دکوراسیون

سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

سبک شناسی در دکوراسیون داخلی
آشنایی با سبک شناسی در دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اشخاص می‌توانند با آشنایی با این سبک‌ها به راحتی به انتخاب بهترین و مناسب‌ترین سبک برای دکور منزل خود بپردازند.

تاریخ: 1399/11/15

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی در اصل یک هنر اصیل و قدیمی است که از دیرباز با انسان‌ها همراه بوده است و در هر دوره و زمانه‌ای به شکل فرهنگ و رسوم همان زمان تغییر شکل می‌داده است. اما مهم‌ترین اصل این است که انسان‌ها از همان ابتدای زندگی به زیبایی و جذابیت محیط زندگی خود اهمیت می‌دادند و تلاش می‌کردند تا با استفاده از ایده‌های جدید و شیک همان دوره خود در نهایت به محیطی صمیمی و خاص در منزل خود دست یابند. ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز در این مقاله قصد دارد تا به بررسی سبک شناسی در دکوراسیون داخلی بپردازد.

enlightenedدعوت می کنیم مقاله اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز را در کنار این محتوا بخوانید تا با اصول اساسی دکوراسیون داخلی آشنا شوید.

سبک شناسی در دکوراسیون داخلی 3

سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

انتخاب یک سبک برای چیدمان مبلمان و انتخاب تزئینات در خانه ممکن است امر پیچیده‌ای به نظر برسد. گاهی حتی لازم نیست که فقط به یک سبک مشخص در دکوراسیون داخلی منزل اکتفا کرد، به راحتی می‌توان از تلفیقی از چندین سبک استفاده کرد و در نهایت سبک و دیزاین منحصر به فرد خود را در منزل داشت، اما این کار به سلیقه طراح و اعضای خانواده به منظور انتخاب طرح دکوراسیون داخلی بستگی دارد. سبک‌های متعدد و بسیاری در دکوراسیون داخلی منزل وجود دارد که ممکن است بعضی افراد حتی با آن آشنایی نداشته باشند. اما در حالت کلی می‌توان با کمک یک متخصص در این زمینه به انتخاب بهترین سبک در دکوراسیون داخلی پرداخت.

سبک شناسی در دکوراسیون داخلی 6

سبک ذن و ویژگی‌های آن

سبک آسیایی، یک سبک جالب است که رفته رفته جای خود را در طراحی داخلی مدرن تثبیت کرده است و آرامش و آسایش خاطر خاصی را نیز به فضا می‌بخشد. این سبک، روح را با طبیعت غنی و آرامش‌بخش خود همراه می‌کند و به خوبی با سبک‌های مورد استفاده در حال حاضر هماهنگ و همسو می‌گردد. سبک ذن جای پای خود را به عنوان یک سبک آسیایی محکم کرده است. رنگ‌هایی که در سبک ذن باید بر روی آن تمرکز کنید، آب و خاک و پرده‌های خنثی است. اجرای سبک ذن در منزل شما فرآیندی ساده است زیرا اجرای آن نیاز به وسایل و لوازم خاصی ندارد، خود سبک دارای سادگی و مینیمالیسم خاصی می‌باشد.

سبک شناسی در دکوراسیون داخلی 1

سبک مدرن و ویژگی‌های آن

بهترین و کوتاه‌ترین کلمه برای توصیف سبک مدرن در اصل سادگی است. سادگی در سبک مدرن به معنای استفاده کردن از رنگ‌های خنثی می‌باشد. بدین معنا که در دکوراسیون منزل از اثاثیه و مبلمانی استفاده کنیم که دارای خطوط مستقیم و صاف می‌باشند و جزئیات غیر ضروری در آن ها دیده نشود. استفاده از پنجره‌های بزرگ یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی منزل به سبک مدرن در نظر گرفته می‌شود. این کار باعث می شود تا نور کافی به داخل منزل برسد و به راحتی از داخل منزل می‌توان فضای بیرون را مشاهده کرد. اگر اجزای خانه‌های مدرن را بیشتر بشناسید، در نهایت می‌توانید دکور زیباتری را داشته باشید.

سبک شناسی در دکوراسیون داخلی 5

سبک اسکاندیناوی و ویژگی‌های آن

طراحی اسکاندیناوی با خاموش کردن حرکت مدرن قرون وسطایی، نمای مینیمالیستی محبوب را به حوزه معماری داخلی وارد نمود که این طرح مینیمالیستی تا به امروز نیز محبوبیت خود را حفظ کرده است. سبک اسکاندیناوی دارای مبلمان با برجستگی‌های ملایم، رنگهای متنوع و جالب، تعادل کامل میان مواد مهندسی شده و ارگانیک، ساده، مدرن و کاربردی می‌باشد. بسیاری از طرح‌های اسکاندیناوی از اصول مدرسه باهاوس پیروی می‌کنند و با خطوط سیال، تمرکز بر نسبت‌های شیء و جذابیت پوپولیستی مشخص می‌گردند. اکثریت معماران در فضای داخلی اسکاندیناوی از رنگ سفید در ترکیب با رنگ خاکستری به عنوان رنگ پایه بهره می‌گیرند. طراحی آشپزخانه به سبک اسکاندیناویایی اطلاعات کاملی را در مورد سبک اسکاندیناوی در آشپزخانه به شما می‌دهد.

سبک شناسی در دکوراسیون داخلی 4

در ادامه نیز جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل و آشنایی با انواع سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید.

enlightenedمعماری دیکانستراکشن

enlightenedطراحی داخلی مدرن

enlightenedدکوراسیون مینیمال چیست

ایرانادکور، مرجع معماری و دکوراسیون داخلی در شیراز و جنوب کشور با بهره‌‌مندی از دانش و تخصص معماران و طراحان حرفه‌ای و همچنین داشتن سابقه‌ای درخشان و خاص در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل در شیراز و جنوب کشور همواره تلاش می‌کند تا خدماتی خاص و منحصر به فرد را به شما عزیزان ارائه دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش خود در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی می‌توانید با مشاورین ایرانادکور تماس حاصل فرمایید.

همچنین توصیه می کنیم مقاله سه روش جذاب برای طراحی داخلی آپارتمان مدرن را بخوانید تا بدانید یک آپارتمان مدرن چگونه طراحی می شود.

نویسنده: ه. درعلی/ عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه