نور پردازی

اصول نورپردازی دفتر کار

اصول نورپردازی دفتر کار

اصول نورپردازی دفتر کار
یکی از موارد مهم در طراحی صحیح و اصولی دفتر کار نورپردازی آن است و در نظر نگرفتن موارد مهم در نورپردازی دفتر کار یک شرکت میتواند باعث بروز مشکلات جدی از جمله خستگی مفرط ، پایین آمدن روحیه کار و راندمان کار پرسنل شرکت شود . از این رو در طراحی نورپردازی یه دفتر کار باید به نکات زیر بیشتر توجه کرد .

enlightenedموضوع: اصول نورپردازی دفتر کار

enlightenedمدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

enlightenedتاریخ: 6 فروردین 98

یکی از موارد مهم در طراحی صحیح و اصولی دفتر کار نورپردازی آن است و در نظر نگرفتن موارد مهم در نورپردازی دفتر کار یک شرکت میتواند باعث بروز مشکلات جدی از جمله خستگی مفرط ، پایین آمدن روحیه کار و  راندمان کار پرسنل شرکت شود . از این رو در طراحی نورپردازی یه دفتر کار باید به نکات زیر بیشتر توجه کرد .

  1. نور طبیعی : با توجه به اینکه مدت زیادی از زمان کار یک شرکت در ساعت اداری و در روشنایی روز انجام می گیرد لازم است که فضای کار شرکت به گونه ای طراحی شود تا بهترین بهره از نور طبیعی گرفته شود . با وجود انواع نورهای مصنوعی اما هنوز نور طبیعی بهترین گزینه برای نورپردازی استاندارد محیط کار است اما نکته ای که در این خصوص باید در نظر داشت میزان نور و جهت تابش نور به فضای کار است .
  1. نورهای غیر مستقیم : وجود اینگونه نورها در فضای کار بسیار مهم است زیرا نور غیر مستقیم ضمن روشن کردن محیط کار به دلیل مخفی بودن منبع نور از خستگی چشم ها جلوگیری کرده و از ایجاد انعکاس بر روی صفحه مانیتور و میز کار جلوگیری می شود .
  2. نورهای همه سویه : اینگونه نورپردازی مانند لامپهای سقفی و لوسترها معمولا نورهای قوی و پرکننده فضای کار هستند  و استفاده از آنها باید به گونه ای باشد که از رفلکس کردن بر روی شیشه میز و صفحه مانیتور جلوگیری شود .
  1. نورهای هالوژن و نقطه ای : استفاده از این گونه نورها در سقف های اداری دفاتر کار  بسیار رایج است زیرا به فضای کار زیبایی خاصی بخشیده و میتواند در کنار نورهای دیگر به عنوان نور کمکی استفاده شده و به دلیل به کار بردن تعداد زیادی از این لامپ ها در یک فضای اداری به صورت همزمان از ایجاد سایه بر روی میز کار افراد جلوگیری می شود .
  1. نورهای تاکیدی و تابشی : همانگونه که از نام آن پیداست این نورها معمولا جنبه زیبایی داشته و برای نورپردازی بر روی تقدیر نامه ها ، لوح ها و تندیسها در فضای یک شرکت استفاده میشود . پرتو نور این لامپ ها معمولا به صورت مخروطی و از بالا به پایین است که میتوان این لامپ ها را بر روی دیوار ، باکس های تزئینی کنار سقف و یا شلفهای دکوری نصب کرد .
  1. نورهای مطالعه و موضعی : اینگونه نورها معولاً برای فضای اختصاصی روی میز و در زمان مطالعه افراد استفاده میشود . جهت تابش این نورها معمولا متغیر و قابل تنظیم است .

در طراحی و نورپردازی دفتر کار در شیراز میتوانید از کارشناسان ایرانا دکور کمک بگیرید .

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه