مصالح ساختمانی

صفر تا صد طراحی و اجرای کناف

صفر تا صد طراحی و اجرای کناف

صفر تا صد طراحی و اجرای کناف
کناف در اصل یکی از مصالح بسیار کاربردی و جذاب در دکوراسیون داخلی منزل به حساب می‌آید که توسط متخصص این کار طراحی و اجرا می‌شود.

تاریخ: 1399/12/17

کناف در اصل یکی از سازه‌هایی است که به وفور در ساختمان و اجرای دکوراسیون داخلی منزل، دفاتر اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. کناف دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود می‌باشد و داشتن مزایای متعدد در اصل باعث شده است تا از این سازه در طراحی و اجرای دکور داخلی استفاده بسیار شود. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز دارای بهترین سابقه در طراحی و اجرای کناف می‌باشد.

صفر تا صد طراحی و اجرای کناف

معرفی کناف و کاربردهای آن

کناف نوعی صفحه روکش دار گچی (Dry Wall) می‌باشد که بیش از 90 سال است که در ساخت و سازهای ساختمانی از آن استفاده می‌گردد. کناف در بخش‌های مختلف ساختمان و به شکل‌های متفاوت در قالب دیوار‌های کنافی، سقف کناف و دکور دیوار پشت تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از کاربردهای کناف در دیوار جدا کننده برای ساختمان است. دیوارهای جداکننده کناف را به منظور تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می‌کنند و از آنجایی که دیوارهای جدا کننده کناف غیر باربر می‌باشند، وزن زیادی را متحمل نمی‌شوند.  دیوارهای جدا کننده کناف از قاب های فولادی سبک به شکل‌های مقاطع U شکل (Runner) و C شکل (Stud) تشکیل می‌شوند.

اجرای سقف کاذب کناف

انواع مختلف کناف

صفحات روکشدار گچی در اصل دارای یک هسته گچی می‌باشند و سطح و لبه‌های طولی آن‌ها با کاغذ مخصوص پوشیده می‌گردد. صفحات روکشدار گچی در 4 نوع متنوع تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرند. 1- صفحات روکشدار گچی معمولی (RG)، 2- صفحات روکشدار گچی مقاوم در برابر رطوبت (MR)، 3- صفحات روکشدار گچی مقاوم در برابر حریق (FR)، 4- صفحات روکشدار گچی مقاوم در برابر حریق و رطوبت (FM). هر کدام از این صفحات روکشدار گچی در فضای خاصی با توجه به ویژگی‌های خود مورد استفاده قرار می‌گیرند و بهتر است تا افراد قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب صفحه گچی مناسب، به کسب اطلاعات دقیق در این زمینه بپردازند. طراحی کناف دیوار نیز می‌تواند یک طرح جالب و کاربردی باشد.

کناف پشت تی وی

نورپردازی دیوار کاذب

یکی از کاربرد‌های کناف در ساختمان‌های مسکونی که مورد استقبال افراد زیادی نیز قرار گرفته است، استفاده از کناف به منظور اجرای باکس نور مخفی است. لایت باکس‌های خطی و لایت باکس‌های دکوراتیو در دیوار کاذب کناف، یکی از انواع طراحی جذاب و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی به حساب می‌آید. نورپردازی دیوار کاذب کناف در کمترین زمان ممکن و به سادگی اجرا می‌گردد. نورپردازی LED با توجه به مصرف بهینه برق؛ برای سقف کاذب بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. شاید در ابتدا این چنین به نظر برسد که هزینه آن زیاد می‌باشد، اما در طولانی مدت و با دیدن کارایی آن، قطعا نظر شما تغییر می‌کند.

نورپردازی دیوار کناف

دکور دیوار پشت تلویزیون با کناف

اجرای کناف پشت تلویزیون در اصل یکی از مدرن‌ترین و شیک‌ترین موارد استفاده در نشیمن و دیوار پشت ال سی دی به حساب می‌آید. با توجه به تنوع طرح و مدل کناف در دکوراسیون داخلی، استفاده از متریال پویا و انعطاف پذیر کناف می‌تواند به عنوان گزینه‌ای مناسب برای طراحی دیوار پشت ال سی دی در نظر گرفته شود. در هنگام انتخاب رنگ مناسب برای کناف پشت دیوار تلویزیون باید توجه داشته باشید که رنگی مناسب است که با سایر لوازم و مبلمان موجود در خانه هماهنگی داشته و مکمل طرح اصلی و سبک دکوراسیون داخلی خانه باشد. همچنین نورپردازی کناف نیز باید با طرح و مدل کناف همخوانی داشته باشد.

نحوه اجرای کناف

اجرای باکس نور مخفی در سقف

باکس نور مخفی در سقف معمولا به صورت رشته‌های باریکی از چراغ‌های LED یا هالوژن‌های کوچک با حد فاصل متناسب از یکدیگر در زیر سقف کاذب کناف اجرا می‌شوند. ال ای دی‌ها با استفاده از چسب مخصوص در سر جای خود محکم می‌شوند. به منظور اجرای هالوژن‌ها در سقف کناف، به کمک گردبر بخشی از باکس یا سقف کناف برش می‌خورد و لامپها درون آنها تعبیه و نصب می‌شوند. رنگ آمیزی و نقاشی کناف ساختمان بعد از اجرای باکس‌های نور مخفی از الزامات به حساب می‌آید.

کناف سقف

کناف سقف سالن پذیرایی

طراحی و اجرای سقف کاذب کناف برای سالن پذیرایی یکی از کارهای زیباسازی منازل در نظر گرفته می‌شود که امروزه به دلیل تنوع در طرح و مدل‌های آن، یکی از کاربردی‌ترین و زیباترین طرح‌های کناف سقف سالن پذیرایی به حساب می‌آید. کناف، علاوه بر زیبایی خاصی که به فضا می‌بخشد، نسبت به گچبری دارای مزایای بیشتری است و کاربردی‌تر می‌باشد. اجرای سقف کاذب کناف همیشه احتیاج به تیمی متخصص و حرفه‌ای دارد. در ادامه نیز مطالعه مقالات زیر به شما پیشنهاد می‌شود.

enlightenedدیزاین کناف پشت ال سی دی

enlightenedکناف سقف پذیرایی

enlightenedاجرای سقف کاذب در دفتر کار

نور مخفی 1

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای کناف در شیراز و جنوب کشور با داشتن تیمی حرفه‌ای و متخصص در امر طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی همواره تلاش می‌کند تا برترین و خاص‌ترین خدمات را به شما همراهان گرامی ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

صفر تا صد طراحی و اجرای کنافبهترین اجرای کنافاجرای کناف در شیرازطراحی و اجرای کناف

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه