دکوراسیون

تزیین اتاق کودک با وسایل دور ریختنی

تزیین اتاق کودک با وسایل دور ریختنی

تزیین اتاق کودک با وسایل دور ریختنی
تزیین اتاق کودک به سبک های متعدد و به شکل های متنوع و زیبایی انجام می گیرد که هر یک جذابیت خاصی به فضای اتاق کودک می بخشند . در این نوشتار مجموعه ایی از انواع مدل های تزیین اتاق کودک با مواد دور ریختنی را بیان خواهیم کرد . این مقاله به مناسبت 16 مهرماه ، روز ملی کودک تهیه شده است . با ما همراه باشید تا نکات جالبی در خصوص تزیین اتاق کودک را با هم مرور کنیم .

تاریخ مقاله : 1398/07/16

ایرانادکور ، تیمی است به روز که به تمام جزییات فضای زندگی شما اهمیت می دهد . تک تک افراد و اعضای خانواده می بایست در خانه احساس شادی و آرامش کنند و ما کنار شماییم تا با روش های خلاقانه و بهینه به این هدف نایل شویم . ایده‌های طراحی اتاق کودکان را در ادامه بررسی می کنیم .

دکور اتاق کودک

تزیین اتاق کودک

تزیین در و دیوارهای اتاق خواب کودکان با استیکرهای کودکانه ، کاغذ دیواری های سه بعدی بچگانه ، پوسترهای کارتونی و قاب های زیبا و متنوع می تواند فضای دل انگیز و شیرینی را برای کودکان بسازد نمونه هایی از تمام تزیینات گفته شده در بازار موجود است اما اگر بخواهید از خلاقیت و نظر خود بچه ها هم برای این کار استفاده کنید اولین پیشنهادمان این است که وسایل قدیمی خودتان را جستجو کنید و دکمه های رنگین و منجوق و مرواریدهای بی استفاده را پیدا کرده و سپس به کمک کودکتان آن ها را روی تکه های گونی یا پارچه ای که نقشی را روی آن ها طرحی کرده اید، بچسبانید و یا بگذارید کودکان خودشان برای دکوراسیون اتاقشان از قوه تخیل بسیار بالایشان استفاده کنند و به شما ایده دهند .

تخیل کودک

مثالهایی از خلاقیت های کودکانه برای تزیین اتاق

تمام کودکان خط خطی کردن را دوست دارند و این کار باعث رشد و تقویت ماهیچه های دست آن ها می شود و همچنین خلاقیت و نوآوری آنان تقویت می شود ، پس خوب است که دیواری از اتاقش را برای این کار اختصاص دهید و ازجنسی مانند شیشه یا فلز براق سطحی صیقلی و قابل پاک شدن چند باره برایش فراهم کنیم یا اگر کودک تان به تازگی نوشتن را یاد گرفته است اجازه بدهید با خط کودکانه اش جملات زیبایی را روی مقوا با ماژیک بنویسد و بعد روی خطوطش را تزیین کنید مثلا با چسباندن سنگ های رنگین یا پولک و مهره میتوانید تابلوی زیبایی برای اتاق او تهیه نمایید  مثال دیگر گردش در فضاهای سبز و جمع اوری انواع برگ ها و درست کردن تابلوی برگ برای اتاق کورک است . همین مثال برای کسانی که در کنار دریا می توانند صدف جمع کنند نیز صادق است . نکات مهم در طراحی اتاق کودکان را پیشتر در همین سایت بررسی کرده ایم .

کاردستی

دستهای هنرمند کودک

شناخت دنیا ابتدا از طریق دهان و سپس در طریق دستان کودک رخ می دهد . کودکان عاشق رنگ هستند و عاشق بازی پس گاهی اجازه دهید دست در رنگ کنند و شادی را بر پوستشان احساس کنند ، رنگهای انگشتی ، گزینه بسیار مناسبی برای دست ساز های کودک است . شاید در سالهای کودکی نباید زیاد به تمیزی و دکوراسیون شیک اتاق توجه کنیم و بجای ان بگذاریم کودک از دوران شیرین کودکی خود لذت ببرد . کودکی که دیوار اتاق خود را می تواند رنگ کند احتمالا شب هم در همان اتاق حاضر است بخوابد .

رنگ انگشتی

شما می توانید به سادگی قسمتی از دیوار اتاق کودکتان را با همکاری و هماهنگی خودش رنگ کنید تا دکوراسیون اتاق کودک کمی هم به عهده خودش باشد . این کار مراحل ساده ای دارد، کافی است رنگ های مورد علاقه کودک را در ظروف جداگانه ریخته و از او بخواهید که به ترتیب کف دستان کوچکش را در رنگ ها فرو ببرد و بعد روی در یا دیوار بچسباند با همین روش ساده اثر دستان کودکان روی در و دیوار اتاق تصاویر جالب و رنگارنگی می سازند همچنین ایده جذاب دیگر این است که تکه ای گونی پهن را روی دیوار بچسبانید و طرح های انگشتی را با رنگ های رشاد روی آن پیاده کنید، انگشتان رنگی می توانند نقاشی معرکه ای را اجرا کنند و شما را حیران کند .

استفاده از وسایل دور ریز

کودکان می توانند از وسایل تمیز و به درد نخور چیزهایی بسازند و مدتها با آن مشغول شوند ، بطری های آب ، جعبه های چوبی و مقوایی ، سر بطری ، لیوان های پلاستیکی کهنه ، در کنار وسایلی مثل چسب و قیچی هم آنها را ساعتها سرگرم می کند و هم بعدا می توانید با کمک به آ« ها از وسایل بوجود آمده برای تزیین اتاق خودشان بهره ببرید و شاید در مهمانی ها به دیگران نشان دهید و اعتماد به نفس کودکتان را بالا ببرید .

دور ریختنی

همچنین با کامواهای رنگی و نخ های بلند و کوتاه و کمی مهره و منجق می توانید با کمک آن ها قاب عکس کوچکی از عکس های خانوادگی تهیه کنید و حتی آن را در سالن و یا روی درب یخچال نصب کنید . برای انجام تزیینات در اتاق کودک از انواع وسایل ساده و ابتدایی می توان استفاده نمود. در این روش با صرف کمترین هزینه و همچنین با به کارگیری وسایل ساده و در دسترس می توانید فضای اتاق کودک را به بهترین شکل تزیین نمایید.

در نظر گرفتن علاقه کودکان در دکوراسیون

گرچه تخت و کمدهای بسیار زیبایی در بازار برای بچه ها وجود دارد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند اما همه بچه ها دوست دارند در خیمه بخوابند ، با تدارک دیدن خیمه یا چادری در اتاق کودکان ، آنها را به اتاقشان علاقه مند کنید ، خانه های درختی هم همیشه مورد پسند کودکان هستند اگر فضا دارید چیزی شبیه خانه درختی برایشان درست کنید حتی می توانید برای پایین آمدن از آن برایش سرسره هم در نظر بگیرید .

اتاق کودک

ساخت وسایل چوبی برای اتاق کودک

چوب یکی از مصالحی است که به راحتی و به وفور در خانه همه ما پیدا می شود. وسیله های چوبی هم به دلیل ماهیت طبیعی و گرم بودنشان طرفداران بسیاری دارد و البته بسته به نوع چوب ممکن است قیمت بالای داشته باشد. اگر وسیله ای چوبی در طی زمان کارایی و حتی زیبایی خود را از دست بدهد باید دور ریخته شود؟ پاسخ ما به شما خیر است. زیرا به راحتی می توان جانی دوباره به آن بخشید و در جایی دیگر و با کربردی دیگر از آن استفاده کرد . از استفاده های چوب در دکوراسیون اتاق خواب برای دکور دیوار پشت تخت است . البته نباید شلف ها و میزهای پاتختی را هم از یاد ببرید .

دکور اتاق کودک

پارچه ها هم از جمله موادی هستند که شاید بیش تر از بقیه متریال ها ، حتی پلاستیک ها، در خانه هایمان مصرف دارند. به کار بردن دوباره پارچه ها برای دکوراسیون اتاق خواب کودکان ایده بسیار خوبی است . به نظر بهتر است برای شروع ابتدا تمام پارچه هایی را که دارید جمع کرده و در کنار هم قرار دهید. سپس نسبت به رنگ، طرح و بافتی که دارند آن ها را دسته بندی نمایید. با این کار بهتر می توانید تصمیم بگیرید که چه کارهایی باید با آن ها انجام دهید. ساده ترین و البته زیباترین ایده قاب کردن پارچه هاست! اگر این را هماهنگ با تم رنگی دکوراسیون اتاق خواب انجام دهید و آن ها را به دیوار نصب کنید، به یک طراحی فوق العاده جذاب خواهید رسید.

و یا می توانید برای پشت کتابخانه از این پارچه های رنگارنگ و شاد بهره ببرید .

کتابخانه کودک

ایرانادکور ، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور ، در دفاتر خود در شیراز در خدمت شما عزیزان خواهد بود برای برقراری ارتباط بهتر با کارشناسان ما قسمت تماس با ما در سایت را مشاهده نمایید . دکوراسیون اتاق کودک در تخصص تیم ماست .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریره ایرانادکور

برچسب ها :

دکوراسیون اتاق کودکتزیین اتاق بچهاتاق بچهدکوراسیون با وسایل دور ریزکاردستیدور ریختنیروز کودکدکوراسیوندکور اتاق

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه