دکوراسیون

دکوراسیون خانه های قناس

دکوراسیون خانه های قناس

دکوراسیون خانه های قناس
همه دوست دارند در خانه ای با جلوه ای منحصر به فرد زندگی کنند ، اما گاهی قناسی های خانه محدودیت ایجاد می کند و اجازه نمی دهد سلیقه و خواست شما به واقعیت بدل شود . خانه های قناس معضل بزرگی برای چیدمان دارند و دکوراسیون آنها باید با دقت و ظرافت خاصی طراحی شود. در این نوشتار قصد داریم ترفندهایی برای پوشاندن قناسی ها ارائه دهیم .

تاریخ مقاله : 1398/07/9

ایرانادکور ، پیشرو در ارائه ایده های ناب معماری و دکوراسیون داخلی منزل در خدمت شما عزیزان خواهد بود . صفحه اینستاگرام ایرانادکور ، شامل نکاتی جالب و خواندنی در خصوص دکوراسیون است .

کمد قناس

خانه های قناس

در خانه های واقعی برعکس نقاشی ها ، همه چیز مرتب و بدون ایراد نیست . فضای پرت و یا قناسی در بسیاری از ساختمان ها وجود دارد که هم می تواند شامل فضای مرده و بدون استفاده در گوشه ها و یا شامل فرورفتگی، برآمدگی و یا تراز نبودن دیوارهای خانه باشد . داشتن این قناسی ها در خانه بسیار ناخوشایند است ولی به معنای کنار گذاشتن آمال و آرزوهایمان برای داشتن خانه ای دلخواه هم نباید باشد !

ما در این مقاله قصد داریم چند راه کار کاربردی و عملی در اختیار شما قرار دهیم تا بیشتر خانه تان را دوست داشته باشید .

ایرادات و قناسی دیوار

یک نجار خبره می تواند بسیاری از اتفاقات بد روی دیوار را پنهان کند . با نصب شلف روی دیواری که تراز نیست و یا تورفتگی و برآمدگی نامناسبی دارد، به راحتی می توانید آن را بپوشانید. البته برای این منظور بهتر است از شلف های دیواره داری استفاده کنید که خودشان به منزله یک سطح جداگانه روی دیوار قرار می گیرند. حتی اگر قناسی دیوار شما به شکل زاویه دار در گوشه ای از فضا وجود دارد برای ساخت شلف اقدام کنید. طراحی دیوار اتاق خواب  قناس را هم می توان با روشهای مناسب و ارزانی پوشاند .

قناسی آشپزخانه : اگر قناسی های خانه شما در قسمت آشپزخانه قرار دارند می توانید در آن قسمت وسایل بیشتری قرار دهید تا پوشش بیشتری داشته باشد و هیچ وقت این قسمت های خانه را بدون استفاده و خالی نگذارید چون باعث می‌شود زشتی آن قسمت بیشتر مشخص شود. مثلا در قسمت آشپزخانه می توانید یخچال، اجاق گاز و یا چیزهای دیگر قرار دهید تا کمتر به چشم بیاید.

جابه جایی قناسی موقع ساختمان سازی

اگر ساختن خانه به عهده خود شماست و قرار است شما برای ساختن آن ایده بدهید و می‌بینید که فضاهای قناسی باید در خانه وجود داشته باشد سعی کنید طراحی خانه را طوری انجام دهید که قناسی ها در قسمت سرویس بهداشتی و حمام بیفتد در این صورت مشکلات زیادی ایجاد نمی‌شود و قسمت های پذیرایی و نشیمن خانه که مهمتر هستند بدون قناسی و در حالت نرمال خواهند ماند. 6 اصل در طراحی دکوراسیون منزل پیش تر در همین سایت بررسی شده است .

قناسی خانه

پوشاندن قناسی با آثار هنری

در دکوراسیون خانه های قناس دیوار فرورفته و برآمده را می توانید با تابلو بپوشانید. برای انتخاب تابلو میزان برجستگی یا تورفتگی و همچنین محیط آن را در نظر بگیرید. اگر حجم برآمدگی زیاد باشد، نصب تابلو فاصله آن را اغراق خواهد کرد و اتفاقا به جای پوشاندن آن، وضعیت را بدتر می کند. پس برای انتخاب تابلو باید همه جوانب را در نظر بگیرید. اما می توانید با آثار هنری دیگر مثل شاخه های درختان تزیین شده و یا گلهای خشک آن قسمت برآمده را پوشش دهید . ساخت کتابخانه بر روی دیوارهای قناس اقدام بسیار مناسبی است که می تواند پاسخگوی این نیاز باشد .

از آثار هنری ایرانی مثل قالیچه ها و تابلو فرش ها برای پوشاندن قناسی دیوارها هنگام طراحی داخلی منزل ایرانی می توان بهره برد .

قالیچه دیواری

ایجاد خطای دید

سعی کنید برای بیننده خطای دید ایجاد کنید . یکی از وسایلی که می توانید از آن استفاده کنید کاغذ دیواری است . خطای دید در بسیاری مواقع بدون صرف هزینه زیاد راهگشای دکوراسیون خانه های قناس است! کاغذ دیواری طرح دار با ایجاد خطای دید می توان قناسی دیوار را بپوشاند و طرح و نقش زیاد روی کاغذ دیواری چشم را به سمتی هدایت می کند که سطح صاف دیوار از روبرو چندان قابل تشخیص نخواهد بود. البته این کار حد و مرزی دارد . نباید زیبایی و تناسب رنگی و هارمونی وسایل و رنگ ها را فدای پوشاندن قناسی کنید و از کاغذی شلوغ و پر از گل های رنگی در سبکی از خانه که با آن هماهنگ نیست استفاده کنید . در این راه مشورت با یک طراح دکوراسیون شاید پشیمانی کمتری برایتان به جا بگذارد .

برای رنگ آمیزی دیوارها از رنگ های روشن استفاده کنید ، زیرا این رنگ ها اثر خشن زاویه های تیز را خنثی می کنند و قناسی دیوار را کمتر نشان می دهد. نیازی نیست تمام عناصر مبلمان را به صورت سنتی داخل فضا داشته باشید. می توانید به جای یک میز پذیرایی بزرگ از چند میز کناری استفاده کنید و با استفاده از آن ها تعادل را در فضا ایجاد کنید.

رفع قناسی

آویز ها وسیله برای پوشاندن قناسی

آویزهای مختلفی وجود دارد که می توان از آنها برای پوشاندن ایرادات دیوار بهره برد و آویزها کم خرج و زیبا هستند . انواع پارچه ای، پلاستیکی، فلزی و یا هر جنس دیگری که به نظر شما زیبا باشد می تواند کاربرد پیدا کند . این آویزها می تواند شامل ریسه های مختلفی باشد که کنار هم قرار گرفته و با ایجاد حجم روی دیوار، قناسی را بپوشاند. اگر دستی در تولید صنایع دستی دارید، کمی خلاقیت به خرج دهید و تعدادی آویز پارچه ای، منگوله ای و یا کاغذی بسازید.

ریسه نور

یکی از این آویز ها ریسه نور است قرار دادن ریسه های نوری روی دیوار، با ایجاد تاریکی و روشنایی می تواند مشکلات دیوار را حل کند. ریسه ها در انواع مختلفی در بازار یافت می شوند و حتی می توانید آن ها را بسازید . ریسه مفتولی و یا شبکه های توری شکل هم وجود دارد که با پر کردن فضای مورد نظر، به عنوان یکی از منابع نوری با روشنایی ظریف و ملایم، منزل شما را زیباتر خواهد کرد.

بیشتر جلوه دادن قناسی

گاهی نمایش نقطه ضعف ها تبدیل به نقطه قوت می شود . شما می توانید به این شکل، نکته ضعف دیوار را به یک نکته قوت تبدیل کنید. دیوار یا سقفی که دارای قناسی می باشد را می توانید با اضافه کردن یک طرح و نقش شاخص به یک عنصر دکوراتیو تبدیل کنید. اگر احساس می کنید یکی از دیوارها یا حتی قسمت کوچکی از آن ها شکل مناسبی ندارد، باید به دنبال راهی باشید که به جای بدشکل به نظر رسیدن، جذاب و متفاوت جلوه کند. برای این کار می توانید از کاغذ دیواری یا برچسب های دیواری استفاده کنید. سعی کنید طرح مورد نظر را فقط روی بخش داری قناسی انجام دهید تا توجه همه را به دیدن آن قناسی زیبا شده جلب کنید . انگار آن قناسی به عمد قناس شده است .

خانه قناس

ایرانادکور ، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور ، با در نظر گرفتن خواست و سلیقه شما و ارائه بهترین روش ها ، با کمترین هزینه و زمان شما را به اهدافتان خواهد رساند . تا دچار اشتباهات بزرگ در دکوراسیون داخلی منزل نشوید . با دفاتر ما در شیراز در تماس باشید و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند گردید .

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

خانه قناسدیوار قناسرفع قناسی خانهسقف قناسدکوراسیون داخلیاجرای دکوراسیون داخلیرفع ایراد خانه

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه