دکوراسیون

مدرن ترین پرده کرکره های افقی و عمودی

مدرن ترین پرده کرکره های افقی و عمودی

مدرن ترین پرده کرکره های افقی و عمودی
پرده های متنوعی در بازار وجود دارد . با وجود مدل های متنوع انتخاب بهترین گزینه برای خانه شما میتواند کاری دشوار باشد . نوعی که هم با دکوراسیون شما جور در بیاید و هم با بودجه شما و از همه مهمتر با سلیقه شما . قبل از اقدام به خرید پرده باید بودجه¬خود برای این خرید را مشخص کنید و در نظر داشته باشید می خواهید برای این کار چقدر هزینه کنید . در هر تغییری ممکن است برخی از هزینه ها از دید شما مخفی باشد و شما آنرا محاسبه نکنید به همین دلیل بهتر است در این راه از مشاوران خبره کمک بکیرید تا دچار کمبود بودجه نشوید و کارتان یا ناتمام بماند و یا مجبور به تامین هزینه بیش از تصورتان شوید . مشاوران حرفه ای ایرانادکور در این راه شما را تنها نخواهند گذاشت . در مقاله پیش رو به انوع پرده کرکره افقی و عمودی خواهیم پرداخت . با ما همراه شوید .

تاریخ مقاله : 1398/05/23

ایرانادکور مرجع دکوراسیون داخلی در جنوب کشور ، بهترین مشاور شما در زمینه مدیریت هزینه و انتخاب بهینه در هنگام تغییر دکوراسیون یا طراحی خانه مدرن و هوشمند سازی منازل و محل کار شما .

پرده هال و پذیرایی

انواع پرده کرکره های افقی و عمودی

پرده پلیسه

پلیسه کلا به هر چیزی می گویند که موقع جمع شدن چین می خورد و موقع باز شدن چین های آن باز می شوند . پرده های پلیسه پارچه ای با طرح ها ، رنگها و جنسهای متنوعی در بازار وجود دارند . مثل پرده­ های بالارونده رومی(شید های رومن) . در پرده های پلیسه چین ها به صورت زیگزاگی هستند و دارای زوایای تیز هستند که ظاهری کرکره ای شکل به آن میدهد . امکان چاپ هر طرحی بر روی این پرده ها وجود دارد و حتی گاهی با چاپ های از پیش تعیین شده به فروش می رسند .

پرده پلیسه

  • نصب راحت
  • شستشوی سخت
  • تنوع در طرح و رنگ
  • قابلیت سایه روشن ندارد

پرده کرکره های آلومینیومی

پرده هایی مقاوم و بادوام که قابلیت سایه روشن شدن دارند . ظریف هستند و وقتی بسته باشند ، از ورود نور به طور کامل جلوگیری می کند . به همین دلیل گاهی برای پنجره یا درب های سرویس های بهداشتی هم کاربرد دارند چراکه دید را کاملا می  بندند .

پرده آلمینیومی

پرده های لانه زنبوری

دلیل نامگذاری آن ها این است که اگر از زاویه کنار به آن نگاه کنیم شبیه لانه زنبور به نظر می رسند . در برخی مدل ها از بالا به پایین و در برخی ها از پایین به بالا بسته باز و بسته می شوند . تنوع رنگی بالایی دارند و برای اتاق خواب مناسب هستند . در جدید ترین مدل پرده های آشپزخانه می توان از نوع لانه زنبوری هم بهره برد .

پرده خاص

پرده های شید رول

پرد های شیدرول ها نور شدید در فضاهای باز و بزرگ را کنترل می کنند و همچنین از ورود اشعه های زیان آور فرابنفش ممانعت می کنند . این شیدها در ضخامت های مختلف وجود دارند و می توانید از انواع نازک آن برای فضاهای کم نور و انواع ضخیم آن برای فضاهایی که می خواهید شدت نور قابل کنترل تری داشته باشید استفاده کنید. گاهی از این شید ها برای چاپ عکس بچه ها یا عروس و داماد ها استفاده می کنند . هر طرحی بر رو آن ها قابل چاپ است . گاهی می توان پرده های پارچه ای سنتی را با شید رول های نازک ترکیب کرد . این ترکیب بسیار شکیل و زیبا می تواند طراحی شود .

پرده شید رول

پرده های بیرونی شید

این پرده های مخصوص جاهایی هستند که آفتاب به شدت می تابد و گرمای ناشی از آن به داخل می آید و بر روی دمای فضا تاثیر می گذارد . در این حالت که کعکولا در پنجر های جنوبی رخ می دهد و یا پنجره ها و ایوان های بزرگ آفتاب گیر ، می توان پرده های شید بیرونی رو پشت پنجره نصب کرد این پرده ها ظاهر بسیار مدرنی دارند و جایگزینه بسیار زیبایی برای سایبان های قدیمی نا زیبا هستند .

پرده های بیرونی شید

پرده کرکره ای رومن

نوعی از پلیسه شدن که زوایه دار نیست و لایه های پرده روی هم تا می خورد را رومن می گویند. ظاهری بسیار مدرن تر از پرده کرکره عمودی و یا پلیسه دارد و مخصوص پذیرایی است . باید مراقب پاره شدن نخهای داخلی پرده بود . برخی از انواع آن حتی قابل شستشو در ماشین لباس شویی هستند . معمولا فضای لوکسی می سازد و نگاه به آن حس مدرن بودن اتاق و یا خانه را منتقل می کند .

  • راحتی نصب
  • نداشتن سایه روشن
  • نداشتن مقاومت باا در باز و بسته کردنهای بسیار

پرده رومن

پرده های شب و روز

یکی از مشکلات پرده ها نورهای متفاوت بیرون در طول شبانه روز است اگر پرده های رنگ روشن بخریم آیا در طول روز از نور شدید در امان خواهیم بود ؟ اگر پرده ضخیم و تیره بخریم در مواقعی که کمی نور بیشتر لازم است چه کنیم . حل این مشکل به تولید پرده روز و شب منجر شد . در .اقع پرده شب و روز دو شید موازی از دوپارچه متفاوت است که معمولا یکی نازک و روشن و یکی تیره رنگ و یا ضخیم تر است . طبیعتا این نوع پرده گران تر است ، قابلیت شستشوی پایینی دارد ، نصب و نگهداری آن دشوار تر است . اما ممکن است ارزشش را کاملا داشته باشد .

پرده شب و روز

پرده های زبرا

یک پرده افقی با ترکیب پارچه های ضخیم و نازک است . زبرا به معنی گوره خر است و این پرده هم راه راه هایی شبیه بدن این حیوان دارد . به پرده ها به دلیل داشتن قسمتهای شفاف و کدر موازی کمی اتاق را روشن تر از حالت های دیگر پرده نگه می دارند . برای آشپزخانه بسیار مناسب است و برای اتاق هایی که هدفمان از نصب پرده تاریک کردن اتاق نیست . همچنین در ترکیب با پرده پارچه ای برای دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی بزرگ کاربرد دارد .

پرده زبرا

پرده های بین پنجره ای

برخی از انواع پرده در بین دو لایه شیشه در یک پنجره قرار می گیرند . دسترسی به پرده وجود ندارد . اما می تواند از بیرون آنرا باز و بسته کرد . این نوع پرده بیشتر کاربرد تجاری دارد و مخصوص فضاهای اداری ، تجاری ، بیمارستان ها و هتل هاست .

پرده اداری

پرده های عمودی یا لوردراپه

کلا پرده های عمودی پرده هایی هستند که قسمتهایی نواری و عمودی شکا دارند که بر روی هم قرار میگیرند و جنسهای متنوعی دارند ، پارچه ای ، فلزی ، چوبی ، پلاستیکی ، صفحات خورشیدی و … . این نوع پرده فضا را بلند تر نشان می دهند . بنابراین برای جاهایی که سقفشان کوتاه است مناسب است . برای جدا کردن فضای پاسیو هم معمولا از پرده عمودی استفاده می شود .

پرده رنگی رنگی

این پرده‌ها روی یک ریل آلومینیومی قرار دارند و با داشتن پره‌های متحرک جلو ورود نور خورشید را خواهند گرفت . این پرده ها هم قابلیت عقب و جلو شدند دارند و هم با چرخش در سرجای خود باعث ایجاد سایه روشن می شوند . معمولا برای زیبایی این پرده‌ها از اشکال وطرح های متفاوتی استفاده می‌شود . که بسته به سبک و رنگ دکوراسیون اشکال مختلف پیدا می کنند . جنس این پرده ها از ساتن و پلی استر است . مقاوم در برابر پارگی است و در برابر نور تغییر رنگ نمی دهد .

پرده ریلی

این نوع پرده بسیار مقرون به صرفه است و به محض ورود به بازار کاربرد گسترده ای خصوص در محیط های کاری و تجاری پیدا کرد . این پرده ها گاهی برای جداسازی فضاها و تقسیم بندی ها بکار می روند .

  • قابلیت شستشوی فوق العاده بالا
  • راحتی نصب تا جاییکه تخصص نمی خواهد .
  • تنوع در طرح و رنگ
  • هزینه نصب پایین

اشتباهات رایج در نصب و استفاده از پرده

میزان استفاده :

اگر پرده در جایی نصب می شود که مدام باز و بسته می شود پس باید از نوع پرده هایی استفاده کنید که مقاومت و استحکام بالا دارد و براحتی قابل شستشو  و تعمیر است . اما اگر پرده قرار است خیلی کم باز و بسته شود بیشتر به دنبال زیبایی باشید . و اینکه پرده شکیل بایستد و زیبا بنظر برسد .

اتو کردن:

همانطور که لباس‌ های ما برای اینکه روی بدن شیک بنظر برسند ، اتو می شوند. پرده هم برای خوب ایستادن به هنگام نصب نیاز دارند که بدون چروک باشند و اتو شوند. پس اگر پرده به هر دلیلی چروک شد ( مثلا شستن ) حتما زحمت بکشید و آنرا اتو کنید .

انو کردن پرده

پرده های ارزان :

عده ای می خواند پرده را با ارزان ترین متریال بدست آورند . و اهمیتی به قطعات و تجهیزات نمی دهند . این کار قطعا در اوایل کار خود را نشان نمیدهد اما در دراز مدت چوب پرده ای که تحمل وزن بالای پرده را ندارد کم کم خمیده میشود و علاوه بر از بین رفتن زیبایی آن ، ممکن است حتی کارکرد پرده را هم تحت تاثر قرار دهد . ریل و نخ و چوب پرده و سایر اجزا پرده باید از بهترین جنس ها خریداری شود تا کارکرد دایمی و عمری پرده را تضمین کنند .

ایرانادکور ، با در اختیار داشتن تیمی با تجربه ، هنرمند و به روز ، آماده ارائه بهترین خدمات به خصوص در زمینه انتخاب زیباترین پرده برای خانه زیبای شما خواهد بود . با دفاتر ما در شیراز در تماس باشید .

نویسنده  : ص . توکلی / عضو تیم تحریره ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه