آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

قفسه آشپزخانه و اصول چیدمان لوازم

قفسه آشپزخانه و اصول چیدمان لوازم

قفسه آشپزخانه و اصول چیدمان لوازم
طرح بندی و سازمان دهی آشپزخانه شما بسیار مهم است. یک آشپزخانه مدرن قطعاً بیشتر از تنها یک فضایی برای آشپزی است.

enlightenedموضوع: روش های موثر و مفید به منظور سازماندهی مناسب آشپزخانه

enlightenedمدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

طرح بندی و سازمان دهی آشپزخانه شما بسیار مهم است. یک آشپزخانه مدرن قطعاً بیشتر از تنها یک فضایی برای آشپزی است. از هر اینچ از فضای آشپزخانه باید هوشمندانه استفاده کرد. امروزه دیگر اکثر مردم نمی خواهند که آشپزخانه آن ها فقط یک آشپزخانه ساده باشد. آن ها دوست دارند تا از تمام فضای آشپزخانه خود استفاده کنند و آشپزخانه خود را به یک فضای چند کاره تبدل نمایند. امروزه آشپزخانه به عنوان مهم ترین فضا برای گردهم آمدن اعضای خانواده در نظر گرفته می شود.

یک سازماندهی خوب در آشپزخانه به سبکی گفته می شود که افراد می توانند در آن جا به راحتی غذا صرف کنند، آشپزی کنند و تمام لوازم مورد نیاز در دسترس باشد. این نکته بسیار حائز اهمیت است که یک سازمان دهی و طرح بندی خوب در آشپزخانه در اصل روشی است که باعث می شود تا در عین استفاده بهینه از تمام فضای آشپزخانه، تمام لوازم سرجای خود باشند و آشپزخانه مرتب و دلنشین باشد.  در نظر گرفتن فضایی برای ذخیره سازی و قرار دادن لوازمی که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند، امری مهم است. اما نباید این اصل باعث شود تا در رفت و آمد افراد به آشپزخانه یا انجام مراحل آماده کردن غذا مشکل و دردسر ایجاد شود. روش های زیادی برای سازماندهی و طرح بندی آشپزخانه وجود دارند که در ادامه به ذکر نکات مهم در سازمان دهی و طرح بندی آشپزخانه می پردازیم.

آشپزخانه تمیز و مرتب

_ شما باید با توجه به اندازه و شکل آشپزخانه خود، طرح و ساماندهی مناسب را انتخاب کنید. این چهار چوبی است که باید طبق آن آشپزخانه خود را ساماندهی کنید. از قانون “مثلث کار” شروع کنید. این مثلث بین سه عنصر اصلی ذخیره سازی و آماده سازی غذا در آشپزخانه یعنی اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی در نظر گرفته می شود. بهترین مدل ساماندهی این است که فاصله بین این سه عنصر کم باشد تا انرژی و زمان زیادی را برای آماده سازی غذا از شخص نگیرد. گاهی اوقات، یک طرح آشپزخانه این مثلث کار را متوقف می کند. ممکن است مجبور شوید لوازم و سینک را در امتداد یک دیوار قرار دهید. در این شرایط، مثلث را به جای سه نقطه جدا، در یک خط به حالت ردیف قرار دهید و بین هر کدام فقط به اندازه چند قدم فاصله بگذارید.

کاشی آشپزخانه

_قدم های زیادی و بی مورد را حذف کنید. در مورد چگونگی نحوه استفاده و زمان مورد نیاز استفاده از هر کدام از لوازم آشپزخانه به دقت تفکر کنید. اقلام صبحانه و ظروف آن را در یک قسمت کنار یکدیگر قرار دهید. پلاستیک ها و لوازم بسته بندی را در یک قسمت مشخص و نزدیک به اپن آشپزخانه قرار دهید تا به راحتی بتوانید باقی مانده غذا را جمع و مرتب کنید. ظروف و لوازم مورد نیاز را نزدیک سینک قرار دهید تا به راحتی بتوان بعد از شستشو آن ها را در جای خود قرار داد.

_ مسیر حرکت در آشپزخانه را مشخص کنید. یخچال باید در دسترس همه افراد خانواده باشد و همچنین به اندازه ای از اجاق گاز دور باشد تا هنگامی که کودکان از یخچال استفاده می کنند، در معرض خطر نباشند.

_ ماکروفر را در ارتفاع و مکان مناسبی قرار دهید. قرار دادن ماکروفر در نزدیکی اجاق گاز باعث می شود تا در هنگام نیاز، به راحتی بتوان از آن استفاده کرد و احتیاجی به پیمودن مسافت طولانی نباشد. همچنین ماکروفر را در ارتفاع مناسبی قرار دهید تا در دسترس کودکان نباشد.

قفسه آشپزخانه

_یک قفسه یا شلف را در نزدیکی محل آشپزی خود قرار دهید تا مطمئن شوید که وسایل آشپزی، ادویه جات، روغن ها و ظروف مورد نیاز همگی در دسترس شما هستند. فضایی را برای قرار دادن ظروفی که هنگام آشپزی زیاد مورد استفاده است، در نظر بگیرید و به وسیله قلاب های S شکل آن ها را به دیوار آویزان کنید. این کار باعث سرعت بخشیدن به روند شما در هنگام اشپزی می شود.

لوازم آشپزخانه

_در آشپزخانه های کوچک از رنگ های روشن برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده کنید. رنگ های تیره باعث می شود تا آشپزخانه کوچکتر و دلگیر تر نمایش داده شود. برای رنگ کابینت از سایه های رنگ روشن استفاده کنید، همچنین نورپردازی در بالای کابینت ها را نیز فراموش نکنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با مدل های جدید طراحی داخلی آشپزخانه و انواع مدل های کابینت های شیک و لاکچری، می توانید از پروژه های اجرا شده ایرانادکور دیدن فرمایید.

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه