شاهکارهای معماری جهان

خانه ی میلا در بارسلونا

خانه ی میلا در بارسلونا

خانه ی میلا در بارسلونا
با ورود به فضای داخلی خانه ی میلا که در نزدیکی خانه ی باتلو واقع است، و بالا و پایین رفتن از پلکان های بنا و گشتن در اطراف آپارتمان ها، حالت موجی شکل و خمیده ی دیوارها که حرکت را القا می کند و پنجره های چوبی حکاکی شده که از شیشه های رنگی ساخته شده اند، چشم را خیره می کند.

با ورود به فضای داخلی خانه ی میلا که در نزدیکی خانه ی باتلو واقع است، و بالا و پایین رفتن از پلکان های بنا و گشتن در اطراف آپارتمان ها، حالت موجی شکل و خمیده ی دیوارها که حرکت را القا می کند و پنجره های چوبی حکاکی شده که از شیشه های رنگی ساخته شده اند، چشم را خیره می کند. درها و پنجره ها قاب های خمیده و دستگیره های برنزی دارند که دست ساز به نظر می رسند.

توالی کنتراست نور ورنگ به علت وسعت استفاده از مصالح مختلف ساختمانی، حس گرمی و مهمان نوازی را القا می کند. در دکوراسیون خانه ی میلا، نفوذ طرحهای گیاهان دریایی قابل رؤیت است که باعث ادامه یافتن حس غوطه وری در فضا می شود. به خصوص سقف ها که با قالب های گچی به شکل موج های بلند شبیه حرکات آب و گاهی یادآور جریان باد و بعضی اوقات با چرخش مارپیچی مانند گرداب و پیچش کف در کنار دریاست.

ساختمان به ارتفاع ۶ طبقه و ۸ آپارتمان در هر طبقه، پیرامون دو حیاط خلوت داخلی شکل گرفته است. یکی از ساختمان ها مدور و دیگری بیضی شکل بودند. این پروژه ی پرهزینه و پیچیده طبق علائق بلندپروازانه و جاه طلبی صاحبانش ساخته شده است.

بنا پلانی چهارگوش و بزرگ دارد که از وسط با دو حیاط بزرگ شکافته شده است. دیوارهای چندوجهی خارجی با قالب هایی از پلاستیک سبک و نقوش برجسته ساخته شده و پوشیده از نقاشی هایی با موضوعات گیاهی و انتزاعی است که در زمینهای خالدار از رنگ های آبی و زرد و قرمز که با هم ترکیب شده اند، محو شده است.

برچسب ها :

دکوراسیون داخلی در شیرازطراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیرازمعماری در شیرازاجرای دکوراسیون داخلی در شیراز

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه