دکوراسیون

وظایف طراحان داخلی

وظایف طراحان داخلی

وظایف طراحان داخلی
طراحی داخلی نیاز به طراحان خلاق دارد که با زمینه‌های گسترده‌ای از علم و فناوری مدرن آشنایی داشته تا بتوانند طراحی داخلی را توسعه دهند.

1. طراحی داخلی اساسا تمرینی است که با طراحی عناصر معماری مختلف در داخل محفظه‌ای به همراه پنجره‌ها، درها، دیوارها، نورپردازی و مبلمان صورت می‌گیرد. همچنین، آن کار به عنوان طراحی داخلی شناخته می‌شود زیرا این مسئولیت طراح داخلی است تا فضا را عملی‌تر و کاربردی‌تر کند.

2. طراحان داخلی مسئول فضاهای مختلفی مانند دفاتر، خانه‌ها، فرودگاه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و بسیاری دیگر هستند. آنها نباید ساختمان‌ها و شغلشان، انتخاب رنگ، جنس روکش و مبلمان را با طراحی داخلی و دکوراسیون ترکیب کنند. امروزه طراحان باید جزئیات معماری مانند اصول بازسازی خانه‌ها یا اجزای اجرایی و ساختمانی را مد نظر قرار دهند.

3. طراحان داخلی می‌توانند در زمینه‌های خاصی مانند مسکونی، تجاری یا بیمارستان و … تخصص داشته باشند و در فضایی که نیاز به برنامه‌ای خاص و مشخص دارد، نباید علایق و ایده‌های خود را در طراحی دخیل کنند.

4. در برخی از مناطق که طراحی داخلی به سرعت در حال تحول است، طراحان نیز همواره با آن در حال تحول هستند. با توجه به افزایش جمعیت در اکثر کشورها و تفاوت نسبتا زیاد میان سن اقشار مختلف، برخی از آثار طراحان به منظور ایجاد یک محیط مناسب برای افراد مسن طراحی شده است.

5. تخصص‌های زیادی در طراحی داخلی وجود دارد مانند عملکرد، ساختار و پاسخگویی به نیازهای برخی از گروه‌های خاص، شایستگی ویژه برای کسب و کار، مهارت‌های ارائه، فن آوری کامپیوتر، کارهای دستی، تخصص‌های زیبایی شناسی و سایر تخصص‌ها. همه این ترکیبات بیانگر طراحی داخلی و وسعت حلقه کاری طراحی داخلی است.

6. طراحی داخلی نیاز به طراحان خلاق دارد که با زمینه‌های گسترده‌ای از علم و فناوری مدرن آشنایی داشته تا بتوانند طراحی داخلی را توسعه دهند.

7. روش گرفتن طرح در سطوح مختلف ، بدون توجه به فضاهای خاص، تقریبا یکسان است. اول از همه، طراح زمان مورد نیاز برای انجام کار و بودجه را تعیین می‌کند، سپس از مشتری می‌خواهد ایده‌ها و شرایط خود مطرح کند، او با شرایط خود و هزینه کار، نظر خود را بیان می‌کند و در نهایت مرحله طراحی و پیاده‌سازی شروع می‌شود.

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه