طراحی باغ و فضای سبز

ادغام طراحی داخلی و طبیعت در مکزیک

ادغام طراحی داخلی و طبیعت در مکزیک

ادغام طراحی داخلی و طبیعت در مکزیک
پاسیو به عنصری متداول در طراحی تبدیل شده است. این عنصر اثرات روانشناختی جالبی را ایجاد می‌کند که مفهوم درونی و بیرونی، مشترک و خصوصی را با هم ادغام می‌کند.

یکی از مهمترین عواملی که باید در طراحی داخلی ساختمان مد‌نظر قرار داد، آب و هوای محل اجرای پروژه است. این مسئله می‌تواند در اقلیم خشن، باعث بروز مشکلات متعددی شود و لازم است از مواد عایقی استفاده شود که با شرایط تغییرناپذیر هوا سازگار باشد. با این حال، هنگامی که بحث در مورد مکزیک و آب و هوای خاص آن باشد، این امر می‌تواند برای معماران به یک فرصت تبدیل شود زیرا  می‌توانند با ایجاد اقلیم‌های کوچک و فضاهایی خاص، طراحی داخلی را با طبیعت و فضای بیرونی ساختمان اغدام کنند.

پاسیو به عنصری متداول در طراحی تبدیل شده است. این عنصر اثرات روانشناختی جالبی را ایجاد می‌کند که مفهوم درونی و بیرونی، مشترک و خصوصی را با هم ادغام می‌کند. این امر راهی برای آوردن نور خورشید و باران به داخل خانه است تا راه‌هایی نا‌متداول برای همزیستی در فضای داخلی میسر شود. در زیر، مجموعه‌ای از پروژه‌هایی در مکزیک که از پاسیو به عنوان منبع اصلی طراحی استفاده شده، آورده شده است:

انواع خانه ها:

1.خانه آماسوئکا:

یک خانه آخر هفته خانوادگی که به محلی برای رهایی از شلوغی یک هفته کاری تبدیل شد. این خانه در داخل یک باغ پر از درختان گردو و گیاهان قهوه محصور شده است که چشم انداز بی نظیری را از داخل خانه فراهم می کند.

2.خانه بروما:

این پروژه نمایانگر مفهوم خانه است و فضاهای مختلف را در اطراف یک پاسیو ساماندهی می کند. این راه حل برای حفظ تمامی درختان سایت پیشنهاد شد و باعث شد تا در تمام طول روز، نور طبیعی به داخل ساختمان نفوذ کند.

3.خانه L

این خانه آخر هفته، با ترکیب حجم های مختلف به صورت L شکل با یک سقف پوشیده ساخته شد. پاسیو ها در طولانی ترین ضلع ساختمان قرار گرفته اند و تمام درخت های موجود در سایت حفظ شده اند.

4.خانه های تنها

خانه های تنها که دو خانه دوقلو هستند، در یک محله مسکونی خصوصی شهر گودالاخارا مکزیک واقع شده اند. این خانه ها برای یک گروه املاک و مستغلات برای فروش طراحی شده اند.

5.خانه آلبینیو اورتگا

این خانه که در منطقه تپوزتلان واقع شده است، دارای یک زیربنای صنعتی است که از سنگ تکسکال ساخته شده است و از ابتدا هم جزو برنامه ساخت خانه محسوب می شده است.

6.خانه یک پاسیو

این پروژه برای خانواده ای طراحی شده است که همزیستی با هنر در آن، یک اصل مهم به شمار می رود. در طراحی فضای مرکزی مفهوم هنر، کاربری و فضای مرکزی با هم ادغام می شود.

7.کوینتا گابی

طراحی این خانه نشان دهنده یک هماهنگی کامل با طبیعت اطراف است. این خانه شامل سه فضای مستطیل شکل است که اطراف یک پاسیو مرکزی ساماندهی شده اند.

8.ساختمان AS

نکته قابل توجه در طراحی این خانه این بود که کمیسیون معماری از طراح درخواست کرده بود تا چهار واحد زندگی مستقل را در این سایت طراحی کند که شرط اصلی آن حفظ کردن یکی از واحدها بود که دارای نمای تاریخی بود.

9.خانه CSF

ابعاد اصلی زمین مستطیل شکل است و معمار با طراحی منحصر بفرد از تمام این ابعاد استفاده بهینه کرده است. نمای اصلی خانه سنگ کار شده است تا یک نمای محکم و مقاوم را عرضه کند.

10.دفاتر آسنتلیک

به منظور ایجاد یک محیط کار جدید و پویا برای آسنتلیک که یک شرکت اتوماسیون و امنیتی واقع در مکزیک است، خانه ای که در دهه 1970 ساخته شده بود، بازسازی شد.

11. خانه استودیو هیل

این پروژه برای یک موسیقیدان و هنرمند طراحی شده بود و هدف آن تجزیه و تحلیل نیازهای زیبایی شناختی و کاربردی در برنامه معماری بود.

12. خانه کامپستر

گروه معماری وظیفه طراحی خانه ای یک طبقه برای یک پیانیست در زمینی به ابعاد 250 متر مربع که در میان دیگر خانه های ساخته شده اطراف محصور بود، بر عهده داشت. در نتیجه تنها راه ایجاد دید به بیرون از یک طریق امکان پذیر بود: آسمان.

برچسب ها :

خانهادغام طبیعت و معماریطراحی داخلی ساختمان در شیرازپاسیوانوع خانه ها

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه