طراحی باغ و فضای سبز

اجرای محوطه سازی در شیراز

اجرای محوطه سازی در شیراز

اجرای محوطه سازی در شیراز
طراحی و اجرای محوطه سازی باید حتماً تحت نظارت و بررسی متخصصین این امر صورت پذیرد. اجرای محوطه سازی در شیراز توسط یک تیم متخصص صورت می‌پذیرد.

تاریخ: 1399/12/16

محوطه سازی در اصل یکی از اصول مهم و اساسی در طراحی و اجرای هر فضای مسکونی، اداری و تجاری به حساب می‌آید. محوطه سازی تاثیر به سزایی در دکوراسیون و طراحی فضا دارد و می‌تواند یک طرح را بسیار خاص و زیبا جلوه دهد و یا برعکس. بنابراین، در هنگام طراحی یک ساختمان نباید از محوطه سازی آن غافل شد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا برترین و خاص‌ترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

اجرای نورپردازی باغ و محوطه 6

مراحل اجرای محوطه سازی

قبل از هر اقدامی در زمینه طراحی و اجرای محوطه سازی باید در مرحله اول زمینی که قرار است در آن محوطه سازی انجام شود را به صورت کامل بررسی کنیم و تمام خصوصیات آن را بشناسیم. تمام زوایا، اندازه‌ها، گوشه‌ها و شیب‌ زمین باید توسط دستگاه نقشه برداری به صورت کامل ترسیم گردد. سپس، باید ویژگی‌های محیطی که شامل جهت تابش نور آفتاب، وزش باد، محل سایه‌اندازی ساختمان‌های اطراف و یا دیوار‌های محوطه به صورت کامل و دقیق مشخص گردند. انتخاب گل و گیاه برای محوطه سازی نیز دارای اهمیت بسیاری است. اولین نیاز هر محوطه سازی داشتن خاک مرغوب برای کاشت درختان، درختچه‌ها و انواع گل به حساب می‌آید. طراحی فضای سبز و محوطه سازی باید با در نظر گرفتن تمام این نکات انجام شود.

طراحی محوطه سازی 1

نکات مهم در اجرای محوطه سازی

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در فضا سازی؛ در اصل مسیری است که شما را از سمت درب ورودی به سمت ساختمان اصلی هدایت می‌کند و راه اصلی را به شما نشان می‌دهد.این مسیر می‌تواند پیاده راه یا مسیر ماشین باشد. استفاده از ایده‌های خلاقانه و منحصر به فرد در طراحی و اجرای محوطه سازی باغ و ویلا در اصل به عنوان یک وجه تمایز اصلی به حساب می‌آید. انتخاب یک مدل خاص و جذاب از سنگ فرش می‌تواند به عنوان قدم اول به حساب آید. انتخاب پلان محوطه سازی باغ نیز یک اصل مهم است.

طراحی فضای سبز

فرم‌ها در هنگام اجرای محوطه سازی میبایست با اصول سازماندهی (مثل وحدت و هماهنگی) ادغام گردند. این اصول باید در طول دوره طراحی مفهومی شروع شود و تا اواخر دوره اصلاح طرح نیز ادامه یابد. برداشت ناظر و لذت او از محیط اطراف، وابسته به دو اصل مکمل ادراک می‌باشد: اول – لزوم ایجاد انگیزش از طریق تجربه ای نو و دوم – لزوم آشنایی با طرح. بهتر است بگوییم تکرار اصول بصری یا سازماندهی آن، در واقع همان وحدت و هماهنگی به همراه علاقه می‌باشد.

الگوی دایره

محوطه سازی و مزایای آن

طراحی فضای سبز در حکم یک تخصص حرفه‌ای است که شامل مواردی همچون تحلیل، برنامه‌ریزی، طراحی، مدیریت و نظارت بر محیط‌های طبیعی و فضاهای سبز اطراف انسان به حساب می‌آید. گیاهان و فضای سبز در شهرها علاوه بر اینکه یادآور محیط طبیعی می‌باشند و ساختارهای مکانی خاصی را برای انسان‌ها فراهم می‌کنند، در تعدیل و اصلاح برخی از عوامل زیست محیطی نیز نقش به سزایی را ایفا می‌کنند و این عوامل زیست محیطی عبارتند از: کاهش آلودگی هوا، کاهش الودگی صوتی، کنترل فرسایش خاک و تثبیت آن، کنترل انعکاس نور و کنترل شرایط اقلیمی که شامل کنترل تابش نور خورشید، درجه حرارت، کنترل باد و کنترل رطوبت هوا نیز می‌گردد.

مراحل اجرای محوطه سازی 2

اگر شما نیز قصد دارید تا در زمینه طراحی و اجرای محوطه سازی اطلاعات مفیدی را به دست آورید و با استفاده از ایده‌ها و طرح‌های مدرن و جذاب به اجرای محوطه سازی بپردازید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedمحوطه سازی ویلای مدرن 1

enlightenedمحوطه سازی ویلای مدرن 2

enlightenedایده‌هایی برای محوطه سازی باغ

محوطه سازی باغچه 2

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در طراحی و اجرای محوطه سازی در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا برترین و خاص‌ترین خدمات را با توجه به نیاز مشتریان به آن‌ها ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه