مقالات تخصصی معماری

راهنمای خرید چمن مصنوعی

راهنمای خرید چمن مصنوعی

راهنمای خرید چمن مصنوعی

تاریخ مقاله : 1398/06/28

ایرانادکور ، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور ، با دراختیار داشتن تیم های تخصصی دکوراسیون منزل ، طراحی فضاهای سبز ، برنامه ریزی و اجرای فضاهای تجاری و تیم تخصصی خانه های هوشمند و معماری شفابخش در خدمت شما عزیزان خواهد بود .

چمن مصنوعی

راهنمای خرید چمن مصنوعی

آفریدگار ، انسانی را خلق کرد همانند خود آفریننده که دست به ایجاد و تحول می زند . انسانها ذاتا دوست دارند مثل هر چیزی را بسازند ، خصوصا عناصر موجود در طبیعت را . این کار ابتدا از نقاشی های دل انگیز آغاز شده و سپس از بوم و کاغذ بیرون آمده و موجودیت خارجی یافته است . ساخت انواع درخت های مصنوعی ، گل های مصنوعی ، حیوانات و … نشان از این ذات آفریننده خلاق دارد . تا جاییکه حتی دست به ساخت همانند خود را زده و ربات ها حالا در بین ما راه می روند .

این انسان هنرمند زیبا پسند ، چمن مصنوعی را هم در سیر ساخت عناصر طبیعت ساخته و هر روز تلاش دارد آن را شبیه تر به نوع طبیعی خود کند . تا آنجا که هم اکنون جمن ها در نوع فصلی هم در بازار وجود دارند . چمن های پاییزه با برگ های خشک و پیچیده در بین آن و چمن های بهاره که طراوت و نشاط بیشتری دارند . در ادامه ، انواع چمن مصنوعی را معرفی خواهیم نمود .

مزایای خرید چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نوعی کفپوش زیبا و مقاوم است که یادآور زیبایی و سرسبزی است اما شاید بخواهید بدانید دلیل انتخاب و خرید چمن مصنوعی چیست ؟

نگهداری آسان : نگهداری از چمن طبیعی و سبز نگه داشتن آن در طول سال خصوصا هنگام طراحی در فضای باز کار بسیار دشوار و طاقت فرسایی است . آبیاری ، چمن زنی ، وجین علف های هرز و مبارزه با آفات و بیماری ها ، کاری بسیار زمان بر و هزینه بر است . اما چمن های مصنوعی ، این مشکلات را برای نگهداری ندارند و پس از خرید و چسباندن ، سال های سال فضایی سبز و زیبا را برایتان خواهند ساخت . نه نیازی به بذر پاشی مدام قسمت های کچل شده وجود دارد و نه نگران فضولات حیوانات خانگی و خراب شدن چمن در آن ناحیه هستیم .

سازگار با طبیعت : چمن های مصنوعی ، نه آب می خواهند و نه برای مبارزه با آفات و بیماری ها انواع سموم و علف کش ها شیمیایی را طلب می کنند . نیاز به مصرف برق و انرژی مکانیکی هم برای کوتاه کردن هم ندارند . پس با طبیعت دوست هستند .

ارزش آفرینی : یک دکوراسیون معمولی یا یک معماری کم جذابیت به راحتی می تواند با خرید چمن مصنوعی به یک محیط جذاب و شیک برای همه سال تبدیل شود . این برای شما و تجارت شما می تواند بسیار ارزش آفرین باشد و سبزی مداوم و یکدستی را به محیط شما اضافه کند .

چمن مصنوعی

همیشه سبز : چمن مصنوعی در کل طول سال سبز است یک سرسبزی مدام به چشمان شما هدیه می دهد .

انواع چمن مصنوعی از نظر کاربرد

چمن های مصنوعی را از دیدگاه های مختلفی می توان تقسیم بندی کرد از نظر کاربرد ، جنس ، رنگ و …

چمن ها مصنوعی از دید کاربرد به دو دسته کلی تقسیم می شوند :

  1. چمن مصنوعی تزیینی
  2. چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی تزئینی ، کاربرد بسیار گسترده ای دارد ، در واقع اگر کاربرد حرفه ای چمن برای ورزش را نخواهیم ، این گروه بقیه موارد چمن مصنوعی را شامل می شود . جنس این نوع چمن از پلی اتیلن است و بافتی بسیار نرم و لطیف دارد ، دارای دوام بالا است و تقریبا به تمام محیط ها وارد شده است . از مهد کودک و مدرسه و دانشگاه گرفته تا ادارات و کارخانه جات و منازل لاکچری . از فضاهای شهری گرفته تا استخرهای حرفه ای و بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی از این نوع چمن بهره می برند .

چمن مصنوعی بین کاشی

هر کسب و کاری به نظرتان بیاید می تواند استفاده کننده از چمن مصنوعی باشد ، هتل ها ، غذاخوری ها ، سالن های بدنسازی ، فروشگاه های زنجیره ای ، تالار های مجالس و … . همچنین تراس منازل ، روف گاردن ها ، باغچه ها ، بین کاشی کاری ها و البته این لیست تمام نشدنی است .

چمن مصنوعی ورزشی ، اما نوعی حرفه ای تر از چمن مصنوعی است . زمین فوتبال ، راگبی ، گلف ، زمین های دو میدانی و هرکجا که ورزش باید روی چمن انجام گیرد ، محل استفاده از چمن ورزشی است . فلت‌های  SPF، LSR و PP با تراکم بالا تولید شده و امکان ورزش و تمرین با هر نوع کفشی برای همه ورزش‌ها بر روی آن وجود دارد .

چمن مصنوعی ورزشی

انواع چمن مصنوعی از نظر رنگ

چمن ها از دیدگاه رنگی به دسته های زیر تقسیم می شوند :

  • چمن مصنوعی تیره
  • چمن مصنوعی روشن
  • چمن مصنوعی زیتونی رنگ
  • چمن مصنوعی تک رنگ
  • چمن مصنوعی رنگی

چمن مصنوعی رنگ

چمن مصنوعی تیره : این نوع چمن­‌ها بیشتر با ساختار فیبریلیت(درهم تنیده) تولید می‌­شوند . اگر هم در چمن‌ های منوفلامنت تزئینی استفاده شود، اصولاً به صورت دو رنگ ترکیبی استفاده می‌­شوند تا ظاهر طبیعی‌تری به چمن‌مصنوعی بدهند . چمن‌های تیره رنگ بیشترین فروش خود را در پروژه‌های تخصصی مانند مدارس و فوتبال تجربه کرده‌اند .

الف) به عنوان یک المان تأکیدی قوی ، چمن‌های تیره رنگ می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد .

ب) رنگ‌های براق و روشن به خوبی بر روی این رنگ خودنمایی می‌کند بنابراین در پروژه‌هایی مثل نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها می‌توان از این رنگ چمن مصنوعی به عنوان  زمینه مناسب استفاده کرد.

ج) چمن‌های تیره پس از اجرا و در فضای بزرگ بسیار زیبا و طبیعی هستند اما بسیاری از خریداران چمن مصنوعی وقتی با سمپل تیره‌ی این محصول مواجه می‌شوند دچار این اشتباه بزرگ می‌شوند و آن را کنار می گذارند .

د) این نوع چمن‌ها ، کمتر آلودگی را نشان می‌دهند ، بنابراین در پروژه‌های با تردد بالا مانند ؛ رستوران‌ها و فروشگاه‌ها این موضوع امتیازی ارزشمند خواهد بود.

چمن مصنوعی روشن : این نوع از انواع چمن مصنوعی ، تنوع و البته طرفداران بیشتری برای طراحی و اجرای محوطه سازی دارد . بسیاری از سازندگان ، تولید چمن روشن را در اولویت محصولات خود قرار می‌دهند . چمن‌های رنگ روشن فضا را بزرگتر نشان می‌دهند اگر فضای شما کوچک است حتماً از چمن‌های روشن استفاده کنید . این رنگ چمن در ترکیب با چوب بسیار زیباست .

چمن مصنوعی زیتونی رنگ : رنگ زیتونی این چمن ظاهری خاص به آن می دهد و طرفداران خاص خود را دارد . چمن های زیتونی رنگ در فضا هایی که هدف اصلی معمار ، جایگزین چمن نبوده و تنها بحث اجرای یک پوشش دکوراتیو سبز رنگ است ، برنده میدان است .

چمن مصنوعی تک رنگ : معمولا برای اینکه چمن مصنوعی طبیعی جلوه کند هم انرا با فیلر پر می کنند که همان برگ های به ظاهر خشک و پاییزی است و هم از چند رنگ روشن و تیره در کنار هم بهره می برند . اما چمن های تک رنگ هم وجود دارند که گرچه مصنوعی تر به نظر می رسند ، کاربردشان برای جاهایی است که رنگ های زیادی در محیط بکار رفته و حالا قصد داریم یک رنگ دیگر هم در سطح وسیع به کار ببریم مثلا کف گل فروشی و یا پارک محله ای .

چمن های رنگی : هر چمن مصنوعی که سبز نباشد در این گروه قرار دارد . چمن های سفید ، زرد ، قرمز ، آبی و … که کاربردهای خاض خود را دارند و معمولا برای خط کشی و کادر بندی چمن سبز استفاده می شوند . اما گاهی اوقات هم برعکس این قضیه اتفاق می افتد زمین تنیس با چمن آبی و کادر بندی با چمن سبز که بسیار جذاب و زیبا است .

چمن مصنوعی رنگی

طراحی فضای سبز در معماری منزل، از فعالیتهای اصلی شرکتایرانادکور است . کاربرد چمن مصنوعی در این فضا هم توسط کارشناسان تیم تخصصی فضای سبز انجام می پذیرد . با ما در دفاتر شیراز در تماس باشید .

نویسنده : ص. توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه