دکوراسیون

ده ترفند ارزان برای لوکس کردن خانه

ده ترفند ارزان برای لوکس کردن خانه

ده ترفند ارزان برای لوکس کردن خانه
خانه ، جایی است که حتما باید آن را دوست داشته باشیم ، بعضی ها خانه های ساده با دکوراسیون مینیمال و برخی ، خانه های لوکس و مدرن را می پسندند ، اگر خانه لوکس و لاکچری را دوست داریم باید ابتدا ویژگی های این نوع از خانه ها را بشناسیم و در دکوراسیون داخلی منزل به کار گیریم . در این نوشتار می خواهیم خصوصیات خانه های لوکس را بیان کنیم و سپس ترفندهایی برای لوکس کردن خانه را آموزش دهیم . با ما همراه باشید .

تاریخ مقاله : 1398/06/29

ایرانادکور ، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور ، پیشرو در طراحی خانه های مدرن و لاکچری در خدمت شما عزیزان خواهد بود .

خانه لوکس

ترفندهایی برای لوکس کردن خانه

گاهی عده ای خانه را فقط سقفی می دانند بر بالای سر که باید بعد از یک روز خسته کننده در آن به استراحت بپردازند ، اما در واقع ارزش یک خانه بیش از سقفی بر بالای سر است ، محیط خانه و زیبایی های درون آن می تواند انرژی بخش ، الهام دهنده و حتی شفابخش باشد ، در معماری شفابخش ، این توجه به دکوراسیون است که فضا را به حدی مناسب می کند تا بر روی جسم و روح تاثیر بگذارد .

برای آن عده که خانه های لوکس را می پسندند ، در ابتدا می خواهیم مشخصات یک خانه لوکس را شرح دهیم و سپس به بیان چندین ترفند برای داشتن خانه لوکس هنگام طراحی دکوراسیون داخلی منزل بپردازیم .

مشخصات یک خانه لوکس

اول : داشتن ورودی چشم گیر : ورودی ؛ اولین و شاید بیشترین تاثیر را بر بیننده داشته باشد ، یک راهرو ساده و تاریک ، هرگز نوید ورود به یک خانه لوکس را نمی دهد . اما ورودی که در آن آینه کاری ، نورپردازی ، گلدان های شیک ، تابلوهای نفیس و سقف های ابزار خورده دیده شود ، قطعا ذهنیت فرد را برای ورود به خانه ای لوکس تغییر می دهد .

دوم : به کار گرفتن تکنولوژی : خانه های هوشمند که تکنولوژی در آن موج می زند ، امروزه از ویژگی های یک خانه لوکس است ، درب های برقی ، پرده ها و لوستر های کنترل دار ، اسپیلت هایی که با گوشی موبایل خاموش و روشن می شود ، انواع دوربین ها و سنسور های رطوبت و دما و حریق مثال هایی از اجزاء یک خانه لوکس است . هرچقدر تکنولوژی‌های به‌کار رفته در خانه بیشتر باشد ، خانه لوکس‌تر محسوب می‌شود .

سوم : داشتن سرویس بهداشتی لاکچری : خانه های لوکس فقط وروردی و پذیرایی دکور شده ندارند ، سرویس های بهداشتی به خصوص حمام در این خانه ها بسیار اهمیت دارد . داشتن دوش و شیرآلات مدرن ، کاشی کاری و آینه کاری های براق و خاص ، نصب وان و جکوزی های کاربردی ، داشتن قسمتی مجزا برای لباس پوشیدن در حمام ، دکور کردن دستشویی ، روشویی های کابینت دار و سنگهای گران قیمت و شیک ، به کار بردن رنگهای طلایی ، نقره ای ، مسی و کروم در طراحی نشان از لوکس بودن خانه دارد . حمام‌های لوکس دارای مقدار زیادی سنگ مرمر، چوب‌های کار ‌شده و کاشی‌های سفارشی در دیوار‌ها و کف هستند .

حمام لوکس

چهارم : پذیرایی با شکوه : مبل‌های لوکس سلطنتی و ظروف و مجسمه‌های قیمتی در پذیرایی ، دور کردن تلویزیون از سالن و تزئینات تشریفاتی و رسمی‌ ، پذیرایی را لوکس و مدرن می کند . به کار گیری رنگ‌های خاص مثل رنگ زرشکی و طلایی در این قسمت خود به خود خانه را لوکس جلوه می دهد ، داشتن پیانو ، نورپردازی ، تابلوهای اصیل ، فرش های قیمتی و عتیقه جات نشان از شکوه خانه است .

پذیرایی لوکس

پنجم : اتاق های شاهانه : اتاق های مستر ، با کمد های طراحی شده ، پرده و روتختی های زیبا و شکیل ، لوستر های خاص ، کلوزت ها یا همان کمدهای اتاقی شکل ، اتاق ها را لوکس می کند .

ترفندهایی ارزان برای داشتن خانه ای فاخر

ما همگی دوست داریم خانه‌های مان شبیه قصرهای به زیبایی تزئین شده به نظر برسند اما اغلب هزینه کافی برای دست یابی به آن را نداریم . مواردی که در بالا اشاره شد تنها بخشی از تعریف یک خانه لوکس است ، اما همیشه می توان با صرف هزینه های کمتر ، تا حد ممکن خانه را لوکس تر کرد ، در ادامه قصد داریم ترفندهایی نه چندان گران را به شما معرفی کنیم تا در خانه ای لوکس تر قدم بزنید .

ترفند یک : ابزار های گچی در سقف : فضایی که ابزارهای گچی در سقف ندارد معمولا لوکس به نظر نمی رسد . انگار دیوارها به سقف بدون هیچ برنامه ای متصل شده اندو گویا کار ، ناتمام است . با هزینه بسیار کمی ، ابزارهای گچی اجرا شده روی دیوارها به فضا غنا و شکوه می‌بخشند . این به معنای شلوغ کاری نیست ، حتی ابزارهای ساده و شیک می تواند این حس را ایجاد کند ، پس دست به کار شوید و برای سقف کاری بکنید .

ترفند دو : درب های خانه را به رنگ های خیره کننده تغییر دهید ، رنگ مشکی برای درب ها به یک باره فضا را لاکچری تر نشان می دهد ، به شرطی که با بقیه المان های خانه شما جور در بیاید . انواع درب های چوبی لاکچری در همین سایت بررسی شده اند .

ترفند سه : کوسن ها همیشه برای ایجاد تغییرات ارزان قیمت گزینه انتخابی ما هستند ، اما برای خانه های لوکس ، کوسن های ارزان قیمت و ساده را  انتخاب نکنید ، کوسن هایی با پارچه های فاخر و با سایز بزرگ می توانند تغییرات خوبی در جلوه خانه داشته باشند . خرید کوسن های باریک و کوچک لوکس کردن خانه را شکست می دهد . پس به فروشگاه های بزرگ و معروف حداقل برای گرفتن ایده سر بزنید .

ترفند چهار : پرده : پرده های یک خانه لوکس ، معمولا آستر دارد ، پارچه ای با شکوه دارد و دوخت ظریف و  حرفه ای آن خود نمایی می کند ، پرده های شل و بی کیفیت و آویزان با پارچه های بی کیفیت و رنگ و رو رفته کل تلاش شما را نابود می کند ، پس برای پرده پول خرج کنید و از بهترین پارچه و مرغوبترین دوخت بهره ببرید .

پرده لوکس

ترفند پنجم : آشپزخانه : قلب خانه که کابینت هم در آن حرف اول را می زند اگر نمی توانید کابیت را تعویض نمایید ، درب های آن را عوض کنید اگر نه ، رنگ آن را و اگر هیچ یک مقدور نبود دستگیره های درب را لوکس تر کنید با این کار بسیار ارزان ، جلوه خوبی به آشپزخانه بخشیده اید ، دسته های بزرگ و براق ، لوکس تر هستند . حتی می‌توانید برای تغییرات بیشتر شیرآب اصلی منزل تان را نیز تعویض کنید .

لوکس

ترفند ششم : نورپردازی : خانه لوکس بدون نورپردازی ؟! کناف های نورپردازی شده ، لوسترهای زیبا ، نورپردازی های نقطه ای می تواند فضا را بسیار متفاوت کند ، این کار نیز معمولا هزینه های هنگفتی ندارد و حتی گاهی با ریسه های نور قابل انجام است . هزینه پرداخت شده برای خرید یک لوستر به منظور ایجاد جلوه‌ای لوکس و فاخر ارزشش را دارد . آباژورها هم گزینه های ارزانی برای تغییرات نوری در خانه هستند . از آنها غافل نشوید .

ترفند هفتم : کفپوش های چوبی یا رنگ چوب ، چوب و سنگ همیشه با شکوهند ، برای کف ، می توان از انواع کف پوش های زیبا و مدرن بهره برد ، پارکت ، لمینت و حتی کفپوشهای لاستیکی زیبا ، می توانند تغییرات شگرفی در خانه به وجود آورند . در مقایسه به تغییر فرش ، تعویض کف پوش هم کم هزینه تر است و هم ارزش ملک شما را بالاتر می برد ، پس به نوعی سرمایه گذاری نیر به حساب می آید .

کف پوش

ترفند هشتم : استفاده از لوازم دکوری لوکس : تابلو ها ، کنسول ها ، آینه های دیواری ، عتیقه جات ، گلدان های بزرگ و شیک ، لوازم نقره ای، کرومی و نیکلی برای چشم ها خوشایندتر هستند و جلوه براق و جلایافته‌ای ارائه می‌دهند .

ترفند نهم : استفاده از گیاهان زینتی لوکس ، گلدان های زامفولیا ، هاورتیا ، اگاو ویکتوریا ، اگلونما سرخ و طلایی ،ارکیده فالانوپسیس و بسیاری از گلدان های فاخر دیگر باعث لوکس جلوه دادن منزل شما خواهد شد .

گل زینتی لوکس

ترفند دهم : نظم در خانه داری : زیباترین نکته برای هر خانه ، تمیز و مرتب نگهداشتن آن خانه است ، خانه ای بهم ریخته و پر از گرد و خاک ، هرگز لوکس نیست ، پس خانه داری ، تمیز و مرتب نگهداشتن خانه ، یک زیبایی ماندگار است .

ایرانادکور ، با در اختیار داشتن کارشناسان خبره ، داشتن تکنولوژی و علم روز دنیا و در نظر گرفتن سلیقه زیبای مشتری ، بهترین انتخاب ها را برای طراحی دکوراسیون داخلی لاکچری منزل شما خواهد داشت .

نویسنده » ص. توکلی / عضور تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه