طراحی باغ و فضای سبز

اجرای محوطه سازی باغ در شیراز

اجرای محوطه سازی باغ در شیراز

اجرای محوطه سازی باغ در شیراز
در هر پروژه‌ی طراحی و اجرای فضای سبز در شیراز باید به یک سری اصول و قوانین به منظور سازماندهی و نظم طرح‌های فضای سبز در مناطق شهری و یا باغ‌های شخصی توجه نشان داد تا بتوان در نهایت یک طرح کاملاً عالی و قابل اجرا را داشت.

طراحی و اجرای محوطه سازی باغ در شیراز در اصل یکی از خدمات حرفه‌ای و تخصصی هر دفتر معماری به حساب می‌آید که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و منظر شهری دارد. بنابراین، هر شخص تلاش می‌کند تا برای اجرای محوطه سازی فضای سبز به متخصص و بهترین تیم در این زمینه مراجعه کند. در هنگام طراحی محوطه سازی باید حتماً به اصل خاصی توجه کرد و با رعایت این اصول سعی در ارائه بهترین خدمات به کارفرمایان داشت. این امر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در هر پروژه‌ی طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا در شیراز باید به یک سری اصول و قوانین به منظور سازماندهی و نظم طرح‌های فضای سبز در مناطق شهری و یا باغ‌های شخصی توجه نشان داد تا بتوان در نهایت یک طرح کاملاً عالی و قابل اجرا را داشت. ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور، قصد دارد تا در ادامه در این مقاله به اصول سازماندهی فضای سبز بپردازد.

طراحی فضای سبز باغ در شیراز 1

طراحی محوطه سازی باغ در شیراز

طراحی و اجرای محوطه سازی باغ در شیراز یکی از بخش‌های ضروری و اصلی در طراحی معماری و سایت پلان هر فضا در نظر گرفته می‌شود. مراحل اجرای محوطه سازی باید از صفر تا صد با دقت و آگاهی کامل صورت پذیرد  تا در نهایت نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود.

قبل از انجام هر گونه اقدامی در زمینه طراحی و اجرای محوطه سازی باید در مرحله اول زمینی که قرار است در آن محوطه سازی انجام شود را به صورت کامل بررسی و شناسایی کرد. یک تیم حرفه‌ای و باسابقه در زمینه اجرای محوطه سازی باغ می‌تواند با خلاقیت و ایده‌های جدید، نقشه محوطه سازی باغ در شیراز را طراحی و آماده کند.

تمام زوایا، اندازه‌ها، گوشه‌ها و شیب‌ زمین باید توسط دستگاه نقشه برداری به صورت کامل ترسیم و برداشت گردد. بنابراین، کمک گرفتن از یک نقشه‌بردار حرفه‌ای برای انجام این کار امری ضروری به حساب می‌آید؛ زیرا نقشه بردار به راحتی به کمک دستگاه‌های نقشه‌برداری می‌تواند توپوگرافی کامل زمین را به دست آورد. طراحی محوطه سازی در شیراز دارای اصول خاص خود می‌باشد که همیشه لازم‌الاجرا می‌باشند.

در هنگام طراحی پلان محوطه سازی باغ در شیراز باید به المان‌ها و عناصری که قرار است تا در نقشه مورد نظر قرار بگیرند بسیار توجه کرد و هر عنصر و المان را در جای دقیق خود قرار داد. المان‌ها و عناصری که در پلان محوطه سازی باغ قرار می‌گیرند در اصل برای زیبایی فضای سبز و ایجاد یک کاربری خاص طراحی و ساخته شده‌اند. از همین رو بهتر است تا از این عناصر به صورت هوشمندانه در طرح استفاده شود.

عناصر مختلفی مانند آلاچیق، آبنما، برکه، نهر، استخر، گل کاری، درخت کاری، رواق و باربیکیو از بخش‌های مهم محوطه سازی به حساب می‌آیند. سپس با توجه به مساحت طرح و پروژه و درخواست کارفرما، طرح‌ها و المان‌های متفاوت در طرح مشخص شده و پس از انتخاب و تایید کارفرما در اصل روند طراحی شروع می‌شود. نورپردازی نیز علاوه بر ایجاد زیبایی در فضای طرح، باعث افزایش امنیت محوطه نیز می‌شود. به علاوه نورپردازی صحیح و اصولی می‌تواند شرایط مناسبی را برای استفاده از فضا در شب هنگام فراهم کند.

پلان محوطه سازی باغ در شیراز

طراحی پلان محوطه سازی باغ معمولاً همیشه توسط طراح انجام می‌شود و طراح وظیفه دارد تا این پلان را به بهترین حالت خود طراحی و اجرا کند. پلان محوطه سازی نیز در اصل یک پلان به حساب می‌آید که در آن تمام جزئیات محوطه سازی و عناصر طبیعی مشخص می‌شود. عناصر طبیعی در یک پلان محوطه سازی باغ در شیراز شامل آیتم‌های مختلفی از جمله: پوشش‌های گیاهی، درختان، گل و چمن است.

در هنگام طراحی پلان باید به یک سری موارد مهم و تاثیرگذار توجه کرد تا در نهایت بتوان یک پلان زیبا و منحصر به فرد داشت. فرم طراحی یکی از این گزینه‌ها می‌باشد. شکل طبیعی هر جسم را فرم آن جسم در نظر می‌گیرند. برای مثال: فرم گیاهان بر اساس فرم تنه، شاخه و برگ‌هایشان مشخص می‌شود. از آنجایی که گیاهان و درختان به کمک هرس کردن قابلیت تغییر شکل و فرم را دارند، تاثیر به سزایی در اجرای محوطه سازی باغ در شیراز و پارک‌ها می‌گذارند.

بافت، یکی از عوامل موثر دیگر به حساب می‌آید. رابطه موجود در بین گیاهان مختلف در یک پلان محوطه سازی، بافت آن پلان در نظر گرفته می‌شود. در پارکها و باغ‌‌ها از گیاهان مختلفی استفاده می‌گردد. طراح باید در نظر داشته باشد که در تمام پلان از گیاهان یکسان و مشابه استفاده نشود تا باعث یکنواختی در محیط نشده و کاربر را خسته نکند. تنوع، یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در طراحی به حساب می‌آید. منظور از تنوع در پلان محوطه سازی باغ در شیراز در اصل ترکیب رنگ، فرم و بافت‌های مختلف می‌باشد که باعث ایجاد زیبایی و تنوع در فضای باغ شده و این ترکیب باعث می‌شود تا در فضای باغ حالتی از یکنواختی ایجاد شود تا افراد بتوانند مسیر خود را به راحتی پیدا کرده و سردرگم نشوند.

طراحی فضای سبز باغ در شیراز 3

الگوی طراحی محوطه سازی در شیراز

طراحی محوطه سازی در شیراز در اصل بر اساس الگوهای خاص و مشخصی صورت می‌پذیرد. این الگوها دارای تنوع و تعدد بسیاری هستند که باعث می‌شود تا طرح‌های فضاسازی نیز بسیار متنوع و زیبا شوند. الگوی دایره یکی از الگوهای محبوب به حساب می‌آید. اگر قصد دارید تا از الگوی دایره در طرح خود استفاده کنید، کافی است تا فرم اصلی دایره را به قطعات مختلفی تقسیم کنید و با قرار دادن قطعات مجزا به صورت اجزای منطبق بر پایه‌های موازی، قطعات مجزا را دوباره بهم وصل نمایید.

علاوه بر شکا دایره‌ای، ممکن است شما تمایل داشته باشید تا از طرح‌های طبیعت گرایانه نیز استفاده کنید. مكان (سایت) ممکن است که یک محیط زیستی شهری انعطاف ناپذیری باشد که از سازه‌های دست‌ساز منحنی شکل تشکیل شده است و کارفرما در آرزوی چیزی نامنظم‌تر، ملایم‌تر، و طبیعت گرایانه‌تر باشد. در نتیجه برنامه طراح در انجام ارتباط با طبیعت را به طرح مورد نظر او تبدیل می‌کند.

در هنگام اجرای محوطه سازی باغ و ویلا در شیراز در اصل انتخاب طرح و شیوه سامان‌دهی گل و گیاهان در فضا دارای اهمیت بسیاری می‌باشد. انواع طرح‌های متفاوت و جذابی برای طرح محوطه سازی باغ و فضای سبز موجود است که طراح باید آگاهانه نسبت به انتخاب بهترین و مناسب ترین طرح مشغول شود. استفاده از ایده‌هایی برای محوطه سازی باغ در شیراز باعث می‌شود تا طرح شما خاص باشد. طرح شطرنجی، خطی، راه راه و دایره‌ای شکل از معروف‌ترین و پرکاربردترین انواع طرح‌ها در محوطه سازی باغ در شیراز به حساب می‌آیند. انتخاب طرح در مرحله اول به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر جهت‌گیری خود را مشخص کرده و هدفمندانه به انتخاب مصالح اقدام کنید.

سخن نهایی بهترین شرکت اجرای محوطه سازی در شیراز

در هنگام انتخاب مصالح مناسب برای محوطه سازی باغ و ویلا می‌توان از ترکیب مصالح گوناگون نظیر چوب، تخته سنگ، سرامیک، سنگ ریزه و دیگر مصالح کابردی بهره برد که هر کدام از آیتم‌های ذکر شده در بالا دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود می‌باشند و باید کاملاً هوشمندانه از آن‌ها استفاده گردد. یکی از این اصول مهم در هنگام طراحی محوطه سازی در اصل توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی می‌باشد. میزان بارنگی، شدت تابش نور آفتاب، بالاترین و پایین ترین دمای سالانه، باد و بسیاری از موارد دیگر در طراحی تاثیرگذار می‌باشد.

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای محوطه سازی باغ در شیراز تلاش می‌کند تا با استفاده از ایده‌های جدید و مدرن در زمینه محوطه سازی در شیراز همواره بهترین و خاص‌ترین خدمات را به مشتریان و کارفرمایان عزیز ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت پروژه خود می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

جهت آشنایی بیشتر با تیم حرفه‌ای ایرانادکور می‌توانید از پروژه‌های اجرا شده توسط این تیم بازدید نمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه