مقالات تخصصی معماری

بازسازی حرفه ای منزل با کمترین هزینه

بازسازی حرفه ای منزل با کمترین هزینه

بازسازی حرفه ای منزل با کمترین هزینه
چرا بازسازی می کنیم ؟ هدف نهایی از بازسازی چیست ؟ آیا هزینه هنگفت بازسازی و نوسازی ارزشش را دارد ؟ اینها سوالاتی است که می خواهیم در این نوشتار به آنها پاسخ دهیم . بازسازی فرصت خوبی است تا به رویاهایمان در دکوراسیون خانه جانی دوباره ببخشیم و آنها را محقق کنیم . ارزیابی دلایل بازسازی و نوسازی ، بسیار اهمیت دارد چراکه باید بدانیم کاری که انجام می دهیم در پاسخ کدام نیاز است . نیاز به تنوع و زیبایی یا نیاز به تغییرات کاربردی . تا پایان مقاله بازسازی حرفه ای منزل با کمترین هزینه همراه ما باشید .

تاریخ مقاله : 1398/04/15

گروه دکوراسیون داخلی ایرانا دکور ، با سالها تجربه در نوسازی و بازسازی منازل و آپارتمانها ، بهترین مشاور و یاور شما برای ارائه روش های تغییر دکور خانه با ایجاد تغییرات کوچک خواهد بود .

دلایل بازسازی منزل

با تولد کودکان و بزرگتر شدن خانواده نیاز ها تغییر می کند ، دختر و پسری که تا دیروز روی یک تخت دو طبقه می خوابیدند و تا نصف شب با هم می خندیدند و حاضر نبودند جایشان را عوض کنند ، حالا نوجوان شده اند و نیاز به فضای خصوصی برای گذر از نوجوانی دارند . یا نه ، خانه همان خانه است و نیاز ها تغییر نکرده اما بنای خانه  فرسوده است و نیاز به تعمیرات اساسی دارد . شاید هم بانوی خانه دوست دارد سالنی بزرگتر یا آشپزخانه ای مدرن تر داشته باشد . شاید هم بخواهیم طبقه ای روی خانه مان برای سر و سامان دادن به یکی از فرزندان بسازیم ! همه اینها و خیلی بیشتر ، دلایلی است که تصمیم می گیریم هزینه کنیم و دست به بازسازی حرفه ای منزل با کمترین هزینه بزنیم .

برنامه ریزی برای بازسازی منزل

برای بازسازی حرفه ای منزل با کمترین هزینه ، هیچ کاری مهمتر از برنامه ریزی اصولی نیست . چراکه بازسازی بدون در نظر گرفتن همه نیازها و هزینه کل پروژه و عدم برنامه ریزی صحیح و دقیق ممکن است باعث رخداد اشتباهاتی شودکه چه بسا صدمات و آسیب های فنی و مالی آن قابل جبران نباشد . ارزیابی دلایل بازسازی کاری بسیار اساسی است زیرا تصمیم عجولانه و نا معقول خسارات زیادی را در بردارد . ممکن است دیواری را غیر اصولی برداریم و صدمات جبران ناپذیری به خانه بزنیم و یا به تصور کم بودن هزینه دست به ترکیب و فرم سرویس بهداشتی بزنیم و بعد متوجه شویم که میلیونها تومان پول نیاز است . بنابراین حتی برای تغییرات کوچک ، حتما با مشاوری کاردان و با تجربه مشورت کنید تا پشیمانی به بار نیاید .

تغییر در پوشش دیوار و کف

یکی از بیشترین و راحت ترین تغییراتی که هر خانه می تواند در عمر خود تجربه کند تغییر لباس است . تغییر پوشش دیوار ها و یا تعویض نوع کف پوش ، کمترین کاری است که برای داشتن یه فضای جدید و حس بهتر در خانه می توان داشت .

امروزه پنل های دکوراتیو سه بعدی ، پوستر سه بعدی ، دیوار پوش ، سنگ دکوراتیو ، شیشه تزیینی ، تایل آلومینیومی و انواع کاغذ دیواری و حتی رنگ آمیزی مجدد و بسیاری از گزینه های دیگر  از جمله گزینه های انتخابی برای تغییر پوشش دیوار هاست . البته بهتر است قبل از انتخاب نوع پوشش ، نمونه های کار شده را با دقت بررسی و مقایسه نمایید و با علم و آگاهی از مزایا و معایب هر یک و هزینه های آن دست به اقدام بزنید .

برای کف پوش منزل هم میتوان از انواع سرامیک ، پارکت ، لمینت ، انواع کف پوش های سه بعدی ، کف پوشهای پلاستیکی ، موکت و … استفاده نمود و با توجه به سلیقه و نیاز خانواده و بودجه موجود یکی را برگزید .

بازسازی آشپزخانه

در بحث بازسازی حرفه ای منزل با کمترین هزینه ، آشپزخانه ، موضوعی دیگر است . اگر آشپزخانه را می خواهید اوپن کنید و یا کاشی کنید و یا کف آنرا تغییر دهید ، خود را برای یک بنایی تمام عیار آماده نمایید . ضمن اینکه آشپزخانه ای که اوپن شد و وسایل آن نمایان گشت ، در مرحله بعد هزینه تعویض یخچال و اجاق گاز و یا شاید کابینت را هم روی دست شما بگذارد . آشپزخانه در زیبایی منزل سهم به سزایی دارد . مواردی که می توان برای بازسازی یک آشپزخانه انجام داد ، شامل : تعویض کابینت ها ، تخریب دیوارها ، تخریب آرک های قدیمی و رابیتس کاری ها ، نوسازی و یا حتی در صورت لزوم جابه جایی لوله کشی ها ، کف سازی ، کاشی بین کابینتی ، پرده و … می باشد . معمولا این بازسازی بسیار پر هزینه خواهد بود ، مخصوصا اگر بخواهید لوازم آشپزخانه را هم تعویض کنید .

بازسازی آشپزخانه

ایده های جدید و ارزان برای بازسازی آشپزخانه

  • تعویض فقط درب های کابیت ها بجای کل کابینت

  • استفاده از کاشی طرح های چسباندنی قابل شستشو بجای تعویض کاشی آشپزخانه

  • برداشتن کل دیوار و درست کردن جزیره به جای ساختن آرک

  • استفاده از نورپردازی به جای تغییر جای پنجره

  • استفاده از کف پوشهای ضد آب موجود در بازار به جای تغییر سرامیک کف

  • تعویض پرده های کهنه و قدیمی

  • تعویض شیر آلات و سینک با انواع مدرن برای بهتر به نظر رسیدن آشپزخانه

  • اضافه کردن تاقچه های چوبی و گذاشتن انواع شیشه های مدرن و رنگی روی آن

  • تعویض صفحه رو کابینتی با انواع مدرن و حتی خیلی ارزان

  • نصب لوستر و ساعت جدید در آشپزخانه

  • شاید حتی تغییر دستگیره های کابینت ها

  • رنگ کردن دربهای کابینتهای قدیمی و یا باز کردن درب برخی و تبدیل آنها به بوفه های بی درب و چیدن وسایل دکوری در آن

  • ساخت قفسه های باریک در هرکجا که فضای پرت دارید

  • یکی کردن دو کابیت با هم و بزرگ کردن درب آنها ، این کار ، فضا را دلباز و زیبا می کند .

بازسازی کم هزینه سرویس های بهداشتی و حمام

در بازسازی حرفه ای منزل با کمترین هزینه ، هنگامیکه به سرویس های بهداشتی و حمام میرسیم ، علاوه بر سلیقه و هنر موضوع ریسک دست بردن به شیر آلات و لوله کشی های قدیمی به میان می آید ، اگر خانه 40 ساله را قرار است بازسازی کنیم ، باید به این موضوع بسیار دقت کنیم که اضافه کردن یک توالت فرنگی ممکن است به بهای تعویض کل لوله کشی حمام تمام شود . پس حتی المقدور به جای وسایل بزرگ حمام و دستشویی مثل توالت فرنگی ، ایرانی ، وان و … دست نزنید . عواقب حذف یک وان قدیمی مشخص نیست چه چیزی باشد !  اما اگر واقعا تصمیم دارید تغییرات خوبی ایجاد کنید منتظر هزینه بیشتر هم باشید . اما این ترس از تغییر ، بد هم نیست . میتوان این موقعیت را فرصتی برای سنجش خلاقیت و استعداد دانست .

  • تعویض برخی از شیرآلات کهنه ، رنگ پریده و زنگ زده
  • اضافه کردن روشویی های کابیت دار PVC
  • تعویض آینه و نصب انواع آینه های حمام بزرگ و مدرن با شلف هایی برای گذاشتن شمع و عود
  • نصب تاقچه های کوتاه و استفاده از سبدها و حوله های رنگی
  • نصب پرده در بین فضاهای حمام و دستشویی
  • محصور کردن دوش در اتاقک های شیشه ای یا کابین دوش
  • سفارش یه وان یا جکوزی کوچک با توجه به بزرگی فضای حمام
  • نورپردازی حمام یا تعویض حباب و روشنایی دستشویی و حمام با لوستر های مدرن امروزی
  • استفاده از استیکرهای ضد آب بر روی برخی از دیوارها یا برروی برخی کاشی های ترک برداشته و لب پر
  • نصب دوش های متحرک به جای دوش های ثابت قدیمی
  • استفاده از یک ست سطل و فرچه و قالیچه که هارمونی رنگی خوبی دارند و معمولا با هم ارائه می شوند
  • استفاده از کف پوشهای وینیلی که قیمت خیلی کمی نسبت به تعویض کاشی دارند ، اما اگر می توانید هزینه کنید و سیستم گرمایش از کف را در حمام خود داشته باشید ، لذت بیشتری از حمامتان خواهید برد .

بازسازی حمام

بازسازی اتاق ها

در بازساری اتاق ها معمولا مسئله اصلی یا دیوار و کف است یا کمد . در خصوص دیوار و کف پیشتر صحبت کردیم . ممکن است فقط لازم شود کاغذ دیواری متناسب با سن و سلیقه صاحب اتاق بکار رود و یا موکت قدیمی اتاق با انواع لمینت یا کف پوش های سه بعدی و … تعویض گردد . ممکن است بخواهیم علاوه بر دیوار و کف ، سقف را تزیین کرده ، کناف و نورپردازی کنیم . اتاق های بی کمد یا کم کمد هم در دراز مدت ما را به تغییر مجبور خواهند کرد . طراحی کمد ، علاوه بر داشتن زیبایی باید واقعا کاربردی باشد . کمدهای قدیمی با چارچوب های چوبی یا فلزی ساخته می شدند که ستونهای کمد فضای زیادی را اشغال می کرد . اما کمدهای ام دی اف امروزی ستون های باریکی دارند و فضای بازتری تحویل خواهند داد . دربهای کمدها هم اکثرا بجای افقی عمودی به صورت کشویی و موازی باز و بسته می شوند که شرایط بهتری برای استفاده از فضای جلوی کمد خواهند داشت . همچنین لوسترهای مخصوص اتاق ، این روزها خیای فانتزی و مدرن شده اند که زیبایی و جلوه خاصی به اتاق می دهد . پرده و روتختی ست شده هم نشان از نظم و سلیقه شما در اتاق خواهد بود .

اضافه کردن کتابخانه و شلف های کاربردی که آینه های تعبیه شده در خود دارند ، هم شخصیت خوبی به اتاق می دهد و هم وسایل سرگردانتان را در خود به زیبایی جا خواهند داد . سعی کنید از تمام فضاهای قناس خانه برای ساخت طبقه و شلف استفاده کنید تا هم کمتر به چشم بیایند و هم وسایل کاربردی و دکوراتیو را در آن ها بچینید .

بازسازی اتاق خواب

دکوراسیون داخلی ایرانا دکور ، پیشرو در ارائه ایده های خلاقانه برای بازسازی منزل با انجام پروژه های بسیار در شیراز ، برای یاری رساندن به شما عزیزان جهت بازسازی حرفه ای منزل با کمترین هزینه آماده خدمت رسانی است . با دفاتر ما در شیراز در تماس باشید .

نویسنده  : ص . توکلی / عضو تیم تحریره ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه