دکوراسیون

دکوراسیون آکواریوم

دکوراسیون آکواریوم

دکوراسیون آکواریوم
آکواریوم امروزه یک عنصر دکوراتیو بسیار شیک و زیباست که معمولا دو گروه از افراد را به خود جذب می کند ، آنهایی که با دیدن رقص ماهیان در آب آرامش می گیرند و اصولا عاشق نگهداری ماهی هستند و ازین کار لذت می برند و گروه دوم که به آکواریوم به دید تزیین خانه نگاه می کنند و از داشتن آکواریوم برای زیبا تر کردن فضای خانه بهره می برند . البته می توان با یک تیر دو نشان را هم زد . در این نوشتار سعی داریم آکواریوم را از جنبه دکوری آن بررسی کنیم . با ما همراه باشید .

ایرانادکور ، با اهمیت دادن به هرآن چه در اندیشه شما برای داشتن بهترین و دلنشین ترین فضای خانه است ، در کنار شما خواهد بود . با دفاتر ما در شیراز در تماس باشید و صفحه ما را در اینستاگرام دنبال کنید تا ایده‌های ناب طراحی داخلی را از دست ندهید .

آکواریوم در خانه

دکوراسیون آکواریوم

آکواریوم ، پیش از هر چیز خانه ای دایمی برای ماهی هاست ، جاییکه قرار است ماهی های ما تا وقتی زنده اند در آن زندگی کنند ، پس بسیار مهم است که بهترین فضا را برای آن ها در نظر بگیریم ، در خرید آکواریوم شعار “هرچه بزرگتر ، بهتر ” مطرح است ، قطعا آکواریوم بزرگ ، محل مناسبتری برای نگهداری از تنوع بالاتری از ماهی هاست ، زیبا تر است ، می تواند حاوی وسایل و لوازم دکوری زیباتری باشد ، اما اینکه فضای ما کوچک است نباید باعث شود خودمان را از داشتن آکواریومی زیبا محروم کنیم . با شناخت و انتخاب صحیح ماهی ، شما حتی می توانید یک آکواریوم بسیار زیبای رومیزی داشته باشید ، سعی کنید توجه ویژه‌ای به رفتارهای برخی از گونه‌های کوچک ماهی داشته باشید؛ به عنوان مثال ممکن است بر اساس اینکه گونه ماهی محلی و یا مهاجم باشد ، فقط بتوانید یک عدد ماهی نر در اکواریوم خود نگه دارید .

آکواریوم

پس پیش از هرکاری سایز آکواریوم خود و نوع ماهی هایی که در آن سایز آکواریوم قابل نگهداری هستند و تعداد آن ها را تعیین نمایید . برای این کار هم می توانید از اینترنت کمک بگیرید و هم با مرجعه به فروشگاه های مرتبط از نزدیک انتخاب خود را انجام دهید .

هیجان داشتن یک آکواریوم در خانه

دردسرها و مشکلات نگهداری از ماهی ها در آکواریوم را احتمالا از آنها که تجربه عملی داشته اند شنیده اید ، اما هیجان داشتن آکواریوم باز هم ما را به سمت تهیه آن سوق می دهد . داشتن آکواریومی خاص ، آنقدر جذاب است که ارزش هزینه کردن و تحمل دردسر های نگهداری از آنها را دارد ، تماشای شنای ماهی های با نمک که لیز می خورند و شیطنت می کنند گاهی چنان آرامشی به همراه دارد که شاید ساعت ها به تماشای آن ها بنشینیم بی آنکه گذر زمان را احساس کنیم .

آکواریوم رومیزی

محل های مناسب برای قرار دادن آکواریوم

کتابخانه : در خانه های کوچک که فضای اختصاصی برای قرار دادن آکواریوم نداریم ، می توان یک یا چند عدد از قفسه های کتابخانه را به آکواریوم اختصاص داد ، کتابخانه های دو طرفه که گاهی به عنوان پارتیشن هم در نظر گرفته می شوند ، گزینه های بهتری برای آکواریوم ها هستند چراکه از هر دو طرف دید دارند و زیبایی آکواریوم را بیشتر به چشم می آید .

آشپزخانه : یکی از مکان هایی که شاید فکر کنید برای آکواریوم مناسب نیست آشپزخانه است ، اگر کمی خلاق باشید ، اوپن آشپزخانه تان را می توانید به یک آکواریوم بزرگ تبدیل کنید . البته این در صورتی است که حذف کابینتی که احتمالا در زیر کانتر آشپزخانه بوده در تحمل شما باشد .

آکواریوم آشپزخانه

کنج های دنج نشیمن : ما قرار است از تماشای آکواریوم لذت ببریم و آرام شویم ، پس یکی از جاهای بسیار ایده ال برای تعبیه آکواریوم ، اتاق نشیمن است . در کنار مبلی که برای لم دادن خریده اید و شاید میز قهره کوچکی که جلو آن قرار دارد ، تعبیه یک آکواریوم خاص و زیبا هم خوب است . الان که این مطلب را می خوانید احتمالا از خواندن آن حال بهتری دارید چه برسد به تبدیل آن به واقعیت .

پذیرایی : آکواریوم های دکوری که جنبه تزیینی دارند را می توان به عنوان کانون مرکزی خانه در دکوراسیون هال و پذیرایی بکار برد حتی از انواع استوانه ای و گرد آن هم می توان برای تفکیک فضا ها استفاده کرد ، گاهی نیز اکواریوم های کابینت دار را در گوشه ای از پذیرایی به عنوان یکی از اجزای لاکچری خانه قرار می دهند .

در نهایت این شمایید که تعیین می کنید جای هر چیز کجاست . کمی جسارت به خرج دهید ، قرار نیست آکواریوم شما مانند تمام آکواریوم های دیگر یک مکعب عادی و معمولی باشد ! آکواریوم های عمودی و بسیار بلند هم حس زیبای اقیانوس را دارند گاهی این آکواریوم ها تا نزدیکی های سقف ادامه دارند و ماهی های شما در ارتفاع خانه شنا خواهند کرد . همچنین گاهی برای تزیین اتاق خواب ، می توان در بالای تخت ، آکواریوم داشت .

آکواریوم

انواع آکواریوم

آکواریم ها معمولا به سه دسته آکواریوم های آب شور ، آب شیرین و گیاهی تقسیم می شوند .

آکواریوم آب شور  : ماهی های آب شور نیاز به فضای بزرگ دارند و معمولا گرانترین ماهی ها هستند ، آکواریوم های بزرگ و باشکوهی برای این نوع ماهی ها باید در نظر گرفت . نگهداری آن ها هم سخت از ماهی های اب شیرین است . همچنین نمک مخصوص آب آنها را باید بصورت جداگانه تهیه کنید .

آکواریوم آب شیرین : ماهی هایی ارزان تر متنوع تر با نگهداری رحت تر ، بیشتر ماهی های زینتی ماهی های آب شیرین هستند که رنگارنگ و زیبا هستند .

آکواریوم گیاهی : این آکواریوم  ها معمولا برای نگهداری و نمایش انواع گیاهان دریایی بکار می روند . معمولا نوع آب آکواریوم گیاهی آب شیرین است. شما می توانید از ریشه و کنده گیاهان استوایی برای تزئین این آکواریوم ها استفاده کنید. این ها ممکن است با ماهی یا بدون ماهی باشند . معمولا افراد ماهی هایی نیز برای این آکواریوم ها در نظر می گیرند اما هدف کلی از داشتن این نوع آکواریوم داشتن گلدانی شیشه ای با گیاهان زیبای دریای است . بنابراین میتواند بسیار خاص و متفاوت باشد .

آکواریوم گیاهی

هنگامی که می خواهید از گیاهان استفاده کنید ، باید حتما درباره ترکیب رنگ‌ها و تضادها فکر کرده باشید ؛ مانند تضاد رنگ سبز تیره یا قرمز با برگ‌های سبز روشن در اشکال مختلف . مثلا، یک پس زمینه از یک والیسنریای بزرگ سبز تیره تا قهوه‌ای متمایل به قرمز و یک پوشش پیش زمینه از کریپتوکاریین سبز می تواند ایده خوبی باشد . والیسنریا رو به سطح آب رشد می کند و حالتی سایه روشن را در اکواریوم شما  ایجاد می کند، کریپ‌ها نیز در زیر آکواریوم به رشد خود ادامه می‌دهند و بدین وسیله تداخلی برای یکدیگر ایجاد نمی کنند .

آکواریوم در محل کار

علاوه بر آپارتمان می توان برای تزیین فضای داخلی ساختمان های اداری نیز از آکواریوم می توانید استفاده کنید . وجود آکواریوم در مکان های کاری باعث ایجاد فضایی آرامش بخش می شود و همکاران با مشاهده آکواریوم و ماهی و تزیینات داخلی آن احساس آرامش و نشاط بیشتری خواهند کرد و روحیه مثبتی خواهند گرفت . معمولا در محیط های کاری فضاهای بزرگتری برای اختصاص دادن به آکواریوم در اختیار داریم .

آکواریوم محل کار

پس از خواندن این مقاله شاید تشویق شوید آکواریومی تهیه کنید ، پیشنهاد ما به شما گام به گام پیش رفتن است ، ابتدا سعی کنید با ارزان ترین مصالح حتی با مراجعه به کارگاه های برش شیشه و خرید چند قطعه شیشه و چسباندن اصولی آنها یک اکواریوم دست ساز بسازید و چند عدد ماهی آب شیرین زیبا و لوازم دکوری ارزان قیمت تهیه نمایید ، اگر بعد از مدتی نگهداری ماهی ها برایتان آسان بود گام بعدی را بردارید . اما صرف هزینه زیاد برای خرید آکواریوم و خرید ماهی های زیاد ، شک بزرگی در زمان شما برای نگهداری از آن ها بوجود خواهد آورد . البته این یک پیشنهاد است ، بعضی ها هم دوست دارند دل به دریا زده و قسمتی از اقیانوس بیکران را به خانه خود دعوت کنند و به تماشای زندگی زیرآب بپردازند .

در مقالات بعدی انواع ماهی های آکواریومی و لوازم دکوری اکواریوم را به شما معرفی خواهیم کرد .

ایرانادکور ، همراه همیشگی شما ، در ارائه بهترین های دکوراسیون داخلی . با ما در تماس باشید و از ایده های ناب و خلاقانه کارشناسان ما بهره مند گردید . زیبایی‌شناسی در طراحی داخلی سرلوحه ما در ایرانادکور است .

برچسب ها :

آکواریوم رومیزیآکواریوم دکوراسیونآکواریوم در خانهتزیین آکواریومماهی های آکواریومآکواریوم منزلتزیین آکواریوم

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه