مصالح ساختمانی

مصالح جديد در ساختمان

مصالح جديد در ساختمان

مصالح جديد در ساختمان
ایرکریت که بتون سبک گازی (AAC) نیز نامیده می شود، توسط مهندسان سوئدی در سال 1914 برای اولین بار ساخته شد. آن ها متوجه شدند که اضافه نمودن پودر آلمینیوم نرم به آهک، سیمان، آب و ماسه ی نرم موجب منبسط شدن مخلوط می گردد.

سوئدی ها این بتون فومی بدست آمده را در قالبی قرار داده تا به حالت جامد تبدیل شود.و سپس آن را در اتو کلاوی با فشار بخار تنظیم شده نهادند.

در حال حاضر ایرکریت به طور گسترده ای در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی به کار رفته و تقریبا 350 کار خانه در سطح جهان این محصول را تولید می کنند. مطابق با یک ارزیابی، 40 در صد از خانه ها در انگلستان با به کارگیری ایرکریت ساخته شده اند و در ژاپن این ماده رایجترین مصالح ساختمانی در بناهای تجاری و مسکونی می باشد. ایرکریت به تازه گی و از سال 1996 در بازار آمریکای شمالی مطرح شده و به علت توانایی اش در عایق سازی حرارتی در هر دو اقلیم گرم و سرد، به یک محصول مورد توجه تبدیل شده است

در ابتدا با نامهای سیپورکس و ایتونگ که سوئدی بودند، شناخته می شد. در مراحل بعدی اسامی دیگری از جمله “کالسیلوکس” از کشور هلند، “هبل ” ازآلمان ، “یونیپل ” از لهستان در بازار مورد استفاده قرار گرفتند. در آغاز، کشمکش بسیاری بر سر حق امتیاز اختراع ، بین تولید کنندگان موجود و آنهایی که می خواستند تازه وارد این بازار کوچک اما در حال رشد شوند وجود داشت. سپس زمان بسیاری از حق امتیازهای اولیه به پایان رسیدند و در طول سال های پس از آن به تدریج نقشه ها و روشهای تولید از کارخانه دارها به مشاوران و تولید کنندگان ماشین آلات آن منتقل شد. این پدیده باعث شفافیت بیشتر و رشد سریعتر نوآوریها در این شاخه شده و موانع ورود شرکت ها جدید التاسیس را به بازار بسیار کمتر کرد. در حال حاضر ، در سال 2008، ما رشد قابل توجهی را در تمایل به به کار گیری ایرکریت به علت ویژگی های بی همتای آن می بینیم. ایرکریت تنها یک بلوک ساده ساختمانی نیست، بلکه محدوده ی متنوعی از محصولات را عرضه می کند و در پایان سیستم کاملی را برای ساخت و ساز صنعتی به ارمغان می آورد.

برچسب ها :

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در شیرازدگوراسیون داخلی در شیرازمعماریخانه ای هوشمندsmart homeمصالح جدید معماری ایرکریت

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه