دکوراسیون

20 اشتباه بزرگ در اجرای دکوراسیون داخلی

20 اشتباه بزرگ در اجرای دکوراسیون داخلی

20 اشتباه بزرگ در اجرای دکوراسیون داخلی
اجرای دکوراسیون داخلی موضوعی تخصصی ، علمی و پیچیده است ، هر مغازه ای که در سطح شهر کاغذ دیواری و موکت می فروشد لزوماً نمی تواند ایده های خوبی برای اجرای دکوراسیون داخلی منزل شما ارائه دهد . دکوراسیون داخلی منزل یک علم است که با هنر عجین شده و باید بتواند هم پاسخگوی سلیقه شما و هم پاسخگوی نیاز اهل خانه باشد .

تاریخ مقاله :1398/06/13

گاهی عده ای با صرف هزینه های گزاف به نتیجه مطلوب نمی رسند و گاهی برعکس برخی با کارهایی بسیار ساده و کم خرج با دانستن باید ها و نباید های دکوراسیون منزل چنان جذاب و چشم نواز چیدمان عناصر و محیط را انجام می دهند که تحسین هر بیننده ای را برمی انگیزند . ایرانادکور ، ارائه دهنده ایده های خلاقانه دکوراسیون داخلی منزل ، شما را یاری می دهد تا با صرف کمترین هزینه در حداقل زمان ممکن به فضایی مطابق با سلیقه و نیاز خود دست یابید .

20 اشتباه رایج در اجرای دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی قواعد و موازینی دارد که حتما بایستی در نظر گرفته شوند و اگر چنین نباشد ،  کل هزینه ای که متقبل شده اید بر باد خواهد رفت ، در این نوشتار قصد داریم برخی اشتباهات را بیان کنیم تا با آگاهی ، از انجام آنها پرهیز کنید .

برای داشتن بهترین دکوراسیون داخلی دو نکته بسیار مهم وجود دارد :

  1. آگاهی نسبی از اصول دکوارسیون داخلی ، حتی اگر مشاور دارید . که برای رسیدن به آن می توانید مطالعه و تحقیق داشته باشید .
  2. انتخاب صحیح مشاور ، که علاوه بر تبحر علمی و هنری ، اخلاق مدار باشد .

اشتباهات رایج را به طور خلاصه شرح می دهیم :

اشتباه اول : سقف حتما باید سفید یا روشن باشد . این تصور غلطی است . نمونه های بسیار زیبایی از سقف های رنگی و تیره در دکوراسیون داخلی منزل اجرا شده که از نظر زیبایی یکتا هستند .

اشتباه دوم : رنگهای تیره باعث گرفتگی و افسرده شدن محیط می شوند ، در مقاله ای در همین سایت ، نحوه صحیح استفاده از رنگ های تیره و خاص در دکوراسیون داخلی را به دقت بیان کرده ایم تا تیره دوستان بدون داشتن محیطی دلگیر بتوانند سلیقه خود را اعمال کنند .

اشتباه سوم : استفاده نکردن از طیف های رنگی مختلف در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ، همیشه گفته ایم درب خانه خودتان را به روی رنگ ها باز کنید ، به رنگ ها اجازه نشستن بر تمام وسایل را بدهید . اما برای همین کار هم قواعدی وجود دارد که در همین سایت به طور مفصل آنرا بیان کرده ایم . همچنین 10 رنگ خاص برای دکوراسیون منزل مورد بررسی قرار گرفته اند .

اشتباه چهارم : استفاده از وسایل تک رنگ برای خانه ، مبل های آبی ، فرش آبی ، تابلو آبی ، گلدان آبی آباژور آبی . . . ! این کار منزل شما را به فروشگاه لوازم خانگی شبیه می کند .

دکوراسیون تک رنگ

اشتباه پنجم : زیاده روی در تناسب و تقارن . برخی بر این باورند که همه چیز  باید متقارن باشد ، اگر دیواری روشن است و دیوار کناری رنگی ، حتما باید دیوار مقابل دیوار روشن را روشن انتخاب کنیم . اینطور نیست چراکه ممکن است حتی در مقابل آن دیوار روشن هیچ دیواری نباشد . کمی قالب های بسته ذهنی را از خود دور کنید .

اشتباه ششم : طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس نور روز ، آری رنگهای واقعی در نور روز و نور طبیعی به درستی قابل تشخیصند اما چه تعداد از مهمانی های شما در روز برگزار می شود ؟ پاسخ شما مشخص است . پس وقتی برای رنگ ها تصمیم می گیرید آن ها را با نور شب و نورپردازی خود هم بسنجید تا مناظری زیبا در شب های مهمانی داشته باشید .

اشتباه هفتم : در نظر نگرفتن بچه ها . حتی اگر برای خانه رنگهای خنثی و تک رنگ و دورنگ را برگزیدید ، اجازه بدهید اتاق بچه ها شلوغ و رنگارنگ باشد تا بچه ها بتوانند با تاثیرات متفاوت رنگها بزرگ شوند .

اتاق گودک

اشتباه هشتم : نصب تابلو در فاصله زیاد از زمین . این کار واقعا یکی از زشت ترین و بدترین صحنه ها را می آفریند . تابلو را در جایی نصب کنید که برای تماشای آن لازم نباشد سرتان را بالا بگیرید .

نصب تابلو

اشتباه نهم : کوسنها زیادی بر روی مبل . عده ای وقتی چیزی را می پسندند در آن زیاده روی می کنند ، کوسن زیباست ارزان است ، هیجان انگیز است اما زیاده روی در استفاده از آن جایز نیست . هم مهمانان آزار می بینند و هم منظره خانه .

اجرای دکوراسیون

اشتباه دهم : چیدن مبل دور تا دور قالی و چسبیده به دیوار . گاهی حتی می توان مبل را وسط اتاق دور هم چید . اگر مبل را دور قالی می چینید توجه کنید پای مهمان بر قالی باشد ، اما قالی به دیوار نچسبد .

اشتباه یازدهم : کوتاه کردن پرده در خانه های کوچک . پرده های بزرگ و بلند محیط را بزرگ نشان می دهند .

پرده

اشتباه دوازدهم : راهرو ها را زیاد از حد تزیین کردن . باور کنید دیوار های راهرو جایی نیست که هر چیزی در خانه را که نمی دانید به کجا وصل کنید به آن بکوبید و آویزان کنید ، راهرو ها را در خانه قربانی داشتن وسایل دکوری زیاد از حد خود نکنید . انباری شاید جای بهتری باشد !

اشتباه سیزدهم : خرید چند دست مبل ، مثلا برخی از افراد مبلمان ال شکل دوست دارند . یک ست از آنرا می خرند و به خانه می آورند . حال جلو تلویزیون جایی ندارند که بنشینند ، دوباره به بازار رفته و یک دست مبل دیگر هم می خرند ، برای جلو شومینه چه کنیم ؟ به بازار نروید و یک دست مبل دیگر برای جلو شومینه نخرید . از ابتدا خوب فکر کنید مشورت کنید ، تصمیم بگیرید ، شاید سالن شما با یک ست مبل راحتی و یک نیم ست کاربردی و زیباتر شود .

مبلمان

اشتباه چهارهم : بستن مسیرهای ورودی و خروجی . کاناپه و مبل بزرگ خود را در مسیر ورود به آشپزخانه نگذارید .

اشتباه پانزدهم : تعادل و تناسب را رعایت کنید ، مبل چرم پشت بلند و بسیار بزرگ و بسیار زیبا که در گالری مبل مجذوبش شدید مناسب خانه 80 متری شما نیست ، در خانه ای دیدم وقتی بر روی مبل ها رو به روی هم مینشستیم زانوهایمان به هم می خورد ! اما مبل ، بی نظیر بود .

خرید مبل

اشتباه شانزدهم : استفاده از میز وسط بجای گل میز ، برخی از افراد به جای تهیه گل میز یک میز قهوه می خرند و وقتی مهمان دارند آنرا جلو مبل ها کشیده و بشقاب و وسایل پذیرایی را بر روی آن می گذارند ، این کار اشتباه است و منظره بدی بوجود می آورد .

اشتباه هفدهم : در اتاق خواب ، قرار دادن بالای تخت پشت پنجره ، با این کار هم زیبای اتاق را زیر سوال برده اید و هم جلو ورود نور طبیعی را گرفته اید .

اشتباه هجدهم : چیدمان مبلمان به عنوان جدا کننده فضای پذیرایی و نشیمن . این کار سالن شما را بسیار کوچک تر نشان می دهد . ضمن اینکه اگر مهمان ها زیاد شوند باید پشت به هم بنشینند ، مهمانان نباید مانند سینما پشت به قرار بگیرند .

مبلمان

اشتباه نوزدهم : میز طرحدار برای وسط سالن . مبلمان و میز طرحدار یکی از مواردی در چیدمان خانه هستند که باعث کوچکتر شدن فضای خانه تان می شوند . اگر شما برای اتاق نشیمن تان مبلمان های بزرگی خریداری کرده اید ، انتخاب میز پارچه ای طرحدار یکی از بزرگترین اشتباهات است .

دکوراسیون اشتباه

جبران اشتباهات رنگی در طراحی داخلی خانه معمولا پرهزینه است بنابراین از همان ابتدا با دقت و حوصله همه چیز را انتخاب کنید تا بعد جبران خسارت برایتان هزینه بر نشود .

ایرانادکور مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور همراه و هم قدم شما در اجرای پروژه های دکوراسیون داخلی خواهد بود .

نویسنده : ص. توکلی /عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه