دکوراسیون

کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب

کاغذ دیواری اتاق خواب
در مورد بسیاری از مسایل دکوراسیون راه حل قطعی، مناسب و زیبا، پوشش کاغذ دیواری است. اگر دیوارها آسیب دیده اند باید آثار آسیب را مخفی کرد، اگر می خواهید خطوط و بافت های خشن یا نامتعارف عناصر معماری اتاق را، نرم، ملایم و عادی جلوه دهید، و سرانجام اگر مانده اید با چهاردیواری خانه و اتاق خود چه کنید تا آرایشی متشخص و بیانگر داشته باشد، راه چاره همه این ها و مشکلاتی از این دست در پوشش دیوار نهفته است. با استفاده از یک کاغذ دیواری زیبا، حسی جدید و متفاوتی را به دیوارهای خانه و یا اتاق خود ببخشید

enlightenedموضوع: کاغذ دیواری اتاق خواب

enlightenedمدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

enlightenedتاریخ: 26اردیبهشت 98

. از نقش های گلدار ظریف تا نقش های بی پروای هندسی، از سادگی راه راه تا طرح های هنری با پرداخت هایی که طرح و جنس و بافت ویژه ای را تقلید می کنند، همه و همه امکانات و گزینه هایی هستند که در اختیار شماست. به این ترتیب، مشکل این نیست که چگونه به نتیجه دلخواه برسید، بلکه بیشتر این است که چطور از میان این همه انتخاب، انگشت بر روی گزینه نهایی بگذارید که شما را به مقصود خواهد رساند. به رنگ ها و نقش هایی که شخصا می پسندید فکر کنید و به اهدافی که از دکوراسیون دنبال می کنید.

کاغذ دیواری خاص

مزایای انتخاب کاغذ دیواری

  1. کاغذ دیواری ها عمر طولانی دارند: بسیاری از محصولات و تولیداتی که می توانند رنگ آمیزی شوند، بعد از مدتی کوتاه کم رنگ می شوند و یا رنگی متمایل به زرد پیدا می کنند. استفاده از کاغذ دیواری موجب می شود تعویض بعدی به آینده دورتری موکول شود.

  2. پوشاندن دیوارها با کاغذ دیواری بسیار آسان است: کار کردن در فرآیند رنگ آمیزی با چکه کردن رنگ، موجب آسیب به سایر فضا ها و یا وسایل موجود در اتاق می شود. در پوشاندن دیوارها با کاغذ دیواری در صورتی که چسب چکه کند به آسانی می توان آن را با یک اسفنج ساده پاک کرد.

  3. سرعت اجرای بالا: سرعت اجرا برای پوشاندن دیوار ها بسیار بالاست و مانند رنگ نیاز به زمانی برای خشک شدن آن  ندارید.

  4. ایجاد تناسب بصری: کاغذ دیواری ها  راه ساده و اقتصادی هستند که با دکوراسیون داخلی می توانند به طور کامل هماهنگ گردند. رنگ های انتخابی، الگو و ساختارها، روی هم رفته تصویری را خلق می کنند و در هر اتاق به صورت جداگانه جوی هماهنگ با تمامی دکوراسیون اتاق ایجاد می شود.

کاغذ دیواری طرح درخت

 نکاتی در  انتخاب مناسب ترین کاغذ دیواری

  • فکر کردن به رنگ مبلمان و وسایل موجود در اتاق خواب، عناصر دکوراتیو و کف پوش در انتخاب کاغذ دیواری از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است نمونه رنگ یا رنگ های اصلی دکوراسیون فضا را در هنگام انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری با خود به همراه داشته باشید.

  • قبل از خرید کاغذ دیواری توجه به رنگ و سبک اتاق بسیار ضروری می باشد و همچنین توجه به این نکته که  وسایل مورد استفاده دارای چه سبک و جلوه ای هستند، سپس به انتخاب کاغذ دیواری متناسب با همان سبک بپردازید. برای مثال اگر سبک دکوراسیون اتاق شما ساده و مدرن است، نصب کاغذ دیواری های گل دار و پر زرق و برق به کلی جلوه دکوراسیون شما را تخریب خواهد کرد.

  • اگر ذهنیت واضحی درباره آنچه که مورد نظر شما می باشد، ندارید برای محدود کردن انتخاب های گسترده خود از طراح کمک بگیرید.

  • برای آن که اتاق خواب بزرگ تر به نظر آید، میتوان دیوارها را با کاغذ دیواری هایی با رنگ های سرد، مثل بنفش، آبی یا سبز خیلی روشن پوشاند. رنگ های سرد باعث می شوند دیوار ها عقب تر از جایی که هستند، به نظر آیند.

  • اگر دیوارها و سقف ها با یک رنگ، پوشش داده شوند، باعث می شود خطوط مرزی بین دیوارها و گوشه ها و زمین کمتر دیده شود و فضا بزرگتر به نظر می آید.

کاغذ دیواری اتاق خواب

            انواع کاغذ دیواری:

این نکته بسیار مهم است که در مورد رایج ترین انواع کاغذ دیواری های موجود در هنگام خرید اطلاعاتی داشته باشید:

کاغذ با روکش وینیل:

اساسا کاغذ دیواری هایی که دارای پوشش وینیل هستند، از بادوام ترین انواع کاغذ دیواری ها محسوب می شوند. این نوع از کاغذ دیواری ها ضد آب و قابل شست و شو نیز می باشند. این نمونه از از کاغذها برای اکثر فضاها قابل استفاده می‌باشند.

روکش پارچه‌ای:

این کاغذ دیواری یک ماده ی سبک وینیل از آکرلیک یا وینیل مایع دارد. لایه ی طرح دار آن روی این روکش چاپ  شده ‌است. عموماً این کاغذ سبک‌تر است و برای استفاده در فضاهایی که رطوبت کمتری دارند مانند اتاق خواب و یا نشیمن مناسب است.

کاغذهای وینیل فابریک بک:

در این کاغذها لایه‌ای پوشیده از وینیل سخت روی سطح دکوراتیوشان لمینیت شده‌است. انواع اصلی آن در زیر معرفی شده‌اند:

وینیل سخت یا جامد:

این کاغذ شامل یک نوار وینیلی است که بر روی لایه ی پارچه‌ای یا کاغذی لمینیت شده‌است؛ و عموماً بسیار مقاوم تر از نمونه‌هایی است که در بالا به آن اشاره شد زیرا وینیل از نوع جامد است و از نوع مایع آن استفاده نشده‌است. این گونه کاغذها برای مشتریانی که به دنبال کاغذ صد در صد قابل شستشو، ضد لک و مقاوم می‌گردند مناسب است.

کاغد دیواری طرح دار

کاغذی:

این نمونه از کاغذها اشاره دارد به انواع کاغذ دیواری‌هایی که پایه ی کاغذی دارند که سطح طرح دار بر روی آن‌ها چاپ می‌شود. درست است، کاغذها روکش نشده‌اند، اما برخی روکشی دارند که بر روی جوهر کشیده شده و از آن محافظت می‌کند.

امروزه دیواره های منازل با استفاده از کاغذ دیواری های متنوع دیزاین می شود و روح و جلوه ای ویژه به فضا می بخشد.

برچسب ها :

کاغذ دیواریاجرای کاغذ دیواری در شیرازدکوراسیون داخلیکاغذ دیواری سه بعدیکاغذ دیواری پوستری

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه