دکوراسیون

ایده‌های ناب طراحی داخلی

ایده‌های ناب طراحی داخلی

ایده‌های ناب طراحی داخلی
در مطلب قبلی به ذکر تعدادی از اصول اساسی طراحی مناسب خانواده پرداختیم و گفتیم که دوره ی اتاق های نشیمن رسمی گذشته است، جایی که کودکان دیده می شدند ولی صدایشان را کسی نمی شنید. در خانه های امروزی، خانواده ها با یکدیگر در مکان های یکسانی، کار و بازی می کنند.

enlightenedموضوع: ایده های ناب و خلاقانه طراحی داخلی

enlightenedمدت زمان مطالعه: 7 دقیقه

در مطلب قبلی به ذکر تعدادی از اصول اساسی طراحی مناسب خانواده پرداختیم و گفتیم که دوره ی اتاق های نشیمن رسمی گذشته است، جایی که کودکان دیده می شدند ولی صدایشان را کسی نمی شنید. در خانه های امروزی، خانواده ها با یکدیگر در مکان های یکسانی، کار و بازی می کنند. کودکان نقطه ی مرکزی خانواده هستند، و هر سانتی متر از فضا باید به گونه ای طراحی شود که فرسودگی همراه زندگی خانوادگی را مد نظر داشته باشد. در ادامه این مقاله به ذکر دیگر عوامل موثر در طراحی می پردازیم.

* انتخاب یک طرح زیبا

سپس، الهام بگیرید! صفحاتی از مجلات یا کاتالوگ ها را که دوست دارید جدا کنید. اگر خانه ای یا اتاقی که دیده اید را تحسین می کنید ، یادداشت هایی درباره ی آن بردارید. نمونه ی پارچه هایی که برایتان چشمگیر است را جمع آوری کنید، یا تکه های رنگی که در نظر دارید را مثل هر چیز دیگر، الهام می تواند از هر جایی بیآید – یک مجله ی دکوراسیون، نورپردازی در یک موزه، یا ویترینی که در زمان عبور از خیابان نظرتان را جلب می کند. هرگز نگران استفاده از ایده های مختلف نباشید. اگر اتاقی که در آن بوده اید احساس راحتی می کنید، کاملاً قابل قبول است که طرح یا رنگ آن را در خانه ی خود تقلید کنید. پوشه ای را برای تمام ایده هایی که جمع می کنید، ایجاد کنید. این پوشه مرجعی خواهد بود برای وقتی که سردرگم شده اید، و جایی است برای گردآوری ایده های بدیع. از اینکه چقدر تصویر و نمونه جمع کرده اید شگفت زده خواهید شد – وقتی که به عقب برمیگردید و می بینید چگونه آن ایده ها را به واقعیت بدل ساخته اید، از کار خود رضایت خواهید یافت.

بهتر است در این مرحله سبک های مورد نظر خود را محدود کنید. به اتاق های محبوب خود نگاهی بیندازید و سعی کنید بفهمید آن ها به چه سبکی تعلق دارند: مستعمره های کلاسیک آمریکایی، خانه های روستایی فرانسوی، خانه های مدرن، سبک دهه ی پنجاه، خانه های روستایی سوئدی – تقریبا هر سبکی می تواند به خانه ای راحت و زیبا مخصوص خانواده بدل شود. اشکالی ندارد که پراکنده انتخاب کنید، اما بهتر است عمدا بیامیزید و با یکدیگر هماهنگشان سازید تا اینکه از روی تصادف این کار را انجام دهید. اگر قبل از شروع به کار جست وجو کنید، زمان و تلاش کمتری را صرف خواهید کرد.

انتخاب یک طرح زیبا

* از چیزی که دارید استفاده کنید

هر خانه، خود ملزومات دکوراسیون را تعیین می کند. اتاق چقدر نور می گیرد، و به چه سمتی قرار دارد؟ آیا منظره ای دارد – مثل دریاچه، اقیانوس، رشته کوه های ناهموار، یا بام های شهر – که می خواهید آن را مورد تأکید قرار دهید؟ اگر منزل شما در یک شهر واقع شده، آیا مجبور هستید اتاق نوزاد را ضد صدا کنید؟ چه کسی بیشتر از اتاق ها استفاده خواهد کرد، و برای چه منظورهایی؟ همه ی این عوامل باید روی تصمیم شما تأثیر بگذارد. عناصر طراحی که در حال حاضر در خانه ی خود دارید را در نظر بگیرید، خصوصا جزئیات معماری را در نظر بگیرید. سقف های بلند حس شکوهمندی به اتاق می بخشند، به علاوه ی زمینه ای شگفت برای هنرنمایی. شومینه ی فعلی، طاقچه های شومینه، یا ستون ها، جاذبه ی خاص خود را دارند. دیرک ها، گچ بری ها، و دیگر سازه ها می توانند به اتاق هویت بدهند. اگر جزئیاتی مثل این ها در حال حاضر در منزل شما وجود ندارد، برخی از آن ها می توانند افزوده شوند یا مورد تقلید قرار گیرند. برای مثال، روکش دیوار برای افزودن به اتاق خواب یا حمام بسیار ساده است و حسی قدیمی و روستایی به اتاق می دهد. دکوراسیون داخلی لزوماً نباید با سبک خانه، هماهنگ باشد، اما در نظر گرفتن معماری آن از قبل، در تعیین کاری که باید انجام دهید کمک می کند.

طراحی داخلی متفاوت

* رنگ مناسب را انتخاب کنید

رنگ یک اتاق نیز روی دکوراسیون تأثیر می گذارد. روشی خوب برای تصمیم بر سر اینکه چه رنگی می خواهید، خرید چند رنگ منتخب در حد نمونه است؛ بسیاری از شرکت های رنگ سازی شیشه های کوچکی بدین منظور عرضه می کنند. ورقهای پوستر را با طیف های متفاوت رنگ کنید و آنها را روی دیوار اتاقی که رنگ خواهید کرد، بیاویزید. جزئیات فرمول یک رنگ به شکل عجیبی با رنگ دیگر متفاوت است، همین طور رنگ ها در اتاقی خاص، بسته به مقدار و کیفیت نوری که اتاق دریافت می کند، متفاوت به نظر می رسد.

ایده خلاقانه در طراحی

* نکات حیاتی

گرچه در صورتی که کودک خود را دخالت دهید، طراحی یک کار بازسازی می تواند جالب باشد، در واقعیت، می تواند طولانی و پیچیده باشد و تنش های بسیاری در خانواده ایجاد کند. زمان بندی عقب می افتد، هزینه ها چند برابر می شوند، و تفاوت ها می توانند منبعی برای درگیری شوند. به یاد داشته باشید که مشکلات در هر حالتی می توانند ایجاد شوند، و همان طور که از راه می رسند آماده ی مقابله با آن ها باشید. اگر زمان بندی محدودی دارید – برای مثال، بازسازی یک اتاق خواب برای آماده شدن برای نوزاد جدید – یک طرح پشتیبان برای موقع بروز اشتباه داشته باشید. شاید اتاق دیگری در خانه یا حتی یک ننوی نوزاد در اتاق خواب اصلی می تواند به عنوان تختخواب موقت کودک به کار رود تا اتاق واقعی آماده شود. بازسازی، یک فرایند تغییر متحول کننده و مستمر است. ممکن است با اشکالاتی در ساختمان برخورد کنید که نمی توانستید پیش بینی کنید، یا ممکن است در طول فرایند چندین بار نظر خود را تغییر دهید، یا چیزی را که به اتمام رسیده دوست نداشته باشید. همیشه بهتر است چیزی را که دوست ندارید قبل از مراحل ابتدایی امتحان کنید و تغییر دهید، به جای اینکه پنج سال آینده مشغول این کار شوید. قبل از اینکه ساختمان سازی شروع شود، با خانواده ی خود صحبت کنید، به آن ها اجازه دهید بدانند چقدر انتظار دارید این فرایند به طول انجامد، همین طور در مورد گستردگی تغییرات. از آن ها صبر بخواهید. اگر فداکاری باید انجام شود، سعی کنید به کودکان کمک کنید بفهمند بلوغ ارزشمند است، و اینکه نتیجه ی بلندمدت ارزش انتظار کشیدنش را دارد. به یاد آورید که کل نکته ی بازسازی، ایجاد خانه ای راحت تر و آسوده تر برای خانواده‌تان است.

طراحی مناسب کودکان

* پیشنهادهایی از سوی خانواده

افرادی که در اتاق ها زندگی می کنند را فراموش نکنید. دخالت دادن کودکان در فرآیند طراحی نه فقط به آن ها کمک میکند که حس کنند در نتیجه ی کار سهمی دارند، بلکه ایده های تازه ای فراهم می سازد که شخصیت کودکان را منعکس می کند و به آن ها فرصتی می دهد که قلمرو خود را مشخص سازند، خصوصا در اتاق خواب های خود. با وجود این، مرزهایی تعیین کنید. کودکان ممکن است بخواهند اتاق خود را با پوستر و صفحات مجلات بپوشانند و یا چادری را در وسط اتاق به جای یک تخت خواب داشته باشند، اما این به معنای آن نیست که شما ملزم به اطاعت هستید، هیچ وقت برای آموختن ارزش واقع بین بودن به کودکان زود نیست! تا جایی که به آن ها اجازه دهید که انتخاب هایی داشته باشند، بیشتر حس می کنند بر مکان شخصی خود تسلط دارند. اگر برای مثال، قصد خرید تختخواب بخصوصی برای کودکتان دارید، به کودک اجازه دهید روتختی را انتخاب کند. حتا اگر انتخاب های کودک را دوست ندارید، می توانید بعدا اتاق را دوباره رنگ و دکوراسیون کنید. در آخر، نکته ی مهم این است که کودک شما به خاطر خواهد داشت که شما به حرفش توجه کردید.

برچسب ها :

دکوراسیون داخلی در شیرازطراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیرازمعماری در شیرازاجرای دکوراسیون داخلی در شیرازایده های ناب طراحی داخلیاصول طراحی داخلیایده خلاقانه در طراحی داخلی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه