دکوراسیون

دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن بزرگ

دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن بزرگ

دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن بزرگ
ایده های طراحی اتاق بزرگ پذیرایی متنوع و منحصر بفرد هستند. اولین و مهم ترین نکته ای که در طراحی اتاق پذیرایی در نظر گرفته می شود این است که بدون اینکه فضا را شلوغ و به هم ریخته کنید، از تمام قسمت های فضا استفاده کنید و در هنگام طراحی اتاق پذیرایی و نشیمن، راحتی را حتماً در نظر بگیرید.

enlightenedموضوع: ایده ها و نکات طراحی و چیدمان مبلمان در اتاق پذیرایی بزرگ

enlightenedمدت زمان مطالعه:  3 دقیقه

مهم ترین قسمت در هر خانه ای، اتاق نشیمن و پذیرایی است؛ صرف نظر از اینکه آیا آن را به عنوان سالن پذیرایی، سالن غذاخوری یا فضایی برای بازی کودکان طراحی کرده اید. در اصل، یک اتاق نشیمن بزرگ می تواند چندبن کاربری را با هم داشته باشد، بدون این که احتیاجی باشد برای هر کاربری، یک اتاق جداگانه را در نظر گرفت.

ایده های طراحی اتاق بزرگ پذیرایی متنواع و منحصر بفرد هستند. اولین و مهم ترین نکته ای که در طراحی اتاق پذیرایی در نظر گرفته می شود این است که بدون اینکه فضا را شلوغ و به هم ریخته کنید، از تمام قسمت های فضا استفاده کنید و در هنگام طراحی اتاق پذیرایی و نشیمن، راحتی را حتماً در نظر بگیرید.

* طراحی و مبلمان یک اتاق پذیرایی بزرگ: 7 نکته اساسی

برای اکثر انسان ها اتاق پذیرایی به عنوان سالنی است که اسباب خانه و مبلمان دور تا دور آن چیده می شوند و محل تجمع مهمان ها در هنگام برگزاری مهمانی است. در ادامه به ذکر نکاتی می پردازیم که به شما در طراحی و چیدمان فضای پذیرایی کمک می کند.

1. رنگ دیوارها

زمانی که بحث به رنگ کردن دیوارهای اتاق نشیمن می رسد، بهتر است تا یک رنگ را انتخاب کنید و آن را به همه ی دیوارهای سالن پذیرایی بزنید. جای تعجب نیست که برای بزرگ تر نشان دادن فضا باید از یک رنگ روشن استفاده کرد، زیرا وقتی نور آفتاب روی دیوارها می افتد باعث می شود تا یک سایه سراسری بر روی در ها، پنجره ها و دیوارها تشکیل شود و فضا را بزرگتر جلوه دهد.

2. عمودی فکر کنید! 

ارتفاع یک بعد بسیار مهم است که معمولا هم نادیده گرفته می شود، اما یک عامل اساسی در بزرگتر نشان دادن فضا است. برای استفاده صحیح از ارتفاع، باید از فضای دیوار به خوبی استفاده کنید. پرده های خود را بالاتر از قاب پنجره ها آویزان کنید و طرح هایی زیبا را برای پرده ها انتخاب کنید که در قسمت اتصال در گوشه های دیوار، دارای تزئینات چشمگیر باشد. این راه حل ها چشم نواز و حیرت انگیز است و مخصوصاً زمانی که اطراف پرده ها از شلف های دیواری استفاده کنید.

3. از انعکاس استفاده کنید!

شما می توانید در طراحی فضای خود از آینه استفاده کنید تا فضا را بزرگتر نشان داده و نور را به صورت متوازن در تمام خانه پخش کنید. برای ایجاد حس شادابی و القای یک فضای بزرگتر، از آینه های دیواری شیک استفاده کنید و آن ها را در کنار لامپ ها و دیگر منابع نور قرار دهید. قرار دادن یک آینه بزرگ روبروی پنجره اصلی سالن پذیرایی را فراموش نکنید. زیرا این کار باعث می شود تا دیگران احساس کنند که دو پنجره بزرگ در خانه شما وجود دارد و حس یک فضای روشن، زیبا، بزرگ و نورانی را به افراد القا می کند.

4. تعادل بین اندازه ها، رنگ ها و اشکال

قراردادن مبلمان و کاناپه های بزرگ و راحت در کنار یک میز قهوه زیبا و شیک بسیار قابل ستایش است؛ مخصوصاً زمانی که از طرح و رنگ مناسب هم برای انتخاب این مبلمان استفاده کرده باشید. هرچه که تناسبات در خانه و لوازم خانه شما بیشتر رعایت شده باشد، مهمان ها هم احساس راحتی بیشتری می کنند.

5. حلقه مبلمان!

یکی از بزرگترین اشتباهی که در چیدمان اتاق پذیرایی رخ می دهد این است که مبل ها را جدا از هم، دورتادور خانه و به دیوارها تکیه دهید. در یک چیدمان خوب، نکته مهم این است که مبل ها را گرداگرد هم بچینید و یک حلقه با آن ها ایجاد کنید. این کار باعث افزایش فضای خانه شما و صمیمی تر شدن فضا می شود. یک نکته مهم دیگر این است که از مبلمانی استفاده کنید که دارای پایه می باشند، زیرا این پایه ها ظرافت خاصی به مبلمان داده و باعث می شود تا حتی فضا بزرگتر جلوه دهد. در مقابل، استفاده از مبلمان های ضخیم و بدون پایه که بدنه جامد و صلبی دارند، باعث می شود تا فضا گرفته تر و کوچک تر نمایش داده شود.

6. در هم ریختگی و شلوغی ها را پنهان کنید

سعی کنید تا لوازمی را که احتیاج ندارید و باعث شلوغ تر جلوه دادن فضا می شود را در انباری یا یک اتاق دیگر قرار دهید. لوازم اضافه باعث می شود تا فضای شما به هم ریخته و شلوغ به نظر بیاید.

7. گیاهان بلند

در یک اتاق نشیمن بزرگ می توانید در گوشه ها و کنج های دنج از گلدان های بزرگ و زیبا و گیاهانی که رو به سقف رشد می کنند، استفاده کنید. گیاهانی که تا سقف رشد می کنند و بلندای مناسبی دارند باعث می شود تا سقف هم رنگ و روی جدیدی بگیرد و حس فضا را بهتر می کنند. حتی اگر می توانید یک گلخانه کوچک در یک گوشه طراحی کنید.

برچسب ها :

مبلمان اتاق پذیراییطراحی اتاق نشیمنپردهدکوراسیون داخلی در شیرازطراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیرازمعماری در شیرازاجرای دکوراسیون داخلی در شیرازچیدمان مبلمان

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه