مصالح ساختمانی

مقایسه کفپوش لمینت و پارکت چوبی

مقایسه کفپوش لمینت و پارکت چوبی

مقایسه کفپوش لمینت و پارکت چوبی
انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کفپوش برای منزل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مقایسه کفپوش لمینت و پارکت چوبی به شما کمک می‌کند تا انتخاب صحیحی در نهایت داشته باشید.

تاریخ: 1399/12/14

پوشش کف در یک منزل مسکونی یا یک فضای اداری، تجاری و دفاتر کوچک و بزرگ از اهمیت بسیاری برخوردار است. نوع پوشش کف و نحوه‌ی اجرای کفپوش، می‌تواند تاثیر مستقیمی بر زیبا شدن و جذابیت فضای داخل منزل داشته باشد. تنها نکته مهم در روند این کار فقط شناخت انواع کفپوش‌ها، مقایسه آن‌ها با یکدیگر، سنجیدن شرایط خاص هر منزل و در نهایت انتخاب بهترین گزینه می‌باشد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز همواره تلاش می‌کند تا برترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

مقایسه کفپوش لمینت و پارکت 2

معرفی پارکت چوبی و کفپوش لمینت

پارکت‌ها در اصل کفپوش‌هایی هستند که از چوب طبیعی درختان در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. رنگ، جنس و مدل پارکت چوبی در نهایت به چوب درختی بستگی دارد که از آن در ساخت پارکت چوبی استفاده شده است. بعد از اجرای کفپوش پارکت چوبی باید بر روی سطح نهایی پارکت لاک زده و سطح را ساب بزنند. پارکت‌های چوبی به دلیل اینکه از چوب خالص ساخته شده‌اند، یک کفپوش لاکچری و گران قیمت به حساب می‌آیند و دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود می‌باشند. پارکت چوبی به خوبی می‌تواند گرما و انرژی مثبت را به فضا انتقال دهد؛ اما نگهداری از آن سخت است و قیمت آن نیز بالا می‌باشد.

مقایسه کفپوش لمینت و پارکت 3

ساختار کفپوش لمینت بدین صورت است که یک ورق لمینت از چند لایه مواد مختلف و الیاف چوب فشرده ساخته شده است که دارای بافتی طبیعی است و ظاهر آن نیز شبیه به پارکت چوبی می‌باشد. کفپوش لمینت در اصل دیگر معایب پارکت چوبی را ندارد و از لحاظ قیمت نیز مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. در هر لایه از کفپوش لمینت، از مواد مصنوعی مختلفی استفاده شده است و به هیچ عنوان چوب طبیعی در ساختار لمینت وجود ندارد. کفپوش لمینت تا 12 ساعت خاصیت ضد آب بودن خود را حفظ می‌کند و دارای طرح‌ها و مدل‌های متنوعی می‌باشد. اجرای انواع کفپوش در شیراز توسط تیم متخصص صورت می‌پذیرد.

مقایسه کفپوش لمینت و پارکت 4

جدول مقایسه کفپوش لمینت و پارکت چوبی

مشخصات کفپوش لمینت پارکت چوبی
مقاومت در برابر آب مقاومت بالا در برابر آب ورم شدید در هنگام تماس با آب
مقاومت در برابر اجسام نوک تیز مقاومت نسبی بالا در برابر اجسام نوک تیز آسیب دیدن در برابر اجسام نوک تیز
دوام و طول عمر طول عمر کمتر طول عمر زیاد
قیمت ارزان قیمت گران قیمت
قابلیت تعویض دارد ندارد
تنوع طرح بیشتر کمتر
نگهداری تمیز کردن با پارچه و تی مواد شوینده مخصوص

مقایسه کفپوش لمینت و پارکت 5

پارکت بهتر است یا لمینت؟

کفپوش پارکت و لمینت حتی در نحوه نصب و اجرا نیز با یکدیگر متفاوت هستند. شاید جواب واضح و مشخصی برای این سوال وجود نداشته باشد و بهتر است تا هر شخص با توجه به شرایط خود و سنجیدن دقیق ویژگی‌ها و تفاوت‌های میان این دو کفپوش؛ در نهایت به انتخاب بهترین گزینه بپردازد. در هنگام نصب پارکت چوبی از چسب مخصوص به منظور چسباندن ورقه‌های پارکت استفاده می‌شود که معمولاً با کثیف کاری زیادی همراه است و پس از نصب باید سطح پارکت را ساب بزنند و یک لایه لاک بر روی آن اجرا کنند.

مقایسه کفپوش لمینت و پارکت 6

اما کفپوش لمینت به این صورت نمی‌باشد. کفپوش لمینت احتیاجی به چسب ندارند و با شیارهایی که در اطراف ورقه‌ها وجود دارد؛ به اسن کلیک، این ورقه‌ها به صورت نر و ماده در یکدیگر قفل می‌شوند. در هنگام نصب کفپوش لمینت از چسب استفاده نمی‌شود؛ بنابراین هیچ کثیفی در محل به وجود نمی‌آید و در صورت نیاز می‌توان لمینت‌ها را جمع کرد و در فضای دیگری نصب کرد. اگر تمایل دارید تا با این دو کفپوش بیشتر آشنا شده و بتوانید انتخاب صحیح‌تری داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedنحوه انتخاب بهترین کفپوش لمینت

enlightenedانواع پوشش کف (پارکت چوبی)

enlightenedاستانداردهای کفپوش لمینت

مقایسه کفپوش لمینت و پارکت 7

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و اجرای تخصصی کفپوش لمینت و پارکت در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا برترین و خاص‌ترین خدمات را به مشتریان گرانقدر خود ارائه دهد.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

برچسب ها :

مقایسه کفپوش لمینت و پارکت چوبیتفاوت لمینت و پارکتاجرای لمینت و پارکت

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه