دکوراسیون

دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک

دکوراسیون اتاق کودک
اتاق کودکان بر خلاف اتاق والدین فقط اتاق خواب و استراحت نیست بلکه محل بازی، انجام تکالیف درسی و به طور خلاصه اتاق زندگی است. این اتاق معمولا مساحت کمتری نسبت به اتاق پدر و مادر یا سایر افراد خانواده دارد. کوچک بودن اتاق و همچنین وجود وسایل فراوان کودک و نیز تمایل فطری کودکان به بازی، تهمیدات ویژه ای را برای ساماندهی فضای اتاق کودک می طلبد؛ بنابراین برای ایجاد یک فضای مناسب کودکان باید علایق و نکات مورد توجه آن ها را شناخت و به آن ( حداقل در اتاق خودشان) توجه کرد و از نظرات آن ها استفاده کرد. نکات زیر می تواند در طراحی و تزیین یک اتاق کودکانه، خلاقانه و زیبا به شما کمک کند.

enlightenedموضوع: دکوراسیون اتاق کودک

enlightenedمدت زمان مطالعه: 10 دقیقه

enlightenedتاریخ:  23اردیبهشت 98

  1. اگر هر یک از دیوارهای اتاق به یکرنگ درآید فضایی شاد و جذاب،بدون نیاز به تزیئنات بسیار فراهم می آید. رنگ های زرد و سبز در کنار رنگ سفید دیوارها علاوه بر آنکه باعث جلوه هر چه بیشتر وسایل اتاق می شود، با روحیه بالندگی و سرزندگی کودکان نیز متناسب است.
  2. از طبیعت اطرافتان الهام ببرید. کودکان وابستگی بیشتری به محیط سبز دارند. با فزودن چسب، طرح های برجسته و سه بعدی از طبیعت، روح کودکانتان را نشاط ببخشید. از تصاویر حیوانات و پرندگان استفاده کنید تا کودکتان بیاموزند رابطه تنگاتنگی با حیوانات داشته باشند.
  3. در صورتی که یک اتاق به طور مشترک متعلق به دو فرزند است بهتر است فضای اتاق به نحوی تقسیم شود که هریک از فرزندان بخشی از اتاق را متعلق به خود بدانند. این کار با استفاده از یک پارتیشن مشبک چوبی به ارتفاع حداکثر یک و نیم متر، قفسه های قابل انعطاف اسبتب بازی ها و یا کتابخانه دو سویه امکان پذیر است.
  4. اتاق کودکتان را به یک گالری هنری مبدل کنید، با استفاده از یک تخته سیاه بزرگ از او بخواید نقاشی و یا عکس های مورد علاقه اش را روی آن بچسباند.

فرهنگ در دکوراسیون و چیدمان تاثیر بسزایی دارد اما بدانید چیدمان اصلا کار سخت یا دشواری نیست و ضمن زیبایی باید به مسائل مهم دیگری را نیز لحاظ کرد مثل فضا سازی، رنگ، ایمنی واکسسورها.

فضاسازی

در فضا سازی ابتدا باید فضای بازی برای کودک لحاظ کنیم و مکانی برای تکالیف مدرسه و ساخت کاردستی و در آخر فضایی مناسب با توجه به نور و پنجره ها مکان خواب کودک را مدنظر قرار دهیم.

اولین مرحله رنگ در کار دکوراسیون است. پس بعد از انتخاب رنگ وسایل و اطاق و هارمونی و هماهنگی بین آنها به سراغ لوازم و مکان هایی که می توان از آنها در چیدمان اطاق استفاده کنیم می رویم. با تغییرات کوچک می توان نتایج چشم گیری را بوجود بیاوریم.

رنگ

در انتخاب رنگ جسارت داشته باشید و هرگز از رنگ تیره برای کودک استفاده نکنید زیرا هر رنگ یک پیام دارد که ما ناخواسته به کودک القا می کنیم، پس سعی کنیم با مطالعه و آگاهانه رنگ را انتخاب کنیم. مثلا بهترین و موثرترین رنگ برای دیوار رنگ سبز است یا یک طرح درخت با استیکر به رنگ سبز آن هم سبز روشن زیرا سبز باعث ایجاد تمرکز در کودکان می شود و برای کمد دیواری و تزیین وسایل اتاق از رنگ لیمویی و سفید استفاده کنید که ترکیب این رنگ ها باعث نشاط و شادابی در کودک می شود و این رنگ های غالب را با عناصر دیگر ترکیب می کنیم مثل کاغذ دیواری راه راه، روتختی با طرح های رنگی شاد و.. را با توجه به جنسیت کودک انتخاب می کنیم.

انتخاب فرش و پوشش کف اتاق

رنگ زمینه باید سفید یا کرم باشد آن هم با طرح های مختلف مانند گل، اشکال، توپ و غیره آنهم با توجه به سلیقه و باز هم جنسیت کودک مان با رنگ های روشن و تیره.

پرده اتاق

تک رنگ و دقیقا مورد علاقه کودک باشد. یادمان باشد این اتاق اوست پس نظرش در الویت است. مثلا اگر دختر است سرخابی، صورتی و پسرب ود، آبی و لیمویی.

شلف و طبقه

رنگ شلف و یا طبقه هم باید تک رنگ و ساده باشد. معمولا از رنگ خنثی استفاده کنید مثل سفید، کرمی و ترجیحا روشن و ملایم استفاده شود که کودک بتواند  کتاب ها و وسایل شخصی اش را در آن قرار دهند.

نور اتاق

حواستان به نور اتاق باشد زیرا کودک زمان زیادی در اتاقش است و حتی تکالیفش را در آنجا انجام می دهد پس اگر اتاقی است که نور کمی دارد آن را با آباژور و نورهای مکمل کامل کنید و سعی کنید که از لامپ های دیواری یا سقفی استفاده کنید زیرا وسایل پایه دار به سادگی واژگون می شود و میتواند برای کودک خطرناک باشد حواستان باشد در اتاق پذیرایی یا حال هم، به هیچ عنوان در تاریکی به تماشای تلویزیون ننشیند زیرا آسیب زیادی برای چشم کودک به همراه دارد.

اکسسوریها

این اکسسورها حکم نظم دهنده و مرتب نگه داشتن وسایل اطاق کودک را دارد. حتی در این زمینه می توان از کشو و لوازم جانبی دیگر استفاده کرد. حتی سبد در گوشه اطاق، طبقه روی دیوار، وسایلی زیر تخت و دیگر لوازم جانبی. یادتان باشد همیشه نباید از وسایل پر هزینه استفاده کرد. گاهی می توان با استفاده از وسایل ولوازم اطرافمان چیزهای جالبی را ساخت و ایجاد کرد و کارهای خلاقانه برای مثال میتوان پشت در را تخته سیاه  نصب کرد و کارهای دیگر که خاص کودک ما باشد و اگر شما وقت کافی ندارید می توانید از یک  مشاور و کسی که در این کار مهارت دارد کمک بگیرید چون فقط ساخت ظاهری برای ما اهمیت ندارد، اول ایمنی کودک و سپس کارایی بهینه و بعد زیبایی وسایل و در کل، تمام موارد با هم مدنظر ما برای جایی امن و زیباست.

برچسب ها :

دکوراسیون اتاق کودکدکوراسیون داخلیاجرای دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه