دکوراسیون

آموزش نصب کاغذ دیواری

آموزش نصب کاغذ دیواری

آموزش نصب کاغذ دیواری
با توجه به استقبال استفاده از کاغذ دیواری در منازل و کاربرد روز افزون آن در این مقاله روش نصب کاغذ دیواری را به صورت مرحله به مرحله و با روش صحیح و استاندارد بررسی میکنیم. در ادامه به آموزش نصب کاغذ دیواری خواهیم پرداخت.

enlightenedموضوع: روش نصب کاغذ دیواری

enlightenedمدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

enlightenedتاریخ: 12 فروردین 98

لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

لیسه پلاستیکی – تیغ کاتر – قلم موی بزرگ – سطل آب – میز برش – همزن برقی – متر – چهار پایه یا نردبان کوتاه – چسب چوب – چسب کاغذ دیواری – روغن الیف

انتخاب کاغذ دیواری در شیراز 

قبل از هر اقدامی نیاز است که کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب و خریداری کنیم و توجه به نکاتی از قبیل جنس ، طرح و قیمت تمام شده کاغذ دیواری از نکات مهم در انتخاب آن است . باید به این مسئله توجه داشت که میزان نور اتاق و نحوه قرار گرفتن وسایل و لوازم منزل یا محل کار و همچنین کاربری فضای مورد نظر و ابعاد فضا و همچنین  سلیقه فرد در انتخاب کاغذ دیواری اهمیت دارد .

روش نصب کاغذ دیواری

زیر سازی

با توجه به این که انواع کاغذ دیواری دارای طرح ها و جنس های مختلفی میباشد برای ایجاد چسبندگی لازم در هنگام نصب بر روی دیوار مهم است که زیر سازی مناسبی را قبل از نصب کاغذ دیواری انجام دهیم و سطح دیوار را کاملا صاف و یکدست کنیم ، برای اینکار لازم است که ترک های احتمالی ، زخم شدگی ها ، پریدگی لبه های دیوار ، وجود نم و رطوبت دیوار ، برجستگی های سطح دیوار ها تعمیر شود . اگر میخ و پیچ و هر گونه اشیایی از این قبیل به دیوار کوبیده شده باید برداشته شود و تعمیر گردد ، رادیاتورها و اسپیلت و هر گونه تجهیزاتی که به دیوار نصب شده است باید توسط افراد متخصص این کار موقتا جمع آوری گردد که در غیر اینصورت در هنگام نصب کاغذ دیواری دچار مشکل می شوید . در صورتی که دیوار قبلا رنگ شده باشد و دچار آسیب دیگی مانند ورقه و پوسته شدن رنگ های کهنه شده باشد باید توسط کاردک مخصوص سطح دیوار تمیز گردد و چنانچه دیوار فعلی با کاغذ دیواری پوشانده شده است لازم است که کاغذهای کهنه از سطح دیوار کنده شود و جای آن به طرز صحیح تعمیر گردد .

چسب اندود کردن  سطح دیوار

پس از مرحله زیر سازی و انجام تعمیرات لازم بر روی دیوار و ایجاد یک سطح کاملا صاف و عاری از هرگونه پستی و بلندی حال باید سطح دیوار را توسط قلم مو و یا غلطک  با چسب چوب و یا روغن الیف رقیق ، برای ایجاد چسبندگی بهتر کاغذ به سطح دیوار بپوشانیم  ( البته برای اینکار چسب چوب مناسب تر از روغن الیف است )

پس از پوشاندن یک لایه نازک از چسب چوب روی دیوار و خشک شدن سطح آن میتوانیم کاغذ دیواری را نصب کنیم .

ابتدا کاغذ ها را بر اساس انتخاب طرح و تعداد رول مصرفی برای هر دیوار تفکیک کرده و جدا میکنیم

تهیه چسب مایع :

چسب های کاغذ دیواری به صورت پودری هستند که مقدار مشخصی از آنرا با آب مخلوط می کنیم تا در آب حل شده و چسب آماده استفاده گردد باید توجه داشته باشید که حتما پودر را به آب اضافه کنید و با همزن برقی  و یا دستی آنرا کاملا مخلوط کنید تا جسب به غلظت مناسب برسد و اصطلاحا ژله ای شود .

برش کاغذ

پس از آماده کردن چسب کاغذ دیواری  رول کاغذ ها را ابتدا بر روی زمین یا میز برش باز میکنیم و بر اساس ارتفاع دیوار آنرا حدود 30 سانتیمتر بلند تر از ارتفاع محل نصب برش میدهیم دلیل اینکار تطبیق طرح های  کاغذ دیواری با یکدیگر است که در کنار هم نصب میگردند . در برش زدن کاغذ ها دقت کنید که ترتیب برش کاغذ ها باید رعایت شد زیرا در غیر اینصورت طرح های کاغذ ها با هم منطبق  نمیشود

نصب کاغذ دیواری

چسب کاری

حال کاغذ های برش خورده را به پشت بر روی میز مخصوص قرار میدهیم و با یک قلموی بزرگ پشت کاغذ ها چسب زده و کاغذ برش خورده را تا میزنیم به نحوی که ناحیه چسب خورده از خشک شدن محافظت گردد . برای بالا رفتن سرعت کار تعداد 5 الی 7  قطع  برش کاغذ را به همین صورت آماده کرده و با رعایت ترتیب و طرح کاغذ و برای مرحله بعد کنار میگذاریم

آموزش نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ بر روی دیوار

پس از آماده کردن چند قطع کاغذ چسب خورده میتوانیم آنرا بر روی دیوار نصب کنیم  برای اینکار ابتدا کاغذ را از حالت تا خورده باز میکنیم و آنرا به صورت عمودی از بالاترین نقطه  نصب  بر روی دیوار قرار میدهیم و پس از تنظیم کردن آن بر روی دیوار با یک لیسه پلاستیکی مخصوص ، جباب ها و چسب های اضافی زیر کاغذ را از بالا به پایین خارج  کرده و قسمت های اضافه بالا و پایین کاغذ را توسط خطکش و تیغ کاتر برش میزنیم و به همین صورت قطع های کاغذ را به صورت دقیق و با انطباق دادن طرح های کاغذ کنار هم تنظیم کرده و نصب می کنیم در انطباق دادن لبه های کاغذ و تطبیق طرح ها با یکدیگر بسیار دقت کنید چون تطبیق درست لبه های کاغذ با یکدیگر مهمترین مرحله نصب کاغذ دیواری است .

اصول نصب کاغذ دیواری

مرحله پس از نصب کاغد یواری

در این مرحله که معمولا 1 الی 2 روز پس از نصب میباشد تمام دیوارها بازرسی شده و چنانچه عیب و ایراد احتمالی ناشی از از نچسبیدن کاغذ به سطح دیوار و یا وجود حباب  در زیر کاغذ و عیب هایی از این قبیل وجود داشته باشد باید تعمیر گردد .

برای نصب کاغذ دیواری منزل و محل کار خود در شیراز میتوانید از کارشناسان ایرانا دکور کمک بگیرید .

برچسب ها :

دکوراسیون داخلیکاغذ دیواریاجرای کاغذ دیواری در شیرازنصب کاغذ دیواریایرانا دکوربهترین اجرای کاغذ دیواری

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه