دکوراسیون

دکوراسیون مغازه کوچک

دکوراسیون مغازه کوچک

دکوراسیون مغازه کوچک
ابعاد فضا یکی از عوامل مهمی می باشد که نقش زیادی در طراحی و دکوراسیون داخلی خصوصا فضاهای کوچک و پر بازدید مانند مغازه های کوچک سطح شهر ، دارد در واقع کوچکی و متراژ کم در هر فضایی سبب می شود تا چیدمان و طراحی با چالش هایی مواجه شود و یا امکان جای دادن همه حوزه های ضروری وجود نداشته باشد در چنین مکان هایی استفاده بهینه از امکانات موجود و طراحی متناسب با مبلمان چند منظوره و سفارشی در اولویت قرار گرفته و می تواند برکارایی و زیبایی فضا بیافزاید همین امر می باشد که احساس رضایت را در کاربران مغازه و فروشگاه به وجود می آورد. این رضایت از خرید در نهایت به ایجاد حس وفاداری به مغازه و همچنین گفتمان مثبت در مورد خرید کمک بسیاری خواهد کرد. یکی از عوامل تأثیر گذار بر جو مغازه زیبایی ظاهری آن است. بسیاری از صاحبان مغازه این نکته را به خوبی دریافته اند که زیبایی و تزیینات محیطی از عوامل برجسته ای هستند که موجب جذب مشتریان به این مکان می شوند.

enlightenedموضوع: دکوراسیون مغازه کوچک

enlightenedمدت زمان مطالعه: 15 دقیقه

enlightenedتاریخ: 19 اردیبهشت 98

دکور مغازه

enlightenedدر همین ابتدا دعوت می کنیم مقاله جامع دکوراسیون فروشگاهی در شیراز از طراحی تا اجرا را بخوانید تا با تمام اصول صحیح طراحی و اجرای دکور فروشگاه آشنا شوید.

طراحی ورودی مغازه:

ورودی مغازه اولین جایی است که مشتری پس از ورود به مغازه در آن قدم می گذارد، با توجه به وسعت مغازه در فاصله بین پنج تا پانزده قدمی از درب ورودی قرار دارد. این محدوده جایی است که مشتری از دنیای بیرون فاصله می‌گیرد و به فضای مغازه‌ی شما منتقل می‌شود. در همین محدوده است که مشتری مغازه‌ی شما را مورد بررسی و قضاوت قرار می‌دهد و حدس می‌زند که فروشگاه‌تان گران است یا ارزان، نورپردازی آن هماهنگ است یا خیر و اینکه آیا وسایل، محصولات و رنگ‌ها به‌درستی در کنار هم قرار گرفته‌اند یا نه، بنابراین طراحی و همچنین نور پردازی این منطقه از نکاتی است که باید مورد توجه خاص طراحان قرار گیرد.

دکور کافی شاپ

طراحی ویترین مغازه:

فارغ از کوچک و یا بزرگ بود فضای داخلی مغازه، طراحی صحیح و جذاب ویترین بیرونی برای یک مغازه، از نکات حائز اهمیت در جذب مشتری می باشد.

  • در طراحی خود از شلوغی بیش از حد ویترین پرهیز کنید، ویترین شلوغ قطعا موجب کاهش جذابیت در دید رهگذران می شود. طراحی شلوغ علاوه بر خسته کردن چشم مشتری و یا عابران موجب کاهش تمرکز نیز می شود. هدف اصلی در طراحی ویترین، جلب توجه مشتریان نمایش کالای درون مغازه است. این عمل باید در یک نگاه صورت بگیرد و شلوغی قطعا به این مسئله کمکی نخواهد کرد.
  • نورپردازی مناسب یکی از مسائلی است که به راحتی موجب جاب توجه عابران می شود. این موضوع قطعا هزینه بالایی در طراحی خواهد داشت اما این هزینه کاملا توجیه پذیر بوده و در باید آن را در طراحی ویترین لحاظ کرد.
  • در طراحی ویترین مغازه های کوچک ، عناصر و کالا های بزرگ و کوچک، نورهای تیره و روشن و همچنین یک یا چندین رنگ وجود خواهد داشت. برقرار کردن یک تعادل میان این عناصر حائز اهمیت است. به عنوان مثال در دکوراسیون ویترین مغازه باید اشیای بزرگ و یا دارای رنگ تیره را در قسمت پایین ویترین قرار داد و کالاهای رنگی تر و روشن تر باید در قسمت بالا قرار بگیرند. این ترتیب در چیدمان موجب می شود که ویترین شما در اصطلاح بصری سنگین به نظر نرسد.
  • در طراحی باید به این نکته نیز توجه کرد که طرح انتخابی به گونه ای باشد که از تمام زوایای دید قابل تشخیص و جذاب باشد.

دکور رستوران

در این جا ایده های طراحی برای استفاده حداکثری از این فضای کوچک فروشگاه و مغازه ها ارائه می شود:

  • حداکثر استفاده از نور طبیعی برای بزرگ نشان دادن فضا: پنجره ها می توانند فضای کوچک یک مغازه را بزرگتر نشان دهند، با استفاده از یک پنجره و یا نور گیر می توان روح و انرژی بیشتری به فضا داد.
  • با روش های مختلف دکوراسیون مغازه کوچک خود را روشن نمایید: نورپردازی بخش مهمی از دکوراسیون بخصوص در فضا های کوچک می باشد و توجه به تمام گوشه ها ی مغازه در نور پردازی بسیار حائز اهمیت می باشد. در طراحی دکوراسیون مغازه کوچک، تمرکز طراح معمار می بایست بر روی استفاده از نور مخفی باشد. البته با توجه به کوچک بودن فضا استفاده از رنگ روشن برای بزرگ تر جلوه دادن دکوراسیون مغازه لازم است.
  • در دکوراسیون مغازه کوچک از دکوراسیون شلوغ و پر از جزئیات بپرهیزید، با این حال اگر شما علاقهمند  هستید که مغازه خود را با کالاهای زیادی  چیدمان کنید ، توجه داشته باشید که می توانید با استفاده از رنگ های خنثی مانند فیلی و خاکستری برای دکور و قفسه بندی از به هم ریختگی و شلوغی بیش از حد مغازه بکاهید.
  • در هنگام مواجه با دکوراسیون مغازه های کوچک، طراحی ویترین های بزرگ و سرتاسری برای نمایش کامل اجناس به مردم (مشتری) امری کاملا ضروریست. طراح باید اطمینان حاصل کند که با این ویترین توجه مشتری را به این دیوار جلب کرده و این دیوار اولین جایی است که مشتری به سمت آن می آید. بنابراین باید محصولاتی در این بخش قرار داده شود، که از جنبه های ختلف برای مغازه حائز اهمیت است.

دکور مغازه پوشاک

  • طراحی خطی : برای طراحی مغازه های کوچک با عرض کم، استفاده از یک طراحی خطی برای استفاده ی بهینه از فضای مغازه توصیه می شود.

  • طراحی مدرن : استفاده از طرح های مدرن به دلیل سادگی و استفاده حداقلی از دیوار در کنار استفاده از رنگ سفید برای طراحی فضای داخلی مغازه کوچک توصیه می شود.

  • جهت طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه در شیرازمیتوانید از کارشناسان ایرانادکور کمک بگیرید.

جهت طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه در شیراز میتوانید از کارشناسان ایرانادکور کمک بگیرید و یا مقاله کامل طراحی دکور مغازه در شیراز را مرور و مطالعه کنید.

برچسب ها :

دکوراسیون مغازهدکوراسیون داخلی در شیرازدکوراسیون داخلینورپردازیرنگ آمیزیطراحیایرنا دکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه