مصالح ساختمانی

اجرای انواع کف پوش در شیراز

اجرای انواع کف پوش در شیراز

اجرای انواع کف پوش در شیراز
کفپوش‌ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود می‌باشند. لازمه اجرای انواع کفپوش در شیراز قطعاً داشتن تخصص و مهارت در نصب و اجرا می‌باشد.

تاریخ: 1399/11/20

کف، یکی از عناصر اصلی در یک ساختمان به حساب می‌آید که فارغ از کاربردی و متراژ هر ساختمان باید به کف ساختمان و نوع کف سازی توجه ویژه نشان داد تا بتوان در نهایت یک طرح جذاب و کاربردی برای کف ساختمان داشت. امروزه کف پوش‌های مختلفی وارد بازار ده‌اند که هرکدام دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود می‌باشند و کاربر می‌تواند با سنجیدن مزایا و معایب هر کدام از این کف‌پوش‌ها به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع کفپوش بپردازد. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز در این مقاله به بررسی انواع کفپوش‌های مختلف می‌پردازد.

اجرای انواع کفپوش در شیراز 3

معرفی و بررسی انواع مختلف کفپوش

کفپوش‌ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد هر کدام از آن‌ها باید به انتخاب کفپوش صحیح و مناسب برای هر فضا پرداخت. این امر تنها با داشتن اطلاعات کافی و مناسب از هر نوع مختلف کفپوش به دست می‌آید. در ادامه به بررسی تعدادی از کفپوش‌های مختلف و ویژگی‌های آنان می‌پردازیم.

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی در اصل از رزین‌های اپوکسی ساخته شده است، به صورت مایع مورد استفاده قرار گرفته و سطحی کاملاً یکدست و بدون درز را در فضای مورد نظر به وجود می‌آورد. این مایع یکپارچه دارای ضخامت‌های متفاوتی است که هر کدام دارای کاربرد خاص خود می‌باشند. ضخامت کف پوش اپوکسی از 0.5 تا 5 میلیمتر به صورت متغیر می‌باشد و بر روی سطوح سیمانی، بتنی، سنگی، فلزی و بتنی قابل اجرا است. یکی از گزینه‌های کفپوش برای مغازه در شیراز می‌تواند کفپوش اپوکسی در نظر گرفته شود.

اجرای انواع کفپوش در شیراز 1

کفپوش گرانول فوم

کفپوش‌های گرانولی از دانه‌های گرانول ساخته شده‌اند و دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه، گرد و خاک، تابش مداوم آفتاب، باران و برف می‌باشند. کفپوش‌های گرانولی دارای مزایای متعددی هستند که این مزایا عبارتند از: انعطاف پذیری بسیار بالا و مقاومت کفپوش در برابر ضربه، عایق حرارتی و صدا، ضد ضربه و ضربه گیری بسیار بالا، نصب آسان و سریع و ایمن و حتی مقاوم در برابر جریان الکتریسیته. تمامی این مزایا باعث شده است تا از کفپوش گرانول فوم در فضاهایی مانند باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، زمین‌های تنیس، پارک‌ها و همچنین فضاهای بازی کودکان در پارکها و مهدکودک‌ها استفاده شود.

اجرای انواع کفپوش در شیراز 2

کفپوش لمینت

کفپوش لمینت یکی از جدیدترین، مدرن‌ترین و باکیفیت‌ترین و در عین حال ارزان‌ترین کفپوش‌ در بازار به حساب می‌آید. کفپوش لمینت از چندین لایه تشکیل ‌شده است و طرح این کفپوش بیشتر حالت چوب و گاهی سنگ را به نمایش می‌گذارد. لمینت بسیار شبیه پارکت می‌باشد و لایه نهایی آن از جنس ملامینه ساخته شده است. برای ساخت لمینت از لایه‌های فشرده شده چوب در کارخانه استفاده می‌کنند. کفپوش لمینت دارای تنوع رنگ بالایی است. در هنگام انتخاب کفپوش لمینت باید به رنگ کفپوش، قوانین چیدمان در خانه و رنگ دیوارها و فضا دقت کافی داشت.

اجرای انواع کفپوش در شیراز 6

کفپوش سه بعدی

کفپوش اپوکسی از ترکیب رزین اپوکسی با هاردنر پلی آمین تشکیل می‌شود و زیبایی خاصی را به فضا القا می‌کند. نحوه نصب کفپوش‌های سه بعدی بسیار خاص و منحصر به فرد می‌باشد که باید توسط متخصص انجام پذیرد. یکی از نکات مهم در هنگام اجرای کفپوش سه بعدی این است که کفپوش سه بعدی دارای قابلیت اجرا بر روی هر نوع سطوحی می‌باشد. اما قطعاً هر شخص به دنبال بهترین نتیجه در هنگام اجرای کف پوش است. پس بهتر است حتماً قبل از اجرای کفپوش سه بعدی سطح زیرین کار را در بهترین حالت خود تنظیم و مرتب کرد. پس بهتر است کفپوش سه بعدی را بر روی سطح سیمانی صاف و مسطح اجرا کرد. در ادامه نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید.

enlightenedانتخاب صحیح کفپوش برای خانه

enlightenedکفپوش پلیمر دفتر کار

enlightenedاجرای کفپوش با چوب پلاست در شیراز

اجرای انواع کفپوش در شیراز 4

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای طولانی در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و اجرای انواع کفپوش در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه