دکوراسیون

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
بی شک داشتن یک اتاق خواب شیک و امروزی ، یکی از رویایی ترین خواسته های یک دختر در هر سنی است . فضای اطراف ما تاثیر زیادی روی انتخاب هایمان می گذارد پس ارزش وقت گذاشتن و صرف هزینه و انرژی دارد .

enlightenedموضوع: دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

enlightenedمدت زمان مطالعه: 15 دقیقه

enlightenedتاریخ: 15 خرداد 98

بعضی از افراد به دلیل اینکه مهمانان کمتر از اتاق ها بازدید می کنند اهمیت کمتری به دکوراسیون اتاق ها از جمله دکوراسیون اتاق کودک می دهند اما همه ما یک سوم عمرمان را در اتاق هایمان می گذرانیم پس بسیار خوب است اگر در فضایی دلنشین و زیبا باشیم .

کارشناسان شرکت ایرانا دکور با داشتن سالها تجربه و اجرای پروژه های بسیار موفق در زمینه تزیین اتاق دخترانه آماده ارائه بهترین خدمات در این زمینه هستند .

در ادامه دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را بررسی و تحلیل می کنیم و از دیدگاه های مختلف نکاتی را مطرح خواهیم کرد . پس اگر در خانه یک پرنسس دارید مطلب زیر را دنبال کنید .

دکور اتاق خواب دخترانه

  1. بزرگ و کوچک بودن اتاق

اتاق های این روزها به دلیل کاهش متراژ آپارتمان ها ، کوچک شده است . برای تزیین اتاق دخترانه هنگامی که اتاق کوچک است بهتر است نکاتی را رعایت کنید .

برای شروع این نکته را در نظر بگیرید: تخت می بایست مقابل پنجره قرار گیرد زیرا اتاق‌های کوچک فضای دیوار‌ها کم هستند و باید آن ها را حفظ کرد . دیگر اینکه  در هنگام انتخاب رنگ از رنگهای روشن و پررنگ استفاده شود تا تاثیر این رنگها بر روی هم بخوبی به چشم بیاید . رنگ های روشن فضا را بزرگ تر جلوه می دهد اما نیاز نیست هنگام تزیین اتاق دخترانه تمام دیوارها و وسایل را به رنگ روشن انتخاب کنیم چون اتاق خواب در اصل باید هم فضایی آرامش بخش برای استراحت باشد و هم فضایی جذاب برای لذت بردن از زندگی ، پس بهتر است برای رنگ اتاق خواب ترکیبی از رنگ های تیره و روشن را داشته باشید.  هنگام انتخاب تخت  از تخت های کشو دار و تخت هایی با کمترین حاشیه استفاده کنید . میز تحریر خود را در یکی از گوشه‌های اتاقتان قرار دهید . صندلی های تاشو می توانند گزینه مناسبی برای اتاق های کوچک باشند . آینه هم بهتر است  بزرگ‌تر انتخاب شود تا باعث منعکس شدن نور در فضا و بازتر جلوه دادن آن ‌شود .

  1. تاثیر سن بر انتخاب دکوراسیون

دکور و تزیین اتاق خواب باید با سن تناسب داشته باشد . مثلا برای اتاق نوزادی بهتر است از المان های نوزادی و رنگهای خاص نوزادی انتخاب کنیم . از طرح های عروسکی و فانتزی و رنگهای ملایم بهره بگیریم . اما برای اتاق نوجوانان و جوانان از چنین طرح و رنگهایی نباید استفاده کرد و بهتر است با توجه به سلیقه و نظر آنها تم رنگی را انتخاب کنیم . معمولا رنگهای مسی و طلایی و اشیا فلزی می تواند برای تزیین اتاق دخترانه در کنار رنگ مورد علاقه آنها مناسب باشد . رنگ هایی نظیر بنفش، صورتی، قرمز و … در دسته بندی رنگ های دخترانه قرار دارند و می توان از ترکیبی از آنها هم در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کرد . هیچ اجباری برای استفاده یک رنگ خاص وجود ندارد و شما می توانید از سایر رنگ های به کار رفته در قسمت های مختلف خانه برای اتاق خواب نیز استفاده نمایید .

دکور اتاق کودک صورتی

دکوراسیون اتاق دختران در سن کودکی

برای تزیین اتاق دخترانه تا پیش از نوجوانی بهتر است از رنگهای شاد ، رنگارنگ و پرنشاط بهره برد . می توان با استفاده از المان های داستان های مورد علاقه آنها محیطی تخیلی و رویایی ساخت . نقاشی خورشید و ماه و ستارگان یا دریا و جنگل می تواند بسیاز دوست داشتنی باشد . از آنجا که کودکان زمان زیادی را به بازی اختصاص می دهند برای رفاه حال آنها بهتر است قفسه اسباب بازی دارای ارتفاع کمی داشته باشد . همچنین کودکان علاقه زیادی به نقاشی روی دیوار یا چسباندن برچسب دارند می توان فضایی به این کار اختصاص داد . خودتان هم ازین فضا و مشاهده رشد فرزندتان در پیشرفتش لذت خواهید برد !

دکوراسیون اتاق دختران  نوجوان

در سنین نوجوانی که روحیه حساس غالب می شود سعی کنید با فرزند نوجوان خود برای طراحی دکوراسیون مشورت کنید تا برایش محیطی آرامش بخش به دور از هیاهوی بیرون بسازید . رنگهای خنثی برای این سن مناسب نیست .برای تزیین اتاق دختران در نوجوانی ترجیح بر این است که از رنگهای گرم استفاده شود . صندلی‌های تابی، تخت خواب‌هایی با طرح های متفاوت و نصب تخته‌های وایت بورد بر روی دیوار معمولا با سلیقه آنها جور است . گاهی عکس خواننده مورد علاقه یا ستاره سینما ی مورد علاقه آنها می تواند برای نوجوان و دوستانش انرژی بخش باشد و می تواند موضوعی برای صحبت های دوستانه هنگام مهمانی های خصوصی و تفریح باشد .

دکور اتاق آبی

  1. تاثیر جنسیت بر وسایل اتاق

دختر ها خیلی بیشتر از پسرها وسایل تزیینی ، آرایشی ، دکوری ، لباس و … دارند بنابراین در طراحی اتاق آنها باید شلف ها ، طبقه بندی ها ، باکس ها و کمد و چوب لباسی به اندازه کافی تعبیه نمود . شلف هایی که تا سقف ادامه دارد . آینه های بزرگ و قدی ، چوب لباسی پشت در اتاق ، کشو هایی با باکس های زیاد برای کلیپس ها و عروسکها و وسایل ریز تزیینی آنها را حتما در نظر بگیرید  . از آنجا که اسکلت بدن دختر ها در آینده بسیار مهم خواهد بود در خرید بهترین نوع تشک های طبی ولخرجی کنید . اگر بتوانید در تزیین اتاق دخترانه از تخت هایی که تخت کشویی دیگری از کنار آن بیرون می آید استفاده کنید برای مواقعی که دوستانشان کنار آنها خواهند بود گزینه مناسبی را به آنها داده اید .

دخترها همیشه از چیزهای نرم و پشم آلو خوششان می آید . در هر سنی خرس ها و جغد ها و پاندا برایشان جذاب است می توانید با توجه به رنگ اتاقشان چند عروسک پشم آلوی با نمک در دکوراسیون اتاق در نظر بگیرید .

  1. استفاده از استیکر و کاغذ دیواری های دخترانه

برای خاص بودن همیشه یک قدم جلو باشید . نگاهتان را به محیط اطرافتان عوض کنید . شاید دیگر زمان داشتن دیوارهای ساده و بی رنگ ، کرم رنگ و فیلی و آّبی ساده و صورتی برای دختر ها تمام شده  و زمان بکار بردن جسارت بر روی دیوار است . استیکر های دست ساز ، سه بعدی ، کاغذ دیواری های جذاب و پر شور می تواند جایگزین زیبایی برای اتاق دختر ها باشد . استفاده از کاغذ دیواری و استیکر کاری بسیار مقرون به صرفه است . می توان درابتدا طرحی ساده انتخاب کرد و سپس در طول سال کم کم بر اساس سلیقه کودک آن را با استیکر تکمیل کرد . مثلا کاغذ دیواری راه راه یا ستاره ای را استفاده کرد و سپس روی آن از برچسب ها یا استیکر ها بر طبق علایق کودک افزود .

در اتاق کودکان در حال رشد می توان از استیکر اندازه گیری قد استفاده کرد تا انگیزه ای برای تغذیه و ورزش و رشد داشته باشند و از بزرگ شدن خودشان آگاه و شاد باشند .

  1. انتخاب دکوراسیون بر اساس شخصیت دختران

بعضی از دخترها در سنین نوجوانی همچنان به استفاده از عروسک علاقه مندند اما بیشتر دختران از دکوراسیون شیک و منظم لذت می برند . رنگها ست شده و المان احساسی . بهتر است برای اتاق دختران حتما میز تحریر و میز آرایش در نظر بگیرید یا دیواری سیاه یا سفید برای تخلیه احساسات دخترانه . وجود گلدان های شاد و رنگ رنگی در اتاق دختران خالی از لطف نیست .

  1. رنگ اتاق دختران

حس پرنسس بودن رنگ صورتی را مجسم می کند . ولی اتاق یک دختر لزوما نباید خیلی لوس به نظر بیاید . می‌توانید رنگ زرد یا سبز لیمویی و سایر رنگ‌های روشن را با سایه روشنی از صورتی را با برای ایجاد نگاهی دخترانه ولی قوی ترکیب کنید . مبلمان سفید در کنار رنگ های نارنجی و گل بهی بسیار ناز و زیبا خواهد بود . لایه های مختلف طیف صورتی هم می تواند با هم ترکیب زیبایی درست کند . رنگ صورتی با خاکستری و قهوه ای هم ترکیب گرم و جذابی بدست می آورد . ترکیب بنفش و صورتی هم می تواند حسی کلاسیک به اتاق دهد . ترکیب بنفش با پارچه های نرم و موج دار سفید می تواند حسی رمانتیک و عاشقانه پدید آورد . ترکیب بنفش با رگه های زرد هم محیطی شاد ایجاد می کند . بنفش و سیاه حالتی امروزی و برجسته خواهد داشت .

با اینکه آبی رنگی پسرانه تلقی می شود اما میتواند به عنوان پس زمینه با ترکیب سفید برای اتاق دختران هم کاربرد ملیح و زیبایی ایجاد کند . آبی میتواند پس زمینه انواع گل ها ، آسمان و زمینه خیلی از کار های هنری و نقاشی ها باشد . در مورد رنگ سبز هم همین قانون صدق می کند .

دختران تم‌هایی مانند شاهزاده‌های کارتونی را دوست دارند ، ولی نقاشی‌های هنریِ همراه با درختان، گل‌ها و پروانه‌ها و نقاشی‌های قدیمی نیز می‌توانند مناسب باشند .

7 تبدیل اتاق کودک به نوجوان

بعد از بزرگ شدن دختر بچه هایمان باید اتاق آنها را تغییراتی دهیم تا باز هم مورد پسند آنها باشد . افزودن المان های احساس و رنگ ها متالیک می تواند این تغییر را راحت تر کند . افزودن میز آرایش ، آینه بزرگ ، شلف هایی برای لباسهای بیشتر و بزرگ تر ، حذف عروسک ها و اسباب بازی های زیاد هم راه هایی برای این تبدیل است .

تکالیف بچه ها همراه آن ها بزرگ تر خواهد شد بنابراین هر چه بچه ها بزرگ تر می شوند میز تحریر آنها جدی تر و رسمی تر می شود . نصب یک تابلو شعر احساسی به تنهایی می تواند حس بزرگ شدن ایجاد کند .

مطالب فوق توسط کارشناسان حرفه ای شرکت ایرانا دکور تهیه شده بود . چنانچه برای تزیین اتاق دختران دچار تردید و ابهام هستید با مشاوران ما در تماس باشید .  طراحی موفق و اصولی دکوراسیون از وظایف کارشناسان خبره ماست .

برچسب ها :

اجرای دکوراسیون داخلیدکوراسیون اتاق کودکدکوراسیون اتاق دخترانهاجرای دکوراسیون داخلی در شیرازدکور اتاق کودکدکور اتاق

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه