آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

ساماندهی آشپزخانه کوچک

ساماندهی آشپزخانه کوچک

ساماندهی آشپزخانه کوچک
یکی از مشکلاتی که معمولا در خانه‌های امروزی وجود دارد، داشتن یک آشپزخانه کوچک است. در بسیاری از موارد، زندگی کردن و ساماندهی یک آشپزخانه کوچک ممکن است دشوار به نظر برسد، به همین دلیل آگاهی از روش‌های ساماندهی و طراحی یک آ شپزخانه کوچک بسیار مهم است.

تاریخ: 1398/06/25

زمانی که شما در یک خانه کوچک زندگی می‌کنید که اتفاقاً آشپزخانه کوچکی هم دارد، مرتب بودن و جا دادن تمامی لوازم در یک آشپزخانه کوچک می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. بدون تجملات داشتن یک بالکن بزرگ و همچنین کابینت‌های شیک و بزرگ از سقف تا کف، به هم ریختگی و نامرتب شدن آشپزخانه می‌تواند بسیار سریع اتفاق بیفتد. همه افرادی که با یک آشپزخانه کوچک سروکار دارند به خوبی می‌دانند که حتی باز کردن یک بسته خرید ساده سبزیجات می‌تواند تمام آشپزخانه را نامرتب کند. پس به این نتیجه می‌رسیم که ساماندهی و طراحی مناسب در یک آشپزخانه کوچک بسیار مهم است.

در این مقاله سعی داریم تا با استفاده از تجربه طراحان و مشاورین متخصص ایرانادکور، به سه نکته اصلی و مهم در طراحی و ساماندهی آشپزخانه کوچک بپردازیم. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی با بهره‌گیری از طراحان و مشاورین متخصص می‌تواند در تمامی مراحل ایده‌پردازی تا ساخت و همچنین بازسازی منازل مسکونی به شما عزیزان خدمات ارائه دهد. با ما همراه باشید.

کابینت آشپزخانه

روش‌های ساماندهی آشپزخانه کوچک

در یک آشپزخانه که به خوبی سازمان یافته شده است، همه چیز و تمامی لوازم آشپزخانه دارای یک مکان مشخص هستند و هیچ وسیله اضافی و غیرضروری نیز در آشپزخانه کوچک وجود ندارد. حتی تمامی راه‌حل‌ها برای ذخیره‌سازی لوازم باید با اندازه آشپزخانه مطابقت داشته باشد و زندگی و روال روزمره را ساده‌تر کنند. در مطالب قبل به بررسی نکاتی در مورد دکوراسیون داخلی آشپزخانه و معرفی انواع کابینت‌های آشپزخانه و خصوصیات آن‌ها پرداختیم. در ادامه این مطلب به ذکر 3 نکته مهم و اساسی در طراحی و ساماندهی آشپزخانه کوچک می‌پردازیم.

1. قفسه‌های آشپزخانه را مرتب کنید

بر اساس این اصل شما باید تمام لوازمی را که در قفسه‌ها و کابینت آشپزخانه شما وجود دارد خارج کنید، لوازمی که احتیاج ندارید را حذف کرده و بقیه لوازم آشپزخانه را مرتب در جای خود قرار دهید. فرقی نمی‌کند این لوازم شامل سطل، قوطی یا سبد باشد. با توجه به سبک زندگی خود و لوازمی که ممکن است به آن‌ها احتیاج پیدا کنید، باید تصمیم بگیرید که چه مواردی را باید حذف کنید تا بتوانید آشپزخانه و قفسه‌های خود را مرتب نگه دارید. اگر به فضای بیشتری برای لوازم آشپزخانه خود احتیاج دارید، سبدها و طرف‌هایی را انتخاب کنید که عمق بیشتری دارند.

آشپزخانه کوچک

2. با ظروف یک سیستم منطقه‌بندی شده ایجاد کنید

معمولاً یخچال جزو مناطقی حساب می‌شود که به سختی می‌توان آن را مرتب و تمیز نگه داشت، اما با این روش شما به سادگی می‌توانید یخچال خود را مرتب نگه دارید. با استفاده از ظروف و سبدهایی که می‌توان تمامی مواد غذایی را در آن‌ها نگهداری کرد، یخچال خود را همیشه تمیز نگه داشته و همچنین دسترسی به تمامی مواد خوراکی ساده‌تر می‌شود و دیگر برای پیدا کردن مواد خوراکی مجبور نیستید کل یخچال را زیرورو کنید. هر یخچال طبقه‌بندی منحصر بفردی دارد، بنابراین هنگام خرید سبد و ظروف حتماً این نکته را در نظر بگیرید. همچنین مقاله دکوراسیون آشپزخانه نیز به شما اطلاعات کافی در بحث دکوراسیون آشپزخانه و رنگ‌بندی دکوراسیون آشپزخانه ارائه می‌دهد.

3. از تمامی قسمت‌های آشپزخانه خود بیشترین استفاده را ببرید

زمانی که یک فضای کوچک را سازماندهی می‌کنید، مهم‌ترین کار این است که از راه‌حل‌هایی برای ذخیره‌سازی استفاده کنید که به شما کمک می‌کنند تا از فضای خود استفاده بهینه را ببرید. اگر فضای دیوار شما در آشپزخانه خالی است، می‌توانید از قفسه‌های دیواری، قلاب‌های عمودی یا ظروف مدولار استفاده کنید تا با آویزان کردن آن‌ها از دیوار فضای بیشتری به دست آورید.

امیدواریم که از این مطلب استفاده کافی را برده باشید و حتماً برای سازماندهی آشپزخانه کوچک خود از آن استفاده کنید. طراحان متخصص و مشاورین ایرانادکور همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص مطالب طراحی و مشاوره هستند.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه