آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

ساخت کابینت آشپزخانه در شیراز

ساخت کابینت آشپزخانه در شیراز

ساخت کابینت آشپزخانه در شیراز
ساخت کابینت آشپزخانه در شیراز مانند هر کار دیگری نیاز به مهارت و تجربه خاص دارد ، اگر در این کاردقت کافی به عمل آید و کابینت بسیار زیبا و شیک خواهد بود . از گذشته ها تا کنون ساخت کابینت آشپزخانه هنری تلفیق با معماری بوده است.

ساخت کابینت آشپزخانه در شیراز مانند هر کار دیگری نیاز به مهارت و تجربه خاص دارد ، اگر در این کاردقت کافی به عمل آید و کابینت بسیار زیبا و شیک خواهد بوداز گذشته ها تا کنون ساخت کابینت آشپزخانه هنری تلفیق با معماری بوده است.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ، ساخت کابینت آشپزخانه هم تحت تاثیر قرار گرفته به طوری که مصالح والمانهای دکوراسیون داخلی در آن دخیل شده‌اند.

enlightened همچنین توصیه می کنیم در کنار این محتوا مقاله بهترین شرکت طراحی کابینت در شیراز را تیز بخوانید و علاوه بر آشنایی با شرکت ایرانادکور و نحوه ارائه خدمات ، اطلاعات کامل و به روزی در زمینه طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه را دریافت کنید.

برای فرایند ساخت کابینت آشپزخانه باید ابتدا ابعاد و اندازه های محل مورد نظر را به دست آورد که این کار معمولاً توسط متخصص و کابینت‌ساز انجام می گیرد ، سپس با توجه به بودجه کارفرما نوع مصالح و جنس کابینت مشخص می شود.

طراحی سه بعدی کابینت می تواند قبل از اجرا کمک بزرگی برای تصمیم‌گیری بهتر باشد ، هر یک از مراحل اجرای کابینت آشپزخانه دارای روندی جداگانه است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اجرای کابینت آشپزخانه در شیراز را به ما در ایرانادکور بسپارید و آشپزخانه رویایی خود را تحویل بگیرید.

ساخت کابینت در شیراز

مراحل ساخت کابینت آشپزخانه در شیراز

اندازه برداری از آشپزخانه

قبل از طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه در شیراز برای هر آشپزخانه باید به طور اختصاصی ، محیط آشپزخانه را بررسی و محل تاسیسات را در نظر گرفت و سپس اندازه کابینت را تعیین کرد.

در ابتدای امر باید نوع و محل اجاق گاز را مشخص نمایید ، برای اجاق گازهای معمولی باید ۹۰ سانتی متر جای خالی قرار دهید منظورمان اجاق گازهای مبله و فردار است. در هنگام اندازه گیری کابینت باید به انشعابات لوله گاز دودکش هود و برق توجه خاص داشته باشید ؛ برای هود بین ۶۰ تا ۹۰ سانتی متر فضا نیاز است که این موضوع بستگی به نوع خود و سلیقه فرد دارد.

برای نصب لباسشویی و ماشین ظرفشویی هم باید ۶۰ سانتی متر فضای خالی در بین کابینت ها در نظر گرفته شود. محل یخچال و فریزر و سینک هم از مواردی هستند که باید در نظر گرفت و جای آن‌ها را به دقت مشخص کرد.

بر اساس نوع یخچال و فریزر باید ابعاد را در نظر گرفت برای مثال یخچال های ساید بای ساید و یخچال فریزر های دوقلو سایز های مختلفی دارند که این موضوع را باید از صاحب خانه سوال کرد.

برای سینک معمولاً بین ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر فضا اختصاص داده می‌شود اما امروزه بعضی از سینک ها ابعاد بزرگتری دارند. یکی از موارد دیگر تعیین نوع سینک است اینکه آیا سینک به صورت روکار نصب خواهد شد و یا توکار هم بسیار مهم خواهد بود.

ما در هنگام ساخت کابینت آشپزخانه در شیراز  تمام این موارد را با شما مطرح کرده و با دقت بالا جای همه چیز را تعیین خواهیم کرد.

کابینت سازی در شیراز

پس از اینکه اندازه گیری کابینت انجام شد و محل دقیق دستگاه ها و وسایل تعیین شد ، می توان طرحی را آغاز کرد و به مشتری ارائه نمود تا وی بتواند تصور فضایی از کابینتی که قرار است برایش اجرا شود داشته باشد.

برای کابینت سازی در شیراز می توانید از بازدید رایگان ما در ایرانادکور بهره مند شده و ایده های خلاقانه کارشناسان ما را نیز شنوید.

پس از طی دو مرحله بالا زمان آن است که طراحی کابینت به صورت مهندسی انجام شود برای این کار از نرم افزارهایی مانند تری دی مکس

و یا کتیا استفاده می نمایند.

برای ساخت کابینت آشپزخانه در شیراز  باید نوع سیستم آشپزخانه مشخص شود مثلاً آشپزخانه‌های راهروی ، V شکل ، یو شکل ،  ال شکل و یا دایره ای!

همچنین خوب است مثلث دستیابی آشپزخانه را تعیین کنید ؛ مثلث دستیابی آشپزخانه شامل سینک ، یخچال و اجاق گاز است که باید طوری طراحی شود که فرد بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آنها دسترسی داشته باشد و در این مثلث حرکت کند. در نهایت زیباترین طرح کابینت را برای آشپزخانه با توجه به سلیقه مشتری ، کاربرد و بودجه اختصاص داده شده تعیین می نماییم.

نصب کابینت در شیراز را به ما بسپارید ، ما در ایرانادکور تیم های تخصصی برای طراحی و اجرای انواع کابینت ها در اختیار داریم که می توانند در سریعترین زمان ممکن کار را به شما تحویل دهند.

مصالح مورد استفاده برای کابینت شیراز

برای ساخت بدنه و سطح روی کابینت مصالح بسیار متنوع از نظر جنس ، رنگ ، طرح و قیمت در بازار وجود دارد. معمولاً بدنه کابینت ها را از جنس تخته ، ام دی اف و یا فلز می سازند. ام دی اف می‌تواند دارای روکش مصنوعی و یا طبیعی باشد.

اما رویه کابینت ها چون بیشتر در تماس با افراد و وسائل مختلف است ، معمولاً از جنس های مقاوم تر در برابر حرارت و آب در نظر گرفته می شود.

در این مرحله مشتری می‌تواند رنگ کابینت را بر اساس کالیته ها یا کاتالوگ هایی که شما در اختیار او قرار میدهید مشخص کند. در فرایند ساخت کابینت همیشه مصالح حرف اول را می زند چون اگر مصالح و رنگ مناسب انتخاب نشود بهترین کابینت هم زیبا جلوه نخواهد کرد.

ساخت کابینت در شیراز

اندازه های استاندارد برای ساخت کابینت

از موارد بسیار مهمی که در هنگام ساخت کابینت در شیراز باید به آن توجه کرد اندازه قطعات برش خورده است ، در محاسبه اندازه برش ها باید به این نکته توجه کنید که آیا کابینت دیواری و زمینی و یا به‌صورت یونیت سراسری است؟

معمولاً برای تولید کابینت های زمینی استاندارد از صفحات لبه گرد استفاده می شود که دارای ارزش ۶۰ سانتیمتر عمق ۵۶ سانتیمتر و ارتفاع ۷۲ سانتیمتر می باشد. اما برای کابینت های دیواری ارتفاع ۷۰ تا ۹۰ سانتیمتر و عمق ماکسیموم ۳۰ تا ۳۵ سانتیمتر در نظر گرفته می شود.

برش های دقیق و ظریف باعث می شود جعبه ها در کنار یکدیگر به خوبی جستجو شده و زیبایی کابینت دو چندان شود.

خصوصاً در ساخت کابینت های مدرن ، اندازه قطعات بسیار بسیار مهم هستند و باید با ظرافت بالایی انجام شود تا زیبایی بیشتری را به ارمغان بیاورد.

ساخت کابینت در شیراز

مونتاژ کابینت در شیراز

پس از گذراندن تمام مراحل بالا نوبت به مونتاژ و بسته کردن قطعات به هم در آشپزخانه می باشد تا در نهایت بتوانیم کابینت را تکمیل کنیم.

تعیین محل دقیق کابینت و علامت گذاری برای دیوار مرحله ای است که باید با دقت و وسواس زیاد انجام شود.

نصب قطعات کابینت بر روی دیوار باید با دقت بالایی انجام شود ، بنابراین ابتدا جای وصل کابینت به دیوار را بر روی آن علامت گذاری می کنیم و سپس اقدام به نصب کابینت های زمینی و بعد دیواری در محل خود خواهیم کرد و در نهایت فیکس نمودن قطعات و یونیت ها با پیچ و مهره انجام خواهد شد.

بعد از نصب کابینت نوبت به اندازه گیری و برش طبقات کابینت و درب های بیرونی آن می باشد ، این قطعات باید چند میلیمتر کوچکتر باشد تا در کنار هم جفت شوند.

سپس لبه چسبانی درب های نما و طبقات کابینت باید انجام شود برای این کار از نوارهای pvc با ضخامت ۱ تا ۲ میلیمتر استفاده می‌شود نصب لولا درب و دستگیره بعد از این مراحل انجام می گیرد.

طراحی کابینت آشپزخانه یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های دکوراسیون خانه است بخش اصلی بودجه برای تغییر کابینت ها صرف می‌شود و این حساسیت و هیجان کار را بیشتر می نماید برای اینکه پس از ساخت کابینت در شیراز از نتیجه راضی باشید باید یک طراح کابینت خوب انتخاب کنید.

علاوه بر زیبایی به دوام و استحکام کابینت ها هم فکر کنید استفاده از متریال نامرغوب به معنی هدر دادن پول تان خواهد بود شکل ظاهری تمیزی ساخت و دقت در طراحی و به خصوص کاربردی بودن کابینت آشپزخانه مهمترین ارکان در انتخاب کابینت آشپزخانه خواهد بود.

بهترین شرکت طراحی کابینت در شیراز ، شرکتی است که به زمان ، بودجه و مهمتر از همه سلیقه شما احترام بگذارد ، پس با دقت و تحقیق کابینت ساز خود را انتخاب کنید ، ما نیز در ایرانادکور مفتخریم که پروژه های بسیاری را در شهرمان شیراز و به صورت گسترده تر در جنوب ایران انجام داده ایم.

پس اگر قصد ساخت یا تعمیر کابینت در شیراز را دارید ، پس از تحقیق در خصوص قیمت کابینت در شیراز با دفتر ما در تماس باشید ، بازدید رایگان و ارائه تخمین قیمت جزو سرویس های ما در ایرانادکور است.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

1400/03/09

برچسب ها :

کابینت آشپزخانه شیرازطراحی و اجرای کابینت آشپزخانه شیرازکمد دیواری شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه