دکوراسیون

دکوراسیون خاص خانه عروس

دکوراسیون خاص خانه عروس

دکوراسیون خاص خانه عروس
یکی از آداب و رسوم ایرانی ها ، چیدن جهیزیه عروس در خانه ای است که قرار است شروع یک زندگی عاشقانه در آن رقم بخورد . دکوراسیون خانه عروس و داماد های جوان یکی از مسایلی است که دخترهای جوان و خانواده هایشان به آن اهمیت می دهند . خانه ای هرچند کوچک اما پر از نور ، احساس و هیجان برای زوجی پر از شور آغاز . با ما در این نوشتار همراه شوید تا نکاتی در خصوص چیدمان خانه عروس را تقدیم حضور کنیم .

تاریخ مقاله : 1398/06/04

ایرانادکور ، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور ، همراه و همگام شما برای ارائه ایده های ناب معماری ، اصول اساسی طراحی مناسب خانواده و دکوراسیون فضاهای سبز خواهد بود .

اتاق عروس

اصول کلی دکوراسیون خاص خانه عروس

برای هر انسانی لحظاتی در زندگی وجود دارد که دوست دارد به زیباترین شکل اتفاق بیافتد ، ازدواج یکی از مهمترین تصمیمات زندگی هر فرد است ، اهمیت این موضوع به حدی است که تمام جوانب و حواشی آنرا در بر می گیرد . تمام مسایل مربوط به جشن ازدواج ، مهمانی های قبل و بعد از آن ، لباسها ، هدایا ، مراسم و حتی نحوه چیدمان اتاق ها ، پذیرایی و آشپزخانه ای که جهیزیه عروس و یا وسایل مشترک زوجین در آن قرار می گیرد .

دکور اتاق عروس

اولین نکته ای که می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که قسمت هایی از چیدمان خانه عروس ، موقتی است . یعنی ما وسایل را بصورت نمایشی برای دیده شدن بهتر و زیباتر در مکانهای قابل رویت می گذاریم . چه بسا بعدا جای این وسایل را تغییر دهیم و احتمالا بخشهای بسیاری از آنها به داخل کمد ها و کابینت ها منتقل شوند و شاید ماه ها و سالها بیرون نیایند !

سرویس غذاخوری

سبک های خانه عروس و داماد

برای تزیین خانه عروس و دامادها بهترین راه بکار گیری سلیقه آنها خصوصا عروس خانم است . بعضی سبک مدرن و برخی سبک کلاسیک و برخی سبکهای تلفیقی را می پسندند . باید به این نکته توجه کرد که مبلمان در چه سبکی تهیه شده است . چراکه مبلمان ، بیشترین تاثیر را در انتخاب سبک خانه دارد . در سبک مدرن ، بیش از اینکه وسایل دیده شود نحوه چیدمان آن‌ها به مهم است .

سبک مدرن : بنیان اصلی سبک مدرن به کارگیری رنگ‌های روشن و استفاده از خطوط منظم است . در سبک مدرن می توان از یک یا دو رنگ در کنار هم استفاده کرد یا از سبکهای مدرن غیر رسمی که رنگهای بیشتر و خلاقیت بیشتری در آنها نهفته است بهره برد .

سبک کلاسیک : ظاهری سنتی تر و قدیمی تر دارد اما چهره ای اصیل و با شکوه به خانه می دهد . مبلمان استیل و اشیا سلطنتی مشخصه این سبک است ، رنگهای استخوانی ، طلایی ، کرم ، زرشکی و هلویی در این سبک از خانه به چشم می خورد .

سبک های تلفیقی : ممکن است شما المان هایی از هر دو سبک مدرن و کلاسیک را دوست داشته باشید ، می توانید این دو سبک را با هم ترکیب کنید ، مثلا فرش دست بافت ایرانی از سبک کلاسیک را در بین مبلمانی مدرن پهن کنید ، این کار گرچه ممکن است دور از ذهن باشد اما می تواند بسیار خلاقانه و زیبا به نظر آید .

به چشم آمدن جهیزیه عروس

ابتدا یک نکته را یادآوری کنیم . با اینکه تهیه یکباره کل وسایل زندگی گران ، پیچیده و طاقت فرسا است ، اما شاید بهترین زمان برای اعمال نکات اصولی دکوراسیون داخلی باشد ، چراکه در بقیه ایام زندگی شما معمولا قادر به تعویض کل وسایل نیستید . پس از شتابزدگی و بی حوصلگی هنگام خرید جهیزیه بپرهیزید و با حوصله و دقت و مشاوره وسایل را انتخاب نمایید .

برخی از خانواده ها رسم دارند پیش از مراسم عروسی فامیل و آشنایان را جهت دیدن وسایل عروس ، دعوت می کنند ، این مراسم می تواند بسیار شاد ، مفرح و شیرین باشد . در اینجا نکاتی را برای هرچه بهتر دیده شدن وسایل مطرح می کنیم .

دکور منزل نو

چیدمان اتاق خواب عروس

اتاق خواب عروس ، یکی از مکان هایی است که سلیقه شما را متجلی می کند . سرویس خوابی زیبا با انتخاب درست روتختی و پرده ست شده با آن زیبا تر هم می شود . معمولا تمام عروس ها یک ست روتختی رسمی ، عروسانه که دارای رنگ روشن و از جنس ساتن یا ابریشم است را ترجیح میدهند ، اما روتختی های اسپورت نیز که در سبک مدرن انتخاب می شود نیز زیبایی و سادگی خود را دارد .

روتختی عروس

بهترین روتختی برای اتاق خواب را در همین سایت به طور کامل توضیخ داده ایم . چیدمان کمد های اتاق خواب می تواند به نحوی باشد که تمام پتو ها ، رخت خواب ها و حوله های عروس با روبان های بزرگ با پاپیون های شکیل و براق پیچیده شده باشد . به کار بردن ریسه های نور ، عکسهای عروس و داماد ، چیدن شمع های زیبا ، تزیین با گل رز بر روی تخت و بوفه می تواند اتاق خواب عروس را رمانتیک و دوست داشتنی جلوه دهد . سعی کنید از رنگهای تیره و تند برای تززین اتاق خواب استفاده نکنید هر چه رنگها ملیح تر و روشن تر باشد حس عروس بودن را بیشتر نمایش می دهد .

چیدمان اتاق عروس

چیدمان آشپزخانه عروس

معمولا بیشترین هزینه برای خرید وسایل آشپزخانه مصرف می شود ، از وسایل برقی مثل یخچال و اجاق گاز و لباسشویی و .. گرفته تا سرویس ظروف و قاشق چنگال و خرید بسیار دشوار خرد و ریز های آشپزخانه مثل نگهدارنده های حبوبات و ادویه جات و … . پس از خرید این اقلام و تحمل خستگی بسیار نوبت به چیدمان جذاب آنهاست . در طی خرید سعی کنید هارمونی رنگی را فراموش نکنید تا دکوراسیون آشپزخانه شما زیبا بماند . نیاز نیست همه چیز را یک رنگ بخرید اما وسایل مرتبط را در رنگهایی که با هم ست می شود تهیه کنید . اگر رنگ سفید را انتخاب می کنید کل وسایل برقی را سفید بخرید و اگر سیلور ، سیلور . اینکه یخچال شما سفید باشد و لباسشویی سیلور و مایکروفر سیاه ، بهتر است جمله را خودتان تمام کنید !

آشپزخانه عروس

روز مهمانی دیدن خانه عروس

برای روز مهمانی ، یخچال را پر از خوراکی های خوشگل و خوش مزه کنید ، ژله های رنگ رنگی ، آب میوه های متنوع ، سبد میوه زیبا ، اگر تابستان است قاچ های هندوانه تزیین شده ، آناناس و … .

چیدمان یخچال

برای دیده شدن سرویس های چینی آنها را از کارتن خارج کرده و به طرز منظمی بچینید ، برای داشتن دکوراسیون هال و پذیرایی مجلل سعی کنید وسایلی که رنگهایی نزدیک به هم دارند را در کنار هم قرار دهید ، مثلا اگر گلهای سرویس چینی شما آبی است آنها را در کنار سرویس قابلمه آبیتان قرار دهید و سپس سرویس دم کنی صورتی خود را در کنار سرویس ظروف حبوبات صورتیتان قرار دهید تا زیبایی و هماهنگی آنها به چشم بیاید . ظروفی که سایز های مختلفی از آن را دارید به ترتیب از بزرگ به کوچک روی هم به صورت مخروطی شکل قرار دهید . از سطح رویی اجاق گاز می توانید برای چیدن قابلمه ها استفاده کنید و از میز ناهار خوری برای چیدن سرویس های چینی ، استکان ها ، پارچ و لیوان و کلا شکستنی ها . سعی کنید هیچ وسیله ای را با کارتن و جعبه در معرض دید نگذارید . از فردا قرار است از این وسایل استفاده کنید پس لطفا دلتان بیاید جعبه ها را دور بریزید .

آشپزخانه عروس

درون کابینت ها را هم می توانید با حوصله تزیین کنید ، بین ظروف ریسه نور رد کنید ، گل بریزید و شمع بگذارید . برای برخی از وسایل چشم بگذارید و یا لبخند درست کنید . مثلا برای قابلمه ها !

ویترین نقش مهمی در زیبایی چیدمان خانه عروس دارد . برای این مورد پیشنهاد ما عدم شلوغ کاری است. هر چقدر وسایل منحصر به فرد و تکی را در ویترین قرار دهید و از قرار دادن وسایل یک شکل و یک‌رنگ اجتناب کنید ویترین زیباتری خواهید داشت .

خانه عروس را بازار اجناس نکنیم !

عروس خانم ها گاهی از یک سری وسایل چند مدل و سرویس دارند . لازم نیست تمام قطعات این سرویس ها را بچینیم ، مثلا از یک سرویس غذا خوری چند ده یا چند صد پارچه می توان به چیدن یک دیس ، یک بشقاب ، یک نمک پاش ، دو کاسه و چند عدد از هر یک از اجزای دیگر اکتفا کرد ، به این روش هم وسایل را چیده ایم و هم از شلوغی مفرط که بی نظمی ایجاد می کند جلوگیری کرده ایم .

سرویس پذیرایی عروس

لازم نیست کل قطعات دم کنی ، دستکش فر ، جا حوله ، دستگیره ، جا نونی ، پیش بند ، دستگیره تزیینی ، پارچه خشک کن ، دستمال ، دم کنی قوری ، روکش وسایل برقی، دستگیره گاز و یخچال را از در و دیوار آویزان کنید ! فقط چند عدد از هر کدام را گوشه و کنار ظروفی که از نظر رنگی با آنها هماهنگ هستند بگذارید .

وسایل را می توانید ماهرانه به گونه ای بچینید انگار که داشتید از مهمانانی پذیرایی می کردید ، روی گل میز ها بشقاب ، چنگال ، کارد ، استکان و … بچینید . روی میز ناهارخوری میتوانید ظروف را به گونه ای بچینید گویا همین الان شام حاضر است و می خواهید بر سر سفره بیاورید . شمع و گل بر سر میز فراموش نشود .

دکوراسیون عروس

هنگامیکه این مطلب را می خوانید ، احتمالا یک عروسی در پیش دارید ، پیشاپیش تبریکات ما را پذیرا باشید .

ایرانادکور ، ضمن اهمیت دادن به تمام نکات نهفته در دکوراسیون داخلی ، سعی در همراهی شما در تمام مراحل دارد ، برای مشاوره بیشتر و دانستن جزییات جذابتر با دفاتر ما در شیراز در تماس باشید و مشاوره دریافت کنید . باید ها و نباید های دکوراسیون منزل را در سایت ما بخوانید .

نویسنده : ص. توکلی / عضو تیم تحریره ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه