دکوراسیون

نکات مهم در دکور آرایشگاه زنانه

نکات مهم در دکور آرایشگاه زنانه

نکات مهم در دکور آرایشگاه زنانه
آرایشگری از جمله مشاغلی استﮐﻪ بسیاری از بانوان در این حرفه مشغول به کار ﻣﯽﺑاﺷﻨﺪ . ﮐار آراﯾﺸﮕﺮی ، ﺑﻪ صورت اﯾستاده ﻫﻤﺮاه ﺑا ﺣﺮﮐات ﺗﮑﺮاري و ساﻋﺖ ﮐاري بالاست و اﻓﺮاد ﺷاغل در اﯾن ﺣﺮﻓﻪ را ﺑا آسیبﻫاي ﻓﯿﺰﯾﮑﯽ بسیاری درﮔﯿﺮ ﻣﯽﮐﻨﺪ . ﺑﺮاساس تحقیقات اﻧجام ﺷﺪه ، ﺑﺰرﮔترین ﻋﻠل آسیب های شغلی در آراﯾﺸﮕﺮان ، وضعیت ناراحت کننده کاری و ایستادن طولانی مدت میباشد . ایجاد مبلمان مناسب و راحت و همچنین ، فضا سازی و نور پردازی مناسب در آرایشگاه ها می تواند تا حدودی از میزان و شدت این گونه آسیب ها بکاهد .

enlightenedموضوع: دکوراسیون داخلی آرایشگاه زنانه

enlightenedمدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

enlightenedتاریخ: 3 خرداد 98

دکور آرایشگاه زنانه:

دکوراسیون آرایشگاه  را باید به دو بخش کلی تقسیم کرد:

  • قسمت خدمات رسانی و مشتریان
  • مدیریت و اداری

بیشترین فضای آرایشگاه ها به قسمت خدمات به مشتریان اختصاص می یابد که مهمترین فضای آرایشگاه نیز می باشد. در این قسمت از آرایشگاه استفاده از مصالحی مانند کناف برای ایجاد یک سقف دکوراتیو و استفاده هر چه بهتر جهت  نورپردازی در سقف ، ام دی اف برای طراحی کمد و قفسه های موجود و همچنین انتخاب کف پوش مناسب و قابل شست و شو بسیار حائز اهمیت می باشد.

طراحی فضایی انعطاف پذیر  که بتوان با تغییرات جزئی آن را به کاربری های مختلف اختصاص داد، کمک قابل توجهی به مشتریان آرایشگاه  می کند.

نکاتی کاربردی در چیدمان مبلمان در آرایشگاه زنانه:

  • فاصله ی استاندارد میز های کار یکدیگر حداقل 120 سانتی متر می باشد. ( فضایی برای ایستادن دو نفر در کنار هم)
  • در جلوی میز کار برای حرکت و جا به جایی آرایشگر در نظر گرفته می باشد که این  فضا در حدود 150 سانتی متر می باشد.
  • در آرایشگاه های کوچک برای بخش ها یی مانند ناخن استفاده از میز های یک تکه برای مشتریان، یکی از راه های استفاده بهینه از فضا می باشد.
  • استفاده از آیینه های دیواری علاوه بر استفاده کاربردی برای پرسنل و مشتریان، با ایجاد خطای دید فضای سالن را دو برابر می کند.

دکور آرایشگاه زنانه

انتخاب رنگ در آرایشگاه

برای انتخاب رنگ ها  در آرایشگاه دو دسته تیره و روشن موجود است. توجه به این نکته موجود است که  استفاده زیاد از رنگ های تیره برای بسیاری از فضاها انتخاب عاقلانه ای نمی باشد ولی این نکته هم حائز اهمیت است که تناژ رنگ های روشن باید بسیار با دقت وارد محیط شوند. امروزه تاثیر روان شناسی رنگ ها بر هیچ کس پوشیده نیست  و هر رنگ تاثیر بخصوصی بر افراد می گذارد، بخصوص در فضایی مانند آرایشگاه ها که پرسنل و مشتریان زمان زیادی را در آن سپری می کنند. و برای ایجاد حس آرامش در فضا استفاده از رنگ هایی با تونالیته ی روشن توصیه می شود. در نهایت اگر علاقه مند به استفاده از رنگ های تیره و یا جیغ هستید، باید از این رنگ ها در کنار رنگ هایی خنثی و یا سفید استفاده کرد.

نکاتی که در انتخاب دکوراسیون آرایشگاه باید به آن توجه کرد:

  • مساحت فضای موجود
  • توجه به خدماتی که در این فضا ارائه می شود
  • انتخاب سبک طراحی برای دکوراسیون آرایشگاه
  • هزینه اجرا

به دلیل استفاده زیاد از مواد شیمیایی، رنگ و سایر مواد آرایشگری، توجه به تهویه هوا در فضای آرایشگاه از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کرد.

بخش مدیریت و پذیرش: ایجاد حس دعوت کنندگی در ورودی سالن مهم ترین نکته در طراحی این قسمت می باشد. طراحی دکوراسیون قسمت پذیرش باید به گونه ای باشد که توجه  مشتریان را در هنگام ورود به خود جلب کند و با قرار دادن مناسب فضای پذیرش در جای مناسب از سردرگمی مشتریان جلوگیری کرد.

همچنین استفاده از قفسه و یا کتابخانه های حاوی مجلات یا کتاب  در بخش انتظار موجب سرگرم شدن مشتریان می شود و زمان انتظار را برای آن ها کوتاه تر می کند.

روشنایی و نورپردازی در آرایشگاه 

اﻣﺮوزه ایجاد ﻣﺤﯿطﯽ آرام ﺑا روﺷﻨاﯾﯽ ﮐاﻓﯽ در فعالیت های روزاﻧﻪ، از اولویت های ﺑالاﯾﯽ برخوردار ﻣﯽﺑاﺷﺪ؛ ﺑﻪﮔﻮﻧﻪاي ﮐﻪ اﮔﺮ ﻣﺤل ﮐار روﺷﻨاﯾﯽ ﮐاﻓﯽ نداشته ﺑاﺷﺪ ﻣﺤﯿط ﮐار خوبی محسوب ﻧﻤﯽﺷﻮد ﻫﺮ چند از ﻧظر ﺑﻘﯿﻪ ﻋﻮاﻣل ﻣﺸﮑﻠﯽ نداشته ﺑاﺷﺪ روﺷﻨاﯾﯽ ﻣﻨاسب ﻧﻘش ﻣﻬﻤﯽ در اﯾجاد ﺗﻤﺮﮐﺰ، سرعت و دقت اﻓﺮاد در ﻣﺤﯿط ﮐار دارد و ﺑﻪ ﺗﻨاسب دقت ﻣﻮرد ﻧﯿاز ﺑﺮاي اﻧجام وظیفه شغلی، ﺗأﻣﯿن روﺷﻨاﯾﯽ مطلوب اﻫﻤﯿﺖ زﯾادي خواهد داشت.

در یک مطالعه ﻣﯿﺪاﻧﯽ ﻣﺸاﻫﺪه ﺷﺪ ﮐﻪ ﺑا اﻓﺰاﯾش روﺷﻨاﯾﯽ محل کار، میزان بهره وری کارکنان، 5/4درصد افزایش یافت. با توجه ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ، روشنایی مناسب می تواند هوشیاری، کیفیت و حتی خلق و خوی افراد تاثیر بگذارد. بنابراین با تامین روشنای کافی در محل می توان از عوارضی مانند: سردرد، چشم خستگی، اختلالات بینایی و غیره جلوگیری نمود.

دکور آرایشگاه

در آرایشگاه ها به دلیل پوشیدگی فضای کار، روشنایی طبیعی نقشی ندارد. برای روشنایی مصنوعی نیاز به نوع و شدت نورهای متفاوت می باشد، دلیل این تفکیک  نور در فضا، سایه های احتمالی بدن بر موضع کار بوده است.

در آخر نباید این نکته را فراموش کرد که توجه به نمای بیرون آرایشگاه نیز نکته بسیار مهمی است که بسیاری از آن غافل می شوند. استفاده از تابلوهای تبلیغاتی جذاب و یا فضا سازی مناسب برای ورودی باعث جلب توجه و افزایش مشتریان می شود.

جهت طراحی و اجرای آرایشگاه زنانه در شیراز میتوانید از کارشناسان ایرانادکور کمک بگیرید .

برچسب ها :

طراحی داخلیدکوراسیون آرایشگاهطراحی و اجرادکوراسیون داخلی آرایشگاهآرایشگاه زنانهدکور آرایشگاهنکات دکوراهمیت دکور در آرایشگاه زنانه

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه