دکوراسیون

ترفندهای دکوراسیون اتاق کودک

ترفندهای دکوراسیون اتاق کودک

ترفندهای دکوراسیون اتاق کودک
در هر خانه ای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا که کودکان با توجه به روحیه شاد و پر انرژی خود علاقه زیادی به جنب و جوش و تحرک دارند

تاریخ مقاله : 1397/12/26

تاریخ ویرایش : 1398/09/02

در هر خانه ای طراحی دکوراسیون اتاق خواب کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا کودکان با توجه به روحیه شاد و پر انرژی خود علاقه زیادی به جنب و جوش و تحرک دارند و طراحی دکوراسیون و ایجاد فضایی  منطبق با روحیه خاص کودک چندان ساده نخواهد بود به طور کلی دکوراسیون اتاق کودک را می توان از 3 مبحث مورد بررسی قرار داد که عبارت است از : رنگ ، چیدمان و نور . پیشتر در سایت ایرانادکور با اصول رنگ‌شناسی و کاربرد رنگ آشنا شده ایم ،در این مقاله بیش از پیش به بررسی دکوراسیون اتاق کودک خواهیم پرداخت .

اتاق کودک

رنگ آمیزی اتاق کودک :

استفاده از رنگ های پر انرژی و شاد همانند زرد ، نارنجی ، قرمز ،آبی ،صورتی و بنفش در کنار رنگ های روشن و خنثی مانند سفید ، کرم و یا خاکستری می تواند ترکیبی فوق العاده شاد را برای دکوراسیون اتاق کودک به وجود آورد که با روحیه کودک نیز سازگاری داشته باشد .

دکور اتاق کودک

در رنگ آمیزی اتاق کودکان زیر 3 تا 5 سال می توانید از رنگ های شاد نظیر نارنجی ، آبی و زرد استفاده کنید معمولا در سنین بالاتر که دختر ها و پسر ها دارای روحیات متفاوت تری هستند تمایز و به کارگیری رنگها بیشتر اهمیت پیدا می کند معمولا رنگهای صورتی و بنفش و سبز با ترکیب سفید برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه مناسب تر است چراکه معمولا دخترها به این رنگها علاقه بیشتری نشان می دهند و استفاده از رنگهای آبی ، سبز ، سورمه ای با تلفیق طیف رنگ قهوه ای و سفید یا کرم بیشتر مورد علاقه پسر بچه ها است البته استفاده از رنگهای مختلف کاملا به سلیقه و علاقه کودک ارتباط داشته و مهم است که این نکته در نظر بگیریم که کودک به چه رنگی  علاقه داشته و در فضای اتاق خود احساس راحتی و شادابی میکند .

طراحی دکور اتاق کودک

چیدمان دکوراسیون اتاق کودک

در استفاده از احجام و اشیایی که در اتاق کودک استفاده می شود باید این نکته را در نظر داشت که چیدمان  اتاق به گونه ای باشد که در اتاق فضای کافی برای بازی و خواب کودک وجود داشته باشد ، فقسه ها و کمد های اتاق باید فضای مناسبی داشته باشند تا لباسها ، وسایل و اسباب بازی های کودک به خوبی در آن جای بگیرد . در به کار گیری اشیاء و لوازم اتاق کاملا مراقب باشید زیرا داشتن گوشه های تیز تخت خواب و کمد ها و زاویه های تند پله تخت خواب ، میز تحریر و غیره میتواند برای کودک بسیار خطرناک باشد . حتی الامکان سعی کنید کف اتاق را به جای سرامیک و کفپوش یا لمینت و پارکت با موکت های  خواب دار بلند بپوشانید تا از صدمات احتمالی برخورد کودک با زمین جلوگیری شود .

  1. نور در اتاق کودک از اهمیت ویژ های برخوردار است زیرا اغلب کودکان از اتاق های روشن با نور مستقیم بیشتر لذت می برند و احساس شادی بیشتری میکنند و می بایست حتی المکان از نور سفید در اتاق استفاده کرد البته باید به این نکته توجه داشت که روشنایی بیش از حد باعث آزار کودک میشود رعایت نکات ایمنی و جلوگیری از برق گرفتگی و خودداری از نصب لامپ های غیر ایمن و شکننده مانند لامپ رشته ای از الزامات  است . سعی کنید نور پردازی اتاق به گونه ای باشد که بتوان شدت نور آنها را به دلخواه و با توجه به ساعات شبانه روز کم یا زیاد کرد .
  2. در طراحی و اجرای اتاق خواب کودک در منزل خودمی توانید از کارشناسان ایرانادکور کمک بگیرید .

همچنین مقالات زیر در همین وب سایت ، کمک شایانی به بالا بردن اطلاعات شما در این زمینه خواهد داشت .

enlightenedدیزاین خلاقانه اتاق نوزاد

enlightenedتزیین اتاق کودک با وسایل دور ریختنی

enlightenedایده هایی برای دکوراسیون اتاق نوجوان

enlightenedنکات مهم در طراحی اتاق کودکان

enlightenedایده دکوراسیون اتاق کودک

اتاق کودک

تیم تخصصی ایرانادکور تیمی خلاق و حرفه ای است که بهترین دکوراسیون اتاق کودک در شیراز و جنوب کشور را برای شما عزیزان اجرا خواهد نمود . برای دریافت مشاوره با کارشماسان ما در اراتباط باشید و از مشاوره رایگان لذت ببرید .

ویرایش : ص.توکلی/عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

دکوراسیون اتاق کودکدکوراسیون اتاق کودک در شیرازدکوراسیون داخلینورپردازیکمد دیواریدیزاین اتاق بچهاتاق نوزاداتاق دختردکور اتاق خواب

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه