دکوراسیون

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نوجوان

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نوجوان

ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نوجوان
معمولا خانواده ها رسم دارند برای کودکان خود اتاقی شاد و جذاب فراهم کنند ، دکوراسیون اتاق نوجوان ، اما معیارهایی منحصر بفرد دارد که گاهی در گذر زمان بدست فراموشی سپرده می شود ، نوجوانی سنی حساس ، پر از آگاهی های تازه از راه رسیده و در عین حال پر تلاطم است . در ادامه نگاهی داریم به ایده هایی کاربردی برای دکوراسیون اتاق نوجوان . با ما همراه باشید .

تاریخ مقاله : 1398/06/03

ایرانادکور ، ضمن اهمیت دادن به تمام فضاهای در دسترس ، با در نظر گرفتن بودجه ، زمان ، جنسیت ، شرایط سنی و سلیقه افراد ، بهترین پیشنهادات برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک و یا بزرگ را به شما بزرگواران ارائه می دهد .

اتاق پسران

ایده هایی تمام عیار برای دکوراسیون اتاق نوجوان

هرگاه بحث دکوراسیون به میان می آید علاوه بر زیبایی ، کاربردی تر شدن فضا هم مد نظر است . نوجوان ما چه دختر باشد و چه پسر نیازمند فضایی برای آرامش ، مطالعه و مهمانی های کوچک دوستانه است . امکاناتی که نیاز دارد فراتر از یک کودک است و بایستی حتما مورد توجه قرار گیرد تا بتواند در فضای آرام و منظمی که در اختیار دارد ، از این مرحله حساس زندگیش گذر کند . پس همانطور که به دکوراسیون داخلی اتاق نوزاد ، کودک و مابقی مکان های خانه بها داده ایم ، خوب است که به دکوراسیون اتاق نوجوان به صورت خاص هم توجه کنیم .

رنگهای اتاق نوجوان

مهمترین اصل در چیدمان اتاق نوجوان احترام به خواست و سلیقه اوست . بعضی از والدین سختگیرانه به دنبال اجرای کلیشه های ذهنی خود در خانه هستند . چیزی که یک نوجوان نیاز دارد را فقط خودش می داند و تنها اوست که آنرا درک می کند و لذت می برد . پس اجازه دهید فرزند نوجوانتان برای رنگ و طرح و چیدمان اتاقش آزادانه تصمیم بگیرد . اگر یک نوجوان در اتاق خصوصی خودش احساس آزادی و امنیت نکند خارج از آن و شاید در جامعه به دنبال این آزادی های هرچند کوچک بگردد .

دکور اتاق کودک

طراحی اتاق نوجوانان

برای دکوراسیون داخلی اتاق نوجوان شما می توانید از ایده های جذاب و جالبی استفاده کنید و حتما نیاز به تهیه وسایل گران قیمت نمی باشد . شما می توانید با به کار بردن خلاقیت یک چیدمان فوق العاده داشته باشید .

برای انتخاب اتاق نوجوان ، سعی کنید نورگیر ترین اتاق را در نظر بگیرید ، نور طبیعی باعث شادابی و ورود انرژی به محیط می شود و از افسردگی و پرخاشگری جلوگیری می کند .

کتابخانه ، یکی از نیازهای قطعی یک نوجوان است ، اگر می خواهیم نوجوانی به مطالعه علاقه مند باشد ، در نظر گرفتنت یک کتابخانه منظم و با سلیقه که هزینه زیادی هم برای ما ندارد بسیار موثر خواهد بود.

کتابخانه اتاق نوجوان

کاغذ دیواری اتاق نوجوان باید مطابق با خواست و سلیقه خودش انتخاب شود ، شاید پسر 15 ساله ما بخواهد یک ضلع از اتاقش را با پوستری بزرگ از رونالدو بپوشاند و یا دختر 14 ساله ما دوست داشته باشد اتاقش را پر از قاب عکسهای ستاره های سینما و یا دوستانش کند .

سبکهای مدرن و مینیمال این روز ها مورد پسند بسیاری از نوجوانان است رنگهای ساده ، طرح های خلوت ، حتی گاهی گذاشتن قاب عکس خالی وارونه روی میز برای یک نوجوان هیجان انگیز و خوشایند است حتی اگر بنظر شما عجیب باشد .

اتاق نوجوان

اهمیت دادن به دوستی های نوجوانی در اتاق

قرار نیست نوجوان ما هر روز در اتاقش بساط مهمانی به پا کند ، اما اگر دوستی صمیمی که والدین او را تایید می کنند ، دارد و می خواهند ساعاتی را با هم درس بخوانند یا تفریح کنند ، قطعا دوست دارند به اتاق نشیمن نیایند و در اتاق بمانند ، برای چنین مواقعی اگر پیش بینی نشستن چند نفر دور هم را در اتاق کرده باشیم ، یک موهبت را به فرزندمان تقدیم کرده ایم .

چند صندلی ، پاف و یا عسلی ، یک میز کوچک برای پذیرایی و اگر تلویزیونی اضافه در خانه داشتیم فوتبال دیدن را لذت بخش خواهد کرد . اگر شرایط مالی بهتری دارید ، سیستم های صوتی تصویری ، سیستم های هوشمند مکمل این ضیافت نوجوانانه است .

تم مورد علاقه دختران نوجوان معمولا گل گلی های ریز ظریف راه راهی های خوشرنگ و گاهی توپ توپی های دو رنگ است . زمینه سفید با خالهای مشکی یا بنفش ، راه راهی های سفید ، صورتی ، طوسی برای دختران ، و رنگهای جذابی مانند آبی نفتی و سبز و حتی قرمز و مشکی برای پسران دوست داشتنی است . اما شلوغی زیاد و رنگهای براق طلایی و نقره ای و تم های بزگسالانه مانند کرم قهوه ای را معمولا نمی پسندند .

اتاق خاص نوجوان

تبدیل اتاق کودک به نوجوان

در بیشتر مواقع ما اتاقی را برای کودک در نظر گرفته ایم ، و حالا می خواهیم آنرا تغییر داده و برای نوجوانمان کاربردی تر و زیبا تر کنیم .

مهمترین جزء سرویس خواب است ، سرویس خوابهای عروسکی و شخصیت های کارتونی شاید برای نوجوان ما حس بدی به همراه بیاورند ، پس بهتر است در صورت امکان سرویس خواب بزرگتر و ساده تری متناسب با سن او تهیه کنیم . تزیین اتاق خواب نوجوان نیز با کودکان متفاوت خواهد بود .

پرده یکی از اجزای مهم اتاق است . نوجوانان معمولا پرده های ست شده با روتختی خود را می پسندند . پس با دوخت یا خرید روتختی و پرده هماهنگ با رنگ های شاد به حس بهتر کمک کنید .

دکور نوجوان

در این سن تکالیف حجم بیشتری دارد ، در نظر گرفتن میز تحریری بزرگ و شیک می تواند علاقه مندی فرزند ما را به درس خواندن بیشتر کند و حتی از نافرم شدن ستون فقرات وی در سن رشد جلوگیری کند .

اتاق دختران و پسران نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه  با اتاق پسرانه متفاوت است . دختر ها در این سن حجم زیادی از وسایل تزیینی دارند ، مجسمه ها ، جعبه ها ، گل مویی ها ، وسایل آرایشی ابتدایی ، آویز های عروسکی بسیار ، پیکسل ها و …در باره لباس و کفش و کیف های زیاد هم قطعا بطور واضح می دانید! در نظر گرفتن کشوها و کمد های کاربردی برای این سن بسیار مفید است .

اتاق دختران نوجوان

اما پسران بیشتر به موسیقی ، آلات موسیقی و لوازم و تجهیزات الکترونیکی علاقه مندند ، داشتن لپ تاپ به روز ، اسپیکرهای پیچیده ، داشتن کلکسیونی از یک المان مثل ماشین های مسابقه ای ، عکاسی و هرچیز خاص دیگری که خودشان را راضی و دوستانشان را هیجان زده کند مانند رشته ای خاص در ورزش . از آویزان کردن کفشهای صخره نوردی یا راکت تنیس به دیوار گرفته تا مچاله کردن هر قوطی نوشابه ای که می خورد و رد کردن بند از آن و آویزان نمود آن از گوشه ای اتاق ، کارهای عجیبی است که برای آنها “باحال” به حساب می آید .

دکوراسیون اتاق

ایرانادکور ، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور ، در خصوص دکوراسیون تمام قسمتهای خانه از جمله دکوراسیون اتاق کودک ، نوجوان ، اتاق مستر ، پذیرایی سرویس های بهداشتی و سایر فضاهای موجود بهترین و کم هزینه ترین پیشنهادات را  ارائه خواهد داد . با دفاتر ما در شیراز جهت دریافت مشاوره تماس حاصل فرمایید .

نویسنده : ص. توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه