دکوراسیون

اصول بازسازی مغازه

اصول بازسازی مغازه

اصول بازسازی مغازه
هدف از راه اندازی مغازه ، جلب نظر مشتری ، تشویق او به آمدن به مغازه ، خرید دوباره و معرفی به دوستان و آشنایانش و نهایتا کسب درآمد و سود بیشتر است . اما مشترین بیشتر به چه مغازه هایی مراجعه می کنند ؟ شاید پس از قیمت مناسب دومین عامل جذابیت و زیبایی دکوراسیون مغازه یا واحد تجاری است . همه از مغازه ای شیک ، تمیز ، پرنور ، مدرن که دارای چیدمان مشتری پسند است و شنیدن صدای موسیقی مناسب هنگام خرید و استشمام بوی خوش لذت می برند و ناخودآگاه زمان بیشتری را برای ماندن در چنین جایی اختصاص خواهند داد . که این زمان بیشتر همان خرید بیشتر است .

تاریخ مقاله : 1398/05/01

اصول بازسازی مغازه و نحوه اجرای آن موضوعی است که در این مقاله از سوی شرکت مهندسی ایرانادکور تقدیم شما عزیزان خواهد شد . دکوراسیون مغازه های کوچک در مقایسه با بازسازی فروشگاه های بزرگ دردسر بیشتری دارد که در تخصص معماران ماست . تا پایان ما را همراهی کنید .

enlightenedدر همین ابتدا دعوت می کنیم مقاله جامع دکوراسیون فروشگاهی در شیراز از طراحی تا اجرا را بخوانید تا با تمام اصول صحیح طراحی و اجرای دکور فروشگاه آشنا شوید.اصول بازسازی مغازه و واحد تجاری

هر وقت نام بازسازی و نوسازی مغازه به میان می آید بیشتر فکرمان سمت تغییر ویترین مغازه معطوف می گردد . اما اصول بازسازی مغازه تنها شامل ویترین نیست . درست است که ویترین مغازه یکی از اساسی ترین قسمتهاست و مشتری با دیدن این قسمت از مغازه تشویق می شود که پا به مغازه بگذارد یا خیر ، اما بقیه عناصر مغازه نیز هر کدام رل خود را باید به خوبی انجام دهند تا نهایتا موفق شوند مشتری را دست پر از مغازه و یا واحد تجاری به خانه بفرستند .

هرچقدر که ویترین مغازه شما متفاوت از رقبا باشد و خاص تر باشد مشتریان متفاوت تر و خاص تری را جلب می کند و شما را به هدفتان نزدیک تر می کند . هر مبلغی برای ویترین مغازه خرج کنید دقیقا بر روی سوددهی تاثیر دارد پی کمی دست و دل باز باشید .

بازسازی ویترین مغازه

ممکن است شما بتازگی مغازه ای دراختیار گرفتید ، خریدید و یا اجاره کردید که قبلا کاربری دیگری داشته ، مثلا پیش تر شال و روسری فروشی بوده ، اما اکنون قصد دارید در آن لوازم کادویی و کریستال بفروشید ، یا شاید می خواهید در همان شغل و مغازه قبلی خودتان تغییرات موثری پدید آورید ، نوسازی کرده و یا طراحی دکور مغازه را عوض کنید . به هر حال نمای مغازه اولین جز بنا است . اولین جایی که ذهنیت مشتری درباره شما شکل می گیرد ویترین است .

بهتر است ویترین خوانا و شفاف باشد و دقیقا کار شما نشان  دهد ، درست است که ایجاد سوال در ذهن مشتری آنها را ممکن است به مغازه شما برای کنجکاوی بکشاند ، اما تعداد بیشتری را هم که حوصله پیگیری ابهاماتشان را ندارند از دست می دهید .

بازسازی ویترین مغازه

درهنگام بازسازی ویترین باید ابتدا به تناسب اندازه و ارتفاع چیزی که قرار است در آن بگذاریم فکر کنید . آیا عروسک های مانکنی در ویترین خواهند ایستاد؟ یا فقط چند عدد چوب لباسی قرار است لباسها را نمایش دهند ؟ آیا ویترین ما شامل اجناس گرنبهاست و نیاز به قفسه بندی دقیق و ظریف مانند طلا فروشی ها دارد یا خیر ؟ پس در ابتدا با توجه به کالایی که قرار است به نمایش بیاید عمق و ارتفاع و اندازه ویترین را تغییر می دهیم .

ویترین هایی که دید به داخل مغازه ندارند معمولا کمتر موفقند، مشتری دوست دارد داخل مغازه را هم کمی از بیرون ببیند . پس می توان حداقل در قسمت هایی دید را باز گذاشت .

این روزها لایه های نورپردازی در طرحی داخلی همه جا را زیبا تر کرده است و در هنگام بازسازی مغازه ، حتما از نورپردازی خوبی در ویترین بهره ببرید . نور ، خیره کننده چشم است و انرژی دارد . در این میان از جادوی رنگ و نور و تاثیر این دو روی هم استفاده کنید . وقتی می گوییم نور ، منظورمان نور شدید بسیار روشن نیست ، منظور استقاده از نور متمرکز بر روی قسمتهای خاصی است که کالا ها در آن خواهند درخشید .

ویترین مغازه خاص

رنگ در ویترین بسیار مهم است ویترین را طوری بازسازی کنید که براحتی بتوانید هر از مدتی با رنگ ها بازی کنید . در برخی فصول و برخی مناسبتها اگر بخواهید به روز باشید باید ویترین شما قابلیت انعطاف داشته باشد . روز مادر ، روز ولنتاین و مثلا فصل پاییز ، عید نوروز ایامی هستند که شما با تغییر ویترین ، مشتری جذب می کنید .

ویترین مغازه های کنار را در نظر بگیرید و سعی کنید کاملا خلاق ، جسور و متفاوت باشید .

ویترین مغازه متفاوت

بازسازی محیط داخلی مغازه

شاید هدف از بازسازی استفاده بهتر از فضای درونی مغازه است ، بهینه سازی اتاق پرو ، تغییر محل قرار گیری طبقه ها و قفسه های داخلی ، تغییر مکان نیم کت ها و ساخت مجدد طبقه بندی ها . ممکن است شما صاحب رستورانی هستید و می خواهید فضای نشستن مشتریان را با فضای تهیه غذا تعویض کنید . همه این موارد نیازمند برنامه ریزی دقیق و طراحی صحیح است تا بهترین نتیجه حاصل شود .

به یاد داشته باشید طراحی یکدست و هم سطح در کل فضا باعث سرد شدن و بی روح شدن مغازه می شود از تغییر سطوح در زمان بازسازی مغازه بهره ببرید .

گاهی هم بازسازی فضای داخلی جهت ایجاد امنیت و جلوگیری از ربوده شدن اجناس است . در این حالت هم پس از شنیدن نیاز های کارفرما ( صاحب مغازه ) باید طراحی انجام شود . بهتر است در هنگام بازسازی مغازه از طراح بخواهید شمای سه بعدی آنرا به شما نشان دهد تا از هزینه های اضافه و دوباره کاری ها پرهیز شود .

اتاق پرو را جادار ، راحت ، با تهویه مناسب هوا ، نور کافی و شیک بازسازی کنید .

اتاق پرو مغازه

در ، دیوار ، سقف و کف مغازه

در هنگام بازسازی مغازه می توان نوع دیوار پوش و کف پوش و حتی نمای سقف را تغییر داد . استفاده از انواع کاغذ دیواری ، کاغذ دیواری سه بعدی ، کف پوش هایی متناسب با کالا و یا خدمات در حال ارائه در مغازه میتواند تغییرات خوب و مثبتی را پدیدار کند . بخصوص این روزها کاغذ دیواری هایی مخصوص واحد های تجاری طراحی شده اند که جلوه زیبایی به مغازه شما خواهند داد . بکار بردن آینه در مغازه هایی که مشتری باید خود را ببیند می تواند در بازسازی موثر باشد . آینه های مدرن در ابعاد و طرح های زیبا برای عینک سازی ها ، پوشاک فروشی ها ، کفش و کیف فروشی ها و … .

در هنگام بازسازی مغازه ، اگر مقدور است پنجره ای به بیرون باز کنید تا از نور طبیعی بهترین استفاده را داشته باشید . برای درب ورود هم اگر امکانش هست از درب های اتوماتیک استفاده کنید تا هم مشتری راحت تر وارد و خارج شود و هم مدام مجبور به تمیز کردن درب بخاطر جای دست نباشید .

تعبیه امکانات خاص در مغازه

در هنگام بازسازی مغازه ، اگر فضای بزرگی در اختیار دارید می توانید به امکانات رفاهی دیگری برای مشترین خود فکر کنید . مثلا قرارداد مبلمان در گوشه ای از فروشگاه ، یا تعبیه یک پارک کوچک بازی برای بچه ها که این امر باعث می شود مشتریان با خیال آسوده تر در فروشگاه شما بمانند . گاهی قرار دادن مانیتور هم می تواند در هنگام بازسازی مغازه تغییر مثبتی باشد ، آقایی که از تماشای فوتبال خود صرف نظر کرده تا خانواده اش خرید کنند ، بسیار خوشنود خواهد شد اگر بتواند در زمان خرید آنها فوتبال را پیگیری کند .

دکور مغازه کودک

بازسازی به دلیل کهنگی مغازه

گاهی فقط خودمان به دلایل شخصی نیاز است تغییر دکور دهیم و گاهی اوقات در یک مجتمع تجاری مجبور به بازسازی عمومی می شویم . این بازسازی های کلی بیشتر برای رفع خطرات احتمالی از قبیل ریزش ساختمان ، بازسازی لوله کشی ها ، تعمیرات اساسی مورد نیاز است . بهتر است زمان این بازسازی را اگر فوریت ندارد به زمان رکود بازار مثلا فصل زمستان موکول کنیم تا ضرر مالی کمتری به صاحبان مشاغل برسد . اما این امر را جدی بگیرید و حتما بصورت مهندسی شده این بازسازی را انجام دهید تا خدای ناکرده حادثه پلاسکو تکرار نشود . بازارهای کهنه قدیمی حتما نیازمند بازمهندسی و باز طراحی هستند . قسمتهای فرسوده باید تعویض و خرابی ها باید تعمیر شوند تا امنیت مالی و جانی مغازه داران و مشتریان حفظ گردد .

عوامل مخرب در بازسازی

یکی از این عوامل ، زمان است . شما پیش بینی کردید که ظرف مدت سه هفته بازسازی تمام است اما پس از شروع با مواردی مواجه می شوید که زمان بازسازی را سه ماهه می کند . همسایگان شما شاکی می شوند ، هزینه ها بالا میرود و کار و کاسبی خودتان هم که تعطیل شده . پس مراقب پیش بینی درست زمان باشید و دست از خوش خیالی بردارید .

از دیگر عوامل مخرب در بازسازی ، هزینه است . پول کم می آورید . فکر می کردید برای طبقه بندی نیاز به 4 صفحه ام دی اف دارید که قیمت آن مثلا 100 تومان است بعد از دست بکار شدن متوجه می شوید ام دی اف گران شده و ضمنا 6 صفحه نیاز دارید . همچنین قیمت زیر سازی را هم در نظر نگرفته بودید .

استرس

عامل دیگر انتخاب اشتباه فرد متخصص است . شخصی را انتخاب می کنید که تجربه کافی برای انجام کار شما ندارد . کل هزینه را بر باد رفته بدانید . سرامیکی می چسباند بدون ملات کافی ، از یکماه بعد سرامیک ها یا لق هستند یا لب پر .

از عوامل مخرب دیگر اعتماد به نفس شماست . خودم انجامش می دهم ! اگر تخصص کافی برای انجام کاری دارید عالیست . اما وقتی تخصص انجام کار خاصی را ندارید خوب است بودجه خود را هدر ندهید و بجای صرفه جویی ، دوباره کاری را مهمان مغازه خود نکنید . کاغذ دیواری مرغوب و بهترین چسب را به فکر اینکه نصبش آسان است می چسبانید . تمام درز ها پدیدار است . مقدار زیادی کاغذ هدر داده اید و اگر چسب ها از بین کاغذ ها نشت نکند حتما حبابهای هوایی دارید که کل کار را زشت خواهد کرد . پس لطفا کار را به کاردان بسپارید و از نتیجه کار لذت ببرید . ضمن اینکه مقدار زیادی رنگ ، چسب و یا سنگ روی دستتان نمانده است .

رنگ کردن

ایرانادکور ، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در جنوب کشور نامی آشنا در امر بازسازی مغازه و واحد های تجاری ، دکوراسیون کافی شاپ و رستوران ،  منازل و مکان های سازمانی ، ادارات ، هتل ها و بیمارستان هاست . برای آگاهی از مراحل اجرای کار با دفاتر ما در شیراز تماس بگیرید .

جهت طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه در شیراز میتوانید از کارشناسان ایرانادکور کمک بگیرید و یا مقاله کامل طراحی دکور مغازه در شیراز را مرور و مطالعه کنید.

نویسنده  : ص . توکلی / سرپرست تیم تحریره ایرانادکور

برچسب ها :

بازسازی مغازهدکور مغازهویترینتغییر دکوراسیون مغازهاتاق پرودکوراسیون مغازه کوچکویترین خاصهزینه بازسازیبازسازی فروشگاه

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه