تاریخ معماری ایران و جهان

معماری سنتی چیست

معماری سنتی چیست

معماری سنتی چیست
معماری سنتی چیست ؟ یکی از سبک های معماری که در گذشته از آن بهره می برده اند ، معماری سنتی است. معماران ایرانی بدون داشتن وسایل و ابزارآلات پیشرفته ، خانه هایی بسیار با ظرافت و ریزه کاری زیبا می ساخته اند. اگر بخواهیم پاسخ به این سوال که معماری سنتی چیست را بدهیم ، می توان گفت به معماری ای میگویند که در زمان و منطقه خاص رواج داشته و مورد علاقه مردمان آن ناحیه بوده است.

تاریخ مقاله : 1398/05/28

برای دانستن جزییات بیشتر در خصوص این که معماری سنتی چیست ما را تا پایان این نوشتار که به کوشش تیم تحریریه ایرانادکور تدوین شده است همراهی کنید .

اهمیت معماری سنتی

اهمیت معماری سنتی از آن جایی است که ارتباط ما را با گذشته حفظ می کند. چیزی که باعث به کار گیری سبک های سنتی در طراحی  می شود ، همین ارتباط با گذشته است. یک از روش های  ساخت خانه ها و ساختمان هایی که به وسیله ارتباط با گذشته ، رو به جلو در حرکت هستند ، همین سبک معماری سنتی است. طراحی ساختمان ها به این سبک سبب می شود که ساکنین این نوع ساختمان ها احساس ثبات و آرامش خیال را با حفظ سنت های گذشته ، تجربه کنند.

معماری سنتی

 توجه به طبیعت در معماری سنتی

در معماری سنتی به عناصر باد ، آفتاب و خاک توجه شده است. در فضای مرکزی خانه های به سبک سنتی ، حوض و باغچه های کوچکی دیده می شود که طراوت فوق العاده ای را به وجود می آورد از ویژگی های این نوع معماری می توان به ساخت اتاق های تودرتو اشاره کرد . اتاق هایی نورگیر  و پنجره های گنبدی شکل با شیشه های رنگارنگ و دالان های حرکت هوا . که این موارد از ویژگی های  معماری سنتی است . همچنین درب های ورودی این خانه ها را از چوب می ساختند.

ویژگی های معماری سنتی

در معماری سنتی می توان از مصالح تجدید شونده استفاده کرد. این سبک از معماری بخش مهمی از میراث فرهنگی را نشان می دهد. به طور کلی هیچ سرچشمه یا منبع خاص یا فردی ندارد. می توان از آن به عنوان یکی از نشانه های کلیدی گروه های متفاوتی یاد کرد که زندگی به آن ها نفوذ کرده است. معماری سنتی درسی برای معماران معاصر است و ذاتا به میراث فرهنگی نامحدود وابسته است.

معماری سنتی

وضعیت فعلی معماری سنتی

همه ی صحبت هایی که راجب به معماری سنتی گفته شد ، همه  به اصل این معماری که همراه با زیبایی و دلنشینی است بر می گردد. امروزه بسیاری از طراحان داخلی و معماران با استفاده از الگوهای سنتی ، سعی دارند که در پروژه های خود از این شیوه معماری بهره ببرند. همچنین سازمان هایی مانند میراث فرهنگی ، مسکن و شهرسازی ، شهرداری ها ، زیبا سازی مناطق شهری و نهاد های مربوطه ، باید مسئولیت زنده نگه داشتن معماری سنتی ایرانی را بر عهده بگیرند.

ایرانادکور با داشتن تیمی تخصصی و حرفه ای در زمینه معماری ایرانی و دکوراسیون سنتی منزل در خدمت  شما عزیزان خواهد بود. جهت راهنمایی بیشتر با دفاتر ما در شیراز تماس بگیرید.

نویسنده : ه . خادم / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

معماری سنتیمعماری سنتی چیستطراحی معماری سنتیمعماری سنتی خانه های ایرانینمای خانه سنتی ایرانیتلفیق معماری سنتی و مدرن

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه