دکوراسیون

آرمان های فردی در طراحی خلاقانه

آرمان های فردی در طراحی خلاقانه

آرمان های فردی در طراحی خلاقانه
این خانه در یک سایت شهری محدود به ابعاد و اندازه 120*210 متر مربع طراحی و اجرا شده است. این خانه که در بنگالورو هندوستان ساخته شده است، پاسخ معمار به چالش به حداکثر رساندن فضای قابل استفاده و مفید در یک فضای شهری شلوغ بود.

این خانه در یک سایت شهری محدود به ابعاد و اندازه 120*210 متر مربع طراحی و اجرا شده است. این خانه  که در بنگالورو هندوستان ساخته شده است، پاسخ معمار به چالش به حداکثر رساندن فضای قابل استفاده و مفید در یک فضای شهری شلوغ بود.  ایجاد فضایی صمیمی برای یک خانواده که متشکل از افرادی با سنین متفاوت است، ایده اصلی در طراحی این خانه بود. معمار با چالش ارائه فضاهای خصوصی برای همه اعضای خانواده، بدون ایجاد حس اقامت مستقل و تنها، در یک ساختمان چند طبقه روبرو بود. از آن جا که این خانه برای خانواده ای پرجمعیت طراحی میشد، معمار با قرار دادن فضاها در طبقات و طراحی در سطوح مختلف، به این نیاز به خوبی پاسخ داد.

ایجاد فضاهای شخصی و فردی در سه طبقه، به معمار این امکان را داده بود که حریم شخصی تمام اعضای خانواده را حفظ کند. طراحی پلان به صورت عمودی در طبقات باعث ایجاد یک نمای طبقه بندی شده و اثر هنری زیبا شد و چشم انداز زیبایی را از فاصله دور به وجود آورد. طراحی داخلی این خانه به نحوی انجام شده است که فضای داخلی خانه با طرحی متفاوت، غنی و لوکس به نظر می رسد. معمار با جایگزین کردن سطوح صاف و یکدست به جای گچ بری ها و حکاکی های سنتی، فضا را شیک و براق تر جلوه می دهد.

هر طبقه با ویژگی هایی که به پایداری بیشتر بنا کمک میکند، طراحی شده است. حتی استخری که در طبقه همکف قرار گرفته است، کمک می کند تا هوا خنک تر شده و هوای مطبوع از طریق دهلیز ها به طبقات بالاتر انتقال یابد. بدنه های خارجی ساختمان به نحوی طراحی شده اند که با فضای سبز و طبیعت همجوار خود، بیشترین همخوانی و هماهنگی را داشته باشند. این خانه ترکیبی از آرمان های فردی و ایده های متفاوت در طراحی است. در طراحی هر کدام از  فضاهای خصوصی از جمله اتاق ها، با اعضای خانواده صحبت شده و طراحی هر قسمت بسیار به سلیقه شخصی افراد خانواده نزدیک است.

حفظ یکپارچگی در طراحی، از جمله چالش هایی بود که معمار در زمان طراحی خانه با آن روبرو بود. همه اعضای خانواده در عین حال که از حریم شخصی خود لذت می برند، همزمان در یک محیط صمیمی و دوستانه هم قرار دارند و این مسئله شاید مهم ترین اصل در طراحی باشد. اعضای خانواده با وجود اینکه در طبقات متفاوت زندگی می کنند، اصلا احساس تنهایی ندارند زیرا معمار با مهارت تمام، ارتباط بصری میان طبقات را حفظ کرده است.

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه