شاهکارهای معماری جهان

نمای مثلثی از جنس نور

نمای مثلثی از جنس نور

نمای مثلثی از جنس نور
نور و حرکت می‌تواند از طریق دهانه‌های مثلثی در نمای آلومینیوم سفید عکس دیده شود. در حالی که بخش فوقانی بنا نمای بتنی ساده‌ای دارد، طبقه همکف، دیوار های سفید آلومینیومی دارد که از الگوی تکراری گرافیک مثلثی ساخته شده است.

نور و حرکت می‌تواند از طریق دهانه‌های مثلثی در نمای آلومینیوم سفید عکس دیده شود.

در حالی که بخش فوقانی بنا نمای بتنی ساده‌ای دارد، طبقه همکف، دیوار های سفید آلومینیومی دارد که از الگوی تکراری گرافیک مثلثی ساخته شده است. درب ورودی خانه نیز در پانل آلومینیومی سفید مستتر شده است.

بعضی از مثلث‌ها خالی هستند که اجازه می‌دهد در شب الگو‌های نورانی روی دیوار ظاهر شود. حجم بالای این خانه دارای سقف شیب‌دار موربی است که به گفته‌ی معماران طوری طراحی شده تا بر تضاد بین آن و نمای آلومینیومی سفید طبقه زیرین تاکید داشته باشد.

این دیوار عظیم که از ترکیب آهن و سنگ طبیعی ساخته شده است، سبک طراحی را از بیرون به داخل خانه می برد. در داخل، سوراخ های هندسی، ترکیب نور و سایه‌ای را بر روی دیوارها و کف به وجود می‌آورد.

الگوی هندسی استفاده شده در نما در کل بنا نیز تکرار شده است، به عنوان مثال در دیوار سنگی سالن ورودی که به عنوان یک خط جداکننده بین سالن ورودی و آشپزخانه عمل می‌کند. نمای دیگر ساختمان دارای پنجره‌های بزرگی است که تا سقف طراحی شده و ارتباط بیشتری بین باغ‌های اطراف خانه و فضای داخلی ایجاد می‌کند.

در قسمت پشت خانه، کف زمین به طور کامل از شیشه ساخته شده تا طبقه‌ی اول به نظر رسد که گویی در هوا معلق است.

از پشت خانه، هنگامی که درب باز است، می‌توان باغی را دید که یک حیاط بزرگ در مرکز خانه بوده و ارتباط بیشتری بین داخل و خارج ایجاد می‌کند.

برچسب ها :

معماریطراحی داخلی شیرازنورساختمان خاصطراحی متفاوتایده ناب در طراحی

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه