مصالح ساختمانی

کاربرد انواع چوب در دکوراسیون داخلی

کاربرد انواع چوب در دکوراسیون داخلی

کاربرد انواع چوب در دکوراسیون داخلی
بهترین و موثرترین روش برای انتخاب بهترین دکوراسیون چوبی در منزل در اصل آشنایی با کاربرد انواع چوب در دکوراسیون داخلی می‌باشد. بنابراین، بعد از آشنایی با کاربرد انواع چوب‌ها در دکوراسیون داخلی به راحتی می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تاریخ: 1399/12/20

چوب یکی از مصالح پرکاربرد و محبوب در ساختمان سازی و اجرای دکوراسیون داخلی منازل به حساب می‌آید. چوب در انواع مختلف و روش‌های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شود؛ و با توجه به مدل‌های مختلفی که دارد، در فضاهای متفاوت و برای منظورهای متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز در این مقاله به بررسی کاربرد انواع چوب در دکوراسیون داخلی می‌پردازد. با ما همراه باشید.

چوب در دکوراسیون داخلی

انواع چوب و کاربرد آن‌ها

چوب در حالت‌های متنوعی مانند الوار، کفپوش چوبی، مبلمان چوبی، راه‌پله چوبی و حتی کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به منظور طراحی و ساخت هر کدام از آیتم‌های ذکر شده در بالا، چوب را به حالت خاصی تبدیل می‌کنند و سپس از آن استفاده می‌کنند. از جمله کاربردهای گسترده چوب در اشکال مختلف می‌توان به مواردی مانند: استفاده از چوب در ساخت مصنوعات چوبی، استفاده از پنل های چوبی در طراحی، استفاده از چوب به منظور ساخت اعضای باربر در ساختمان، استفاده از چوب برای نماسازی و تزئین داخلی و خارجی ساختمان و در نهایت نیز استفاده از چوب برای کارهای کمکی در ساخت و ساز مانند قالب سازی، چوب بست و… اشاره کرد.

کاربرد انواع چوب در دکوراسیون داخلی 1

پنل‌های چوبی نیز یکی دیگر از کاربردهای گسترده چوب در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید که امروزه نیز مورد استفاده مجدد قرار گرفته است. یکی از جنبه‌های شگفت انگیز استفاده از پنل‌های چوبی در دکوراسیون داخلی منزل، در اصل ایجاد براقی طبیعی سطح می‌باشد. با برش دادن پنل‌ها و تبدیل آن‌ها به نوارهای باریک، می‌توان شکل ظریف‌تر و هندسی‌تری از پنل‌های چوبی را در دکوراسیون داخلی منازل استفاده کرد. با استفاده از این پنل‌های چوبی می‌توان به راحتی فضاهای داخلی منزل و یا دفاتر اداری را به بخش‌های متفاوت تقسیم کرد. دکوراسیون داخلی منزل با چوب زیبایی بسیاری دارد.

کاربرد انواع چوب در دکوراسیون داخلی 2

طراحی و اجرای نمای چوب در ساختمان

ترمووود یکی از محصولات چوبی است که دارای مزایای بسیاری مانند: مقاومت و دوام بالا در شرایط جوی مختلف می‌باشد و به همین دلیل در فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از ترموود برای اجرای نمای چوب ساختمان، کفپوش فضای باز و داخلی ساختمان، بام باغ و آلاچیق بسیار رایج می‌باشد. نصب آسان و سریع، قابلیت جداسازی و تعمیر و نظافت و شستشوی آسان ترموود باعث شده است تا به راحتی در تمامی فضاهای داخلی و خارجی ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد. قابلیت برش دادن به صورت منحنی و برش بسیار راحت و همچنین کاهش جذب رطوبت و تبادل حرارت با محیط اطراف؛ از دیگر ویژگی‌های خاص ترمووود به حساب می‌آید.

کاربرد انواع چوب در دکوراسیون داخلی 3

طبقه بندی انواع چوب از لحاظ جنس و کاربرد

از آنجایی که چوب‌ها در هر دو مرحله ساخت و ساز ساختمان و در نهایت طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین شناخت انواع چوب و آشنایی با کاربرد آن‌ها در ساختمان از الزامات به حساب می‌آید. چوب سپیدار: چوب این نوع درخت در ستون های چوبی به عنوان سازه اصلی و همچنین برای شمع زنی در بناها استفاده می‌شود، زیرا تغییر حالت در آن نسبت به سایر چوب ها کمتر می‌باشد. چنار: چوب این درخت به صورت تیر در بناها مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا بسیار محکم و بادوام است. چوب سرخ بيد: این چوب به دلیل دارا بودن مقاومت کافی، برای ساختن درب اماکن متبرکه و مساجد استفاده می‌شود.

کاربرد انواع چوب در دکوراسیون داخلی 5

ساخت کابینت چوبی

در گذشته از چوب بلوط برای ساخت اسکلت ساختمان استفاده می‌شده است. چوب درخت بلوط در اصل چوبی مستحکم، فشرده، مقاوم و نسبتا سنگین می‌باشد که برای ساخت کابینت چوبی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. چوب بلوط در برابر ساییدگی و رطوبت بسیار مقاوم می‌باشد. چوب درخت گردو نیز یکی از بهترین و محبوب ترین‌ چوب در صنعت کابینت سازی به حساب می‌آید. طراحی خانه با چوب گردو نیز یکی از مدل‌های طراحی بسیار شیک و منحصر به فرد به حساب می‌آید. در ادامه نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

enlightenedانواع پوشش کف (پارکت چوبی)

enlightenedکتابخانه چوبی ساده

enlightenedدکوراسیون داخلی مغازه با چوب

کاربرد انواع چوب در دکوراسیون داخلی 7

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و انواع دکور دفاتر اداری و تجاری همواره تلاش می‌کند تا برترین و خاص‌ترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کند و در راستای جلب رضایت مشتریان خود گام بردارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

کاربرد انواع چوب در دکوراسیون داخلیبهترین چوب در دکوراسیون داخلیاجرای دکوراسیون با چوب

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه