آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

دکوراسیون آشپزخانه مدرن
آشپزخانه یکی از فضاهایی است که معماران همیشه در طراحی داخلی به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند. آشپزخانه از لحاظ اهمیت در جایگاه بالایی قرار دارد و طراحی اصولی و رعایت نکات طراحی در آشپزخانه به زیبایی و آرامش فضا می‌افزاید.

تاریخ: 28/06/1398

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی، قصد دارد تا در این مقاله شما را با مفهوم آشپزخانه مدرن و معاصر آشنا کند. همان طور که قبلاً در مقاله دکوراسیون آشپزخانه ذکر شد، با توجه به اهمیت محیط آشپزخانه همه ساله انواع سبک های طراحی برگرفته از ایده ها و خلاقیت طراحان متعددی برای دکوراسیون آشپزخانه‌های امروزی ارائه می‌شود که هدف آنها بالا بردن زیبایی این فضا و به تبع آن افزایش جذابیت دکوراسیون سایر نقاط خانه می‌باشد. در این مقاله به بررسی دکوراسیون آشپزخانه مدرن می‌پردازیم.

آشپزخانه با توجه به فضای همیشه زنده و پر رفت و آمد آن به قلب خانه ملقب شده است. دکوراسیون آشپزخانه مدرن باید به طور پیوسته نیازهای متغیر ما را تحت نظر داشته باشد. آشپزخانه فضایی کاربردی است، از این رو باید از نظر زیبا شناختی لذت بخش بوده و فضایی دلنشین و گرم برای افراد در بر داشته باشد. دکوراسیون آشپزخانه مدرن شامل تبدیل ایده‌های شما به یک طراحی آشپزخانه مدرن است.

آشپزخانه مدرن و جدید

معرفی آشپزخانه مدرن

بر اساس مطالعه روندهای آشپزخانه Houzz در سال 2018 ، از 60 درصد خانه‌هایی که چیدمان آشپزخانه خود را تغییر داده‌اند، سبک های برتر آشپزخانه به ترتیب از طراحی مدرن آشپزخانه (29 درصد) و طراحی معاصر آشپزخانه (26 درصد) بهره برده‌اند. عناصر برتر به روز شده در دکوراسیون آشپزخانه مدرن، صندلی‌ها با 94 درصد، کابینت 90 درصد و سینک ظرفشویی با 88 درصد در صدر این لیست بودند. از بین خانه‌هایی که صندلی فضای خود را تغییر داده‌اند، غالب‌ترین رنگ سفید بوده و از این بین 59 درصد آشپزخانه خود را به سمت فضای داخل خانه و 41 درصد به سمت بیرون تغییر دکور داده‌اند.

فضای آشپزخانه مدرن با خطوط تمیز و براق، فضای زیاد جهت کابینت‌ها، بهینه سازی فضای کاربردی و وسایلی که بصورت یکپارچه در طراحی ادغام شده‌اند شناخته می‌شود. اما همچنان فضا باید با داشتن رنگی متفکرانه و انتخاب‌های زیبا ، حس شخصیت و سرگرمی را از خود به نمایش درآورد.

استفاده از کابینت‌های دیواری و قفسه‌های باز روشی مطمئن برای اطمینان از عملکرد ایده آل آشپزخانه مدرن شماست.

آشپزخانه مدرن

رنگ آشپزخانه

رنگ سبک مدرن آشپزخانه اغلب با پایه‌ای خنثی از چوب یا سیاه و سفید شروع شده و سپس رنگ‌ها و پرده‌های برجسته‌ای را ترکیب کرده تا یک تفاوت چشمگیر ایجاد کند. اخیراً رنگ‌ها بیشتر به سمت پرده‌های تیره با ترکیب‌هایی از رنگ طلایی و مسی تغییر کرده است.

لوازم آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه مدرن به دنبال دستیابی به شخصیتی پر رنگ در آشپزخانه شماست، مانند ترکیب لوازم زیبا با فضای ذخیره سازی خلاقانه، ایجاد کابینت‌های جزیره‌ای و جلوه دادن دستگیره‌های چشمگیر روی کابینت‌های آشپزخانه مدرن شما.

استفاده از فضای ذخیره سازی و کابینت خلاقانه باعث می‌شود حرکت شما در فضای آشپزخانه متفاوت باشد و همین سبک متفاوت آشپزخانه شما چیزیست که سبک طراحی و دکوراسیون مدرن آشپزخانه به دنبال آن است. سینک آشپزخانه دیگر نباید زیر پنجره باشد بلکه می‌تواند در انتهای جزیره یا در یک طرف از آشپزخانه شما باشد.

دستگیره‌ها عناصری هستند که باید در طراحی به آن‌ها توجه کرد. در سبک طراحی مدرن دیگر به دنبال آن نیستیم که شما دسته‌های D شکل را می‌پسندید یا صاف، بحث درباره بافت، رنگ، اندازه‌های مختلف و حس آن‌هاست.

به جنبه‌های کاربردی آشپزخانه توجه ویژه‌ای داشته باشید. به راحتی می‌توان درگیر ظاهر آشپزخانه خود شوید اما در نهایت باید هر روز دوست داشته باشید از آن استفاده کنید! عملکرد  ارتفاع، نحوه قرار دادن وسایل خاص، همه پایه‌های فوق العاده مهم آشپزخانه کامل مدرن هستند.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

مصالح بدنه و کف آشپزخانه مدرن

کاشی‌های طرح دار جای خود را در آشپزخانه‌ها پیدا کرده است. کاشی‌ها محصولی بسیار کاربردی هستند که رنگ و بافت زیادی را به ایده‌های آشپزخانه مدرن اضافه می‌کنند. همچنین استفاده از نورپردازی نوار LED در اطراف کابینت‌ها روند رو به رشدی داشته و جلوه‌ای باشکوه به کابینت‌ها بخشیده و این دو عنصر می‌توانند فضای زیبایی را در آشپزخانه شما ایجاد کنند. مقاله انواع لایه‌های نورپردازی در طراحی داخلی می‌تواند به شما در انتخاب نحوه نورپردازی در آشپزخانه کمک کند.

گرچه سنگ مرمر بسیار زیبا است ، اما خیلی راحت صدمه دیده و لکه بر می‌دارد. رنگ سفید می‌تواند احساس شادابی و طراوت را ایجاد کند اما تاثیر دیگر رنگ‌ها درا به خوبی منتقل نمی‌کند. چگونگی القای حس گرما و لطافت به فضا حتی بدون استفاده از رنگ‌ها نیز بحثی است که باید به آن توجه کرد.

ادامه دارد….

ایرانادکور، مجری تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی همواره پاسخگوی سوالات تخصص شما در بحث طراحی و اجرای دکوراسیون آشپزخانه مدرن است.

نویسنده:  ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه