مزیت های خرید اینترنتی دیوارپوش کامپوزیتی می باشد اما شاید رنگ و طرح آن در عکس ها آن چیزی نباشد که در واقعیت با آن رو به رو می شوید پس حتما دقت کنید که بهترین انتخاب را داشته باشید .

دیوارپوش کامپوزیت طرح چوب

باید در ابتدا اقدام به خرید ورق کامپوزیت کرد و سپس با اندازه گیری دقیق روی دیوار زیرسازی آنرا انجام دهید و با دریل کاری و نصب کامپوزیت روی آن به نوعی نصف کار انجام می شود. حال با درست کردن بتونه باید فضای بین شیارها و جاهایی که دریل کاری انجام شده است بتونه کاری کنید و سپس با پیستوله اقدام به رنگ کردن کامپوزیت طرح سنگ کنید.

دیوارپوش کامپوزیت

ایرانادکور ، با در اختیار داشتن تیمی به روز و با تجربه ، اجرای فضایی کاربردی و زیبا را برای شما مشتریان گرامی به عهده خواهد داشت . راهنمای خرید دیوارپوش هم پیشتر در همین سایت توسط تیم ما بررسی شده است . برای دریافت مشاوره در خصوص دیوارپوش های کامپوزیتی با دفاتر ما در شیراز در تماس باشید . صفحه اینستاگرام ما را که حاوی نکات جالب و جذاب در خصوص دکوراسیون داخلی است را دنبال نمایید . رضایت شما هدف نهایی ما است .

نویسنده : ص. توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه