دکوراسیون

دکوراسیون فروشگاهی در شیراز از طراحی تا اجرا

دکوراسیون فروشگاهی در شیراز از طراحی تا اجرا

دکوراسیون فروشگاهی در شیراز از طراحی تا اجرا
طراحی و تولید دکوراسیون فروشگاهی در شیراز را با تمام جزئیات و نکات کاربردی در این مقاله از ایرانادکور بخوانید ، ما در این نوشتار در تلاشیم راهکارهایی عملی برای چیدمان ، قفسه بندی ، نورپردازی ، خرید تجهیزات و بسیاری مسایل دیگر مربوط به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی فروشگاه ها را مطرح کرده و اطلاعات شما را تکمیل و به روز کنیم ، با ما همراه باشید.

مشاغل موفق در یک محیط کاری زیبا ، کارآمد و موفق شکل می گیرند. با طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه خود محیطی را بسازید که نشان دهنده برند شما و یا گویای تمامیت کالاها و خدمات شما باشد، به این وسیله شما بر مردم و مشتریان تاثیری شگرف میگذارید و در بین رقبا ارزشمند تر خواهید بود! ما نیز در ایرانادکور درکنار شماییم تا کارآمد ترین و زیباترین دکوراسیون فروشگاهی را طراحی و اجرا کنیم تا در فضای جدید بتوانید با آرامش ، امینت و سود بیشتر به فعالیت خود ادامه دهید و البته از تمام فضا حداکثر استفاده را ببرید.

اهمیت دکوراسیون فروشگاهی

اهمیت دکوراسیون فروشگاهی 

در فضای رقابتی امروز فضای کار شما ، ویترین های لوکس و دکوراسیون جذاب فروشگاه  می تواند در جذب مشتری بیشتر و رونق کسب و کار بسیار موثر باشد ،  اهمیت طراحی یک دکور زیبا ، جذاب و مشتری پسند آنقدر واضح و مشخص است که نیازی به توضیح و تفسیر ندارد ،  در این مقاله سعی داریم نکات کلیدی در خصوص اهمیت دکوراسیون فروشگاهی را بیان کرده و نکات عملی را با شما مرور کنیم.

فروشگاه ها بسته به کالایی که می فروشند اجزای مختلفی دارند اما در فروشگاه ها یک سری المان ها و اجزا همیشه ثابت هستند ؛ از جمله اجزای ثابت و مشترک هر فروشگاه میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دیوار
  • میز فروشنده
  • ویترین
  • فضای تردد مشتری
  • قفسه ها

در طراحی مدرن فروشگاهی، ارتباط و هماهنگی کلیه بخش های محیط فروشگاه با یکدیگر از مهمترین مسائلی است که رعایت هر یک از آن ها به نزدیک شدن فروشگاه به محیط ایده آل جهت فروش کمک می‌کند ، هارمونی ایجاد شده بین کالا ، رنگ ها ، نور ها ، چیدمان و قفسه ها حسی متعادل و شوق برانگیز به مشتری می دهد تا بتواند تجربه خوبی از خرید خود داشته باشد و به مشتری دائمی فروشگاه تبدیل شود. ساختن این تجارب خوب تنها با ارائه کالای با کیفیت یا ارزان نیست ، رفاه مشتری ، آرامش او حین خرید ، بو ، رنگ ، نور ، صداهایی که می شوند ، برخورد پرسنل و بسیاری موارد دیگر هم در این تجربه دخیلند در ادامه با ما همراه باشید تا تمام این جزئیات را با هم مرور کنیم.

اهمیت دکوراسیون فروشگاهی

فضاهای مهم طراحی داخلی فروشگاه

فضاهای مهم طراحی داخلی فروشگاه را در بخش قبل به صورت عنوان ذکر کردیم و در این بخش به تک تک آن ها خواهیم پرداخت. قطها اولین بخش مهم هر فروشگاه ویترین است در ادامه چگونگی چیدمان ویترین و اهمیت آن را مرور می کنیم.

طراحی ویترین فروشگاه 

اگر فروشگاه شما ویترین دارد ، باید بدانید که مهم ترین بخش فروشگاه شما بریا طراحی ، همین بخش است! پس با ویترین شروع کنید ، شما تنها 5 ثانیه وقت دارید تا مشتری ای که در حال تماشای ویترین فروشگاه شماست را به داخل مغازه دعوت کنید ، در غیر این صورت مشتری از جلو فروشگاه شما براحتی عبور خواهد کرد ، فکر میکنم همین جمله برای نشان دادن اهمیت ویترین کافی بود ! بسیاری از مشتریان عبوری که فقط قصد گشت و گذار داشتند ، صرفا با مشاهده ویترین می توانند به خریداری بزرگ تبدیل شوند ، طراحی یک ویترین متفاوت ، خاص و کاربردی می تواند به طور چشمگیری بر روی فروش شما آن هم بطور مستقیم اثر بگذارد پس لطفا برای این بخش دست و دل باز باشید و خرج کنید! ویترین تنها جایی است که شما باید شبیه رقبا نباشید پس قدم بزنید ویترین همه رقبای خود را ببینید و فقط مثل آن ها نباشید ، بهترین شیک ترین و یا ارزان ترین محصولات خود را بسته به هدف فروشگاه در ویترین بگذارید اگر هدفتان فروش ارزان است ، بر روی کالای بسیار ارزانی که در ویترین گذاشته اید قیمت بزنید اما اگر هدفتان فروش کالاهای لوکس است سعی کنید شیک ترین کالاهایتان را بطوری کاملا خاص در ویترین قرار دهید ، نیاز نیست از هر چه دارید در ویترین نمونه ای بگذارید گاهی ویترین می تواند فقط یک دست کت و شلوار را در خود جا دهد.

ویترین فروشگاهی

نکات مهم در طراحی ویترین فروشگاه

اما ویترین علاوه بر زیبایی المان های دیگری هم نیاز دارد ، به ویترین یک طلا فروشی یا ساعت فروشی فکر کنید ، مهم ترین موضوع چیست؟ بله ، امنیت ! پس اگر کالاهایی گران قیمت را قرار است در ویترین بگذارید باید به امنیت ویترین هم توجه کنید.

نکته دیگر اینکه اگر ویترین شما ضلعی بزرگ از فروشگاه است بهتر است آن را به گونه ای طراحی کنید که از ویترین بتوان داخل فروشگاه را بخوبی دید در این شرایط خودتان را جای مشتری بگذارید و تمام جزئیاتی که از بیرون فروشگاه می بیند را مدیریت کنید ، اون بخش از فروشگاه که از بیرون دیده می شود هم دقیقا جزئی از ویترین شماست!

برخی از طراحان بزرگ دکوراسیون داخلی اعتقاد دارند که ویترین می تواند حاوی یک داستان باشد ، شما بر اساس کالایی که می فروشید می توانید یک داستان صامت را در ویترین پیاده سازی کنید ، این داستان میتواند با تغییر فصول یا با مناسب ها هماهنگ باشد مثلا اگر فروش لباس کودک را به عهده دارید می توانید در فصل بهار ویترینی را طراحی کنید که دختری در حال چیدن شکوفه برای مادرش است و لباسی زیبا از فروشگاه شما به تن دارد کودک میتواند از مانکن های دخترانه باشد و مادرش می تواند نقاشی ای باشد که در ذهن کودک و به صورت ابری بالای سر او قرار دارد! شکوفه هایی که دخترک میچیند در ذهنش بر روی موهاش مادرش قرار دارد و مادر شاد و خندان است! همین داستان کوتاه لطیف می تواند تاثیر بسیار خوبی بر ذهن بیننده ایجاد کند.

ویترین فروشگاهی

همین حالا به کالای خود فکر کنید ؛ چه داستان زیبایی برایش می سازید؟!

نور ها ، رنگ ها المان ها در ویترین

امروزه جلب توجه مشتری کار سختی است ، با توجه به کالایی که ارائه میدهید رنگ های جذاب و پر رنگ را انتخاب کنید ، قرمز ، زرد ، بنفش برای کفش و لباس مناسب است ، رنگ های پاستیلی و ملایم برای فروشگاه لوازم نوزاد ، نورهای نقطه ای و خطی برای فروشگاه های لوازم خانگی ، رنگ های نقره ای ، طوسی و مشکی با ترکیب هایی جذاب مثل نارنجی برای موبایل فروشی ها ، رنگ هایی از طبیعت برای خشکبار و آجیل و رنگ های فسفری و سرخابی و آبی روشن برای فروشگاه های ورزشی.

تمام تلاش خود را بکار ببرید تا ساده ، شیک و متفاوت باشید ، گاهی فقط وارونه قرار دادن کالایی می تواند بسیار جلب توجه کند ، استفاده از وسایل بی ربط هم همین کار را می کند ، مثلا استفاده از یک موتور سیکلت جذاب در ویترین یک بوتیک لباس مردانه می تواند جذابیت ایجاد کند یا یک گلدان بزرگ و زیبا در ویترین یک عطر فروشی !

نور ها ، رنگ ها المان ها در ویترین

طراحی فضای تردد مشتری

طراحی فضای تردد مشتری خصوصا در فروشگاه های بزرگ اهمیت ویژه ای دارد ، در این زمینه باید از تجارب موجود بهره برد ، فکر نکنید هر چه قفسه و شلف در فروشگاه اضافه کنید ، فروش بالاتری خواهید داشت! وقتی مشتری نتواند براحتی در فروشگاه شما حرکت کند و مدام مجبور باشد خودش را جمع و جورکند تا به قفسه ها ، رگال ها و دیگر مشتریان برخورد نکند ، خود را در فشار میبیند و به سرعت تصمیم میگیرد فروشگاه شما را ترک کند ، طراحی فضای تردد مشتری در فروشگاههای بزرگ خصوصا باید بصورت حرفه ای در نظر گرفته شود و اصول دقیقی در مورد آن رعایت شود ، خوب است بدانید 80 درصد مردم بصورت نا خودآگاه پس از ورود به هر محیطی به سمت راست خود می چرخند ، پس اولین بخش سمت راست فروشگاه شما می تواند اهمیت خاصی داشته باشد و باید برای طراحی آن فکری کرد و کالاهایی در آن قرار داد که برای مشتری به قدری جذاب باشد که به مسیر حرکت خود ادامه دهد ، بعد از این بخش می توانید به اولین زاویه ای که بعد از چرخش به سمت راست مشتری در انتهای مسیر میبیند توجه کنید ؛ مثلا در نظر بگیرید که مشتری به سمت راست چرخیده حالا در انتهای راهرو کالایی بسیار شیک یا بسیار ارزان و متفاوت نظر وی را جلب می کند ، مشتری به سمت آن کالا حرکت می کند و در مسیر تمام اجناسی را در در قفسه ها قرار دارد به اجبار می بیند! پس شما برای تک تک قدم های مشتری می توانید برنامه ریزی کنید!

طراحی فضای تردد مشتری

یک نکته طلایی : 3 تا 5 متر اول فروشگاه که اصطلاحا” به آن منطقه عدم تمرکز هم گفته می شود جهت آشنا شدن مشتریان با فضای داخلی فروشگاه شماست. این بدان معناست که اکثر کالاهایی که در این منطقه چیدمان شود مورد بی توجهی مشتری هستند در واقع مشتری اگر هم بخواهد کالای خاصی را در این بخش نمیپسندد چون برای اعتماد زود است ، خریدارها بیشتر به ویژگیهای دیگر مانند نورپردازی، رنگ، سازه ها و تبلیغات نگاه می کنند تا از برند شما و اجناس شما درک بهتری داشته باشند . با در نظر گرفتن این موضوع  به آنها فضای تنفس بدهید و تلاش کنید تا تصور مثبتی از فروشگاهتان در ذهن آنها پدیدار شود . بنابراین از چیدمان کالا در این منطقه خودداری و بگذارید مشتری در این بخش تنفس کند.

میز فروشنده 

آیا میز فروشنده در طراحی دکوراسیون فروشگاهی مهم است؟ میز فروشنده تجلی‌گر عظمت فروشگاه شما نخواهد بود! فروشگاه شما شرکت و سازمان نیست که نیاز باشد یک میز بزرگ با شکوه را برای آن در نظر بگیرید پس لازم ندارید که یک چهارم فضای فروشگاه خود را با آن از دست بدهید. گاهی دیده ایم که در فروشگاه های کوچک ، فروشنده در پشت یک میز بسیار بزرگ ایستاده که فضای زیادی از فروشگاه را اشغال کرده . پس تا جای ممکن میز را متناسب با دکوراسیون داخلی انتخاب کنید و به رنگ بندی آن هم توجه کنید و یا حتی  آن را حذف کنید و با مشتری همراه باشید.

اما اگر فروشگاه شما آنقدری بزرگ است که شما این امکان را دارید که میز خوبی برای فروشنده یا فروشندگان یا بخش حسابداری در نظر بگیرید حالا وقت آن است که به طراحی زیبا و کاربردی آن فکر کنید ؛ بسته به کالایی که میفروشید ممکن است نیاز باشد با مشتری قرار داد ببندید ؛ جدیدا دیده شده که حتی کت و شلوار های گران قیمت هم با قرارداد به فروش می رسند چون دارای ضمانت هم هستند! پس اگر قرار است مشتری بعد از مرحله انتخاب وارد مرحله قرار داد شود خوب است میز مناسب و شیکی در این همین راستا در فروشگاه تعبیه کنید ، ما در ایرانادکور متخصص طراحی و ساخت انواع میز های فروشگاهی هستیم که نمونه های آن را می توانید در سایت ببینید.

میز فروشنده

فضاهای اختیاری

فضاهای اختیاری در فروشگاه ، شامل فضاهایی است که برای همراهان مشتری و یا برای راحتی خود او در نظر میگیرید ؛ برای مثال اگر شما فروشگاه لباس شب دارید و خانمی به همراه همسرش برای خرید لباس شب به اتاق پرو میرود و می خواهد چندین دست لباس را امتحان کند و مدت زمان زیادی را در اتاق پرو می ماند شما می توانید برای همسر وی که باید پشت در منتظر او بماند فکری کنید! کلافه شدن همسر در پشت درب اتاق پرو برابر است با نپسندیدن سریع تمام لباس ها و ترک سریع فروشگاه شما همراه با غر زدن آقای همسر!

پس شما می توانید با تعبیه یک نیم ست در کنار اتاق پرو محلی برای نشستن و آرامش همراه مشتری فراهم کنید ، همچنین شما باید با شناختی که از مشتریان و مخاطبان خود پیدا می کنید تلاش کنید رفاه و آرامش آن ها فراهم نمایید ، اگر مشتریان شما خانم های جوان به همراه بچه های کوچک هستند ( مثلا در فروشگاه لوازم کودک ) تلاش کنید حتی شده در گوشه ای فروشگاه چند وسیله بازی و یک استخر توپ برای سرگرم شدن کودک فراهم آورید تا مادر زمان کافی برای انتخاب و خرید داشته باشد ، یا اگر کالای شما کفش های طبی برای سنین بالاست باید سعی کنید صندلی هایی راحت در گوشه گوشه فروشگاه در نظر بگیرید که مشتری و همراهش بتواند استراحت کند و انتخاب بهتری انجام دهد.

فضاهای اختیاری در دکوراسیون فروشگاهی

در آرایشگاه هایی که برای کودکان کار می کنند هم میتوان فضایی برای بازی در نظر گرفت تا بچه هایی که در نوبت هستند کمتر کلافه شوند و دفعات بعد هم برای آمدن به آرایشگاه ترغیب شوند.

بنابراین در دکوراسیون فروشگاهی شما می توانید با در نظر گرفتن فضاهای اختیاری و داشتن کمی خلاقیت مشتری را در فروشگاه خود نگه دارید و این یعنی فروش و سود بیشتر.

مطمئن باشید که این احترام گذاشتن شما به مشتریان باعث وفاداری آن ها به فروشگاهتان می شود و دوباره برای خرید آن ها را خواهید دید.

چیدمان در دکوراسیون فروشگاهی

دکوراسیون فروشگاهی در شیراز را بررسی می کنیم ، ما در ایرانادکور ، پروژه های بسیاری در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون فروشگاهی در شیراز و جنوب ایران را با موفقیت به اتمام رسانده ایم و تجارب بسیار ارزشمند و خوبی در این راستا داریم ، بنابراین شما می توانید با اعتماد به مجموعه ایرانادکور دکوراسیون فروشگاهی خود را ارتقا دهید و تاثیر مستقیم آن را بر سود خود تجربه کنید ، در واقع هزینه کردن برای دکوراسیون فروشگاهی ، سرمایه گذاری است که هم ارزش ملک شما را بالا می برد و سوددهی شما را افزایش خواهد داد.

و اما چیدمان در دکوراسیون فروشگاهی به چه معناست؟

چیدمان در دکوراسیون فروشگاهی

طراحی و قفسه بندی در چیدمان فروشگاهی

طراحی قفسه بندی و اجرای آن در دکوراسیون فروشگاهی بسیار مهم است ، در طراحی قفسه ها و شلف ها سعی کنید کالاها را به گونه ای بچینید که برای مشتری قابل مشاهده باشد و او به راحتی انتخاب و خرید کند دیگر زمان اینکه شما کالا را در قفسه هایی پشت سر خود بگذارید و مشتری از شما تقاضا کند تا کالا را برایش بیاورید گذشته ، حتی در فروشگاه های موبایل فروشی میبینیم که گوشی های موبایل روشن در اختیار مشتری است تا آن را لمس کند امتحان کند ، این موضوع فقط و فقط در خصوص طلا فروشی ها ، ساعت فروشی ها و کلا فروشگاه هایی با اجناس بسیار گران و خاص هنوز حاکم است اما در خصوص سایر کالاها این اجناس هستند که بصورت خود اظهاری باید خودشان را به فروش برسانند نه شما!!!

اما این وظیفه شماست که با قرار دادن صحیح کالا در مکان های درست به کالا برای فروش کمک کنید و این همان اصل چیدمان در دکوراسیون فروشگاهی است.

شما باید بتوانید با قفسه بندی های صحیح ، رگال های مناسب ، مانکن ها و شلف ها و هر چیزی دیگری که در اختیار دارید مانند نور که المان بسیار مهمی در نمایش کالاهاست ، مشتری را به سمت خرید اجناستان هدایت کنید.

اگر شما بهترین کالاها را در قفسه بندی و چیدمان نا منظم و آشفته به مشتری نمایش دهید موفق به فروش نخواهید شد.

طراحی و قفسه بندی در چیدمان فروشگاهی

دسته‌بندی بر اساس نوع کالا

اولین و مهمترین نکته در قفسه بندی فروشگاه به صورت اصولی، دسته بندی مناسب کالاها است. به‌ طور مثال فرض کنید مشتریان با مراجعه به فروشگاه کادویی و آشپزخانه قصد خرید یک دست لیوان و رنده و آب میوه گیری را دارد او وارد مغازه شده و در خیل عظیم کالاهای شما غوطه ور میشود ممکن است کالای مورد نیاز خود را نیابد و ممکن است خسته و درمانده از فروشگاه شما خارج شود شاید با پرسش از شما به نتیجه برسد اما نه برای سه نوع کالایی که میخواسته ، حال تصور کنید که فروشگاه شما دسته بندی لازم را دارد و حتی در بین ردیف ها راهنمای کالا ها را نصب کرده اید با یک نگاه ساده دسته بندی مورد نظر خود را پیدا کرده و به سرعت خرید خود را تکمیل می کند.

دسته بندی غیر اصولی نه تنها عامل سردرگمی مشتری و کلافه‌گی او خواهد شد، بلکه ضمن هدر دادن وقت او تجربه ای ناخوشایند از یک خرید نامناسب را برای او خواهد ساخت که نتیجه آن عدم مراجعه مجدد به فروشگاه شما خواهد بود.

استفاده از قفسه‌های میانی جهت کالاهای پر فروش

اگر نوع کار شما این است که تخفیفاتی در زمان های مختلف دارید و یا اصولا کالاهایی را برای فروش بیشتر دارید می توانید از قفسه‌های میانی فروشگاه استفاده کنید. این به این دلیل است که قفسه‌های میانی به لحاظ دید در موقعیت بهتری قرار دارند و اصولاً بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت. همچین این بخش از قفسه‌ها برای قرار دادن محصولاتی با ابعاد کوچک نیز گزینه بسیار مناسبی هستند، زیرا چنین محصولاتی در قفسه‌های بالایی و یا پایینی به خوبی دیده نمیشوند.

خوب است بدانید ما در ایرانادکور ارائه دهنده انواع قفسه های دیوار ، میانی و باکس های فروش برای اجرای هر چه بهتر دکوراسیون فروشگاهی در شیراز و جنوب ایران هستیم.

چیدمان منظم کالا در قفسه‌ها در دکوراسیون فروشگاهی

نظم و تمیزی از اصول اولیه دکوراسیون فروشگاهی است ، مطمئنا به خوبی می‌دانید یک چیدمان منظم در قفسه بندی فروشگاه، تا چه حد می تواند تأثیر مثبتی بر نگاه مشتریان به محیط کسب و کار شما ایجاد کند ، بوحود آوردن حسی دلپذیر هنگام خرید با منظم چیدن کالاها زمان خرید را کوتاه تر خواهد کرد ،  شک نکنید که یک چیدمان درهم و نامرتب آن‌ها را از خرید منصرف می کند و به این ترتیب علاقه‌ای به مراجعه مجدد به فروشگاه هم ندارند. نیاز نیست از یک کالا چندین و چند تای آن را در قفسه ها بچینید گاهی خلوتی و نظم بهتر از تعداد بالای کالا کار خود را انجام میدهد.

نصب برچسب قیمت به روی قفسه بندی فروشگاه 

شاید فروشگاه شما بزرگ باشد ، مردم معمولا نمیتوانند برای تعداد زیادی جنس ، یکی یکی از فروشنده قیمت بخواهند معمولا بعد از پرسش 4 و 5 دیگر روی پرسیدن قیمت را نخواهند داشت و فروشگاه شما را ترک میکنند!

اما با گرانی های این روزها قیمت کالا موضوع بسیار مهمی برای مشتری است ، پس دسترسی آسان به قیمت محصولات و مقایسه بین برندها و در نهایت انتخابی متناسب با وضعیت اقتصادی مشتری می تواند خرید را راحت تر کند ، راحت تر کردن خرید وظیفه اصلی شما در فروشگاه است فکر نکنید که قیمت را نصب نمیکنید و وقتی مشتری از شما قیمت میپرسد میتوانید با حالت پاسخ دادن خود قیمت را در نظر او ناچیز نشان دهید و یا با توضیحی اضافه ذهن او را از قیمت منحرف کنید! هرگز ذهن مشتری از قیمت کالا منحرف نخواهد شد!!! پس روی کالاها برچسب قیمت بزنید و وقت مشتری و خودتان را تلف نکنید ، ضمناً برخی کالاها را با تخفیف ارائه کنید تا حس برندگی و پیروزی را به وی القا کنید تا مشتری ها به شما نگویند دوری میزنم برمیگردم میخرم! دوری که هرگز برگشتی در آن نخواهد بود wink

نصب برچسب قیمت در فروشگاه

enlightenedenlightenedenlightenedترفند فروش بهتر کالا با استفاده از چیدمان!

بسته به نوع کالا در برخی فروشگاه ها کالاهایی وجود دارند که در هر شرایطی از کرونا گرفته تا سرما ، سیل و زلزله ! مردم آن را می خرند مانند تخم مرغ و شیر در سوپر مارکت ها و یا برخی از اقلام لوازم بهداشتی و هرچیز دیگری که الان به ذهن خودتان آمد . . .

اگر فروشگاه شما دارای چنین کالاهایی است ، شما یک فرصت طلایی دارید! این کالاها را در آخرین نقطه فروشگاهتان بگذارید تا مشتری بیچاره مجبور باشد تمام مسیر هایی که شما برای رسیدن به این کالاها را در نظر گرفته اید طی کند و در این مسیر بصورت ناخودآگاه و اجباری بسیاری از کالا های دیگر را وارد چشم او کنید cheeky  حال احتمال خرید برخی کالاهایی که امیدی به فروششان نداشته اید را افزایش خواهید داد.

نکات مهم در چیدمان اصولی در دکوراسیون فروشگاهی

پس از طراحی اولیه و هنگام خرید تجهیزات فروشگاهی مواردی همچون: قیمت تجهیزات، تناسب تجهیز با کالاهایی که قرار است بر روی آن چیدمان شود، نحوه مونتاژ و دمونتاژ مجموعه، تخمینی از تعداد مشتریانی که به طور متوسط روزانه از فروشگاه بازدید می کنند ، طیف سنی و سلیقه ای مخاطبین فروشگاه و … از جمله نکاتی است که مهم هستند. برای چیدمان اصولی یک فروشگاه موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • سهولت تردد مشتري در فروشگاه
  • سهولت دسترسي مشتري به تمامي امكانات و اجناس فروشگاه
  • امكان مشاهده نزديك كالا
  • امكان لمس برخي از كالاها
  • امكان تست برخي از كالاها
  • قيمت هاي مشابه و كيفيت هاي متفاوت
  • امكان مقايسه اي كالاهاي مشابه
  • وجود تابلوهاي راهنما در سطح فروشگاه
  • اختصاص دادن فضاي كافي به راهروها
  • وجود ويترين كالا و رعايت اصول آنها
  • وجود افرادي جهت مشاوره و راهنمايي
  • توجه به رنگ و نور در تمام فروشگاه
  • توجه به موسيقي در فضاي دروني فروشگاه
  • هماهنگي و هارموني بين اجناس و چيدمان فروشگاه

نورپردازی در دکوراسیون فروشگاهی

نورپردازی در دکوراسیون فروشگاهی در شیراز و همه جا نقشی بسیار اساسی و مهم دارد. هیچ کس از فروشگاهی تنگ و تاریک با فضایی گرفته خوشش نمی آید و در آنجا نخواهد ماند حتی اگر کالا ها با کیفیت یا ارزان باشند!

یک نورپردازی اصولی و ایده آل به مغازه شما روح می بخشد و به افراد حس سر زندگی و شادابی میدهد ، خرید کردن یعنی امید به زندگی ، امید به استفاده از کالاهای بهتر و رفاه بیشتر ، این وظیفه شماست که به مشتری حس تازگی و سر زندگی بدهید و این کار را می توانید با نورپردازی صحیح انجام دهید.

همچنین نورپردازی می تواند کالاهای شما را پرزنت کند و برخی کالاها را بیشتر به مشتری نشان دهد. همچنین نور باعث امنیت است ، نقاط تاریک فروشگاه های بزرگ امنیت بالایی ندارند بنابراین شما باید به این نکته توجه خاص داشته باشید و همه جا را روشن کنید.

نورپردازی در دکوراسیون فروشگاهی

نورپردازی عمومی و تاکیدی فروشگاه ها

منظور از نورپردازی عمومی، نور اصلی فروشگاه و روشنایی مغازه است که باید تمام نقاط را روشن کند و نقطه تاریکی باقی نگذارد. تاریک بودن مغازه باعث می شود فضا بی روح و ناخوشایند باشند و اجناس نیز به خوبی دیده نشوند. اگر فروشگاه شما دارای پنجره ای رو به بیرون است حتما در طول روز بخشی از روشنایی مغازه را از طریق نور طبیعی تامین کنید و از منابع نور نیز برای روشن تر کردن فضا استفاده می شود ولی در طول شب برای روشنایی مغازه نیاز به نور بیشتری خواهید داشت.

توجه کنید که هدف دیگر ما از نورپردازی صحیح درست دیده شدن رنگ کالاهاست ، در برخی فروشگاه ها مانند بوتیک های لباس یا لوازم آرایشی ها و یا سایر مغازه هایی که رنگ کالایشان برای مشتری مهم است باید حتما دقت کنیم که به واسطه نورپردازی رنگ اصلی و واقعی کالا تغییر نکند چراکه در اینصورت با عدم رضایت مشتری و برگشت کالا مواجه خواهیم شد.

enlightenedخصوصا برای خانم ها که تفکیک بالایی بین صورتی ساده ، صورتی کالباسی ، صورتی مات ، صورتی چرک ، صورتی پاستیلی ، صورتی گل بهی ، صورتی مایل به قرمز ، صورتی شاین و بسیاری صورتی های دیگر قایلند ، این موضوع بسیار مهم است حال آنکه آقایان همینقدر که به صورتی نگویند قرمز کافیست!!!  چقدر خوب است که الان دارید لبخند می زنید smiley پس مواظب خانم ها و رنگ و نور باشید . . .

در فروشگاه هایی که لوازم برقی یا لوازم خانگی می فروشند نورهای شیاری ، خطی و مدرن را در نظر بگیرید هرچه مغازه شما از نظر تکنولوژی پیشرفته تر به نظر بیاید حس حرفه ای بودن شما بالاتر خواهد بود و اعتماد مشتری را بیشتر جلب می کنید.

نورپردازی عمومی و تاکیدی فروشگاه ها

از نورهای تاکیدی برای بیشتر دیده شدن قسمت های خاصی از دکور یا اجناس استفاده کنید. می توان از منابع نور دکوراتیو و نورهای مخفی برای زیباتر کردن و لوکس به نظر رسیدن فروشگاه استفاده کرد که این موضوع دقیقا در تخصص ما در ایرانادکور در دپارتمان نور و روشنایی است.

enlightenedنکته مهم : منابع نور را باید به گونه ای قرار دهید که کمترین سایه را ایجاد کنند و نور آن ها به صورت مستقیم به چشم افراد برخورد نکند . نورپردازی مغازه اجناس شما را زیباتر و لوکس تر نشان میدهند. استفاده از نورهای رنگ روشن مانند سفید و آفتابی به مشتری ها حس امنیت داده و آن ها راحت تر و سریع تر خرید خود را نهایی می کنند.

تجهیزات فروشگاهی در شیراز

ما در ایرانادکور ارائه دهنده انواع تجهیزات فروشگاهی در شیراز هم هستیم ، بسیاری از فروشگاه های بزرگ و شناخته شده در شیراز و جنوب ایران ، تجهیزات خود را از ما خریداری کرده و میکنند ، از سبدهای خرید گرفته تا انواع قفسه بندی ها ، شلف ها و متعلقات آن ها را در اختیار داریم .

ما در ایرانادکور می توانیم میزهای چک اوت ، میز های صندوق ، کانترهای فروش ، کانترهای تحویل کالا و انواع میزهای ثابت و متحرک را طراحی و اجرا کنیم و یا از بهترین برندها به شما ارائه دهیم.

چرخ و سبد فروشگاهی ، انواع صندوق و بارکدخوان ، استند های فروشگاهی و حتی یخچالهای فروشگاهی و صنعتی از انواع پرده هوا ، درب ایستاده و خوابیده ، ویترینی و کابین گرم را با برندهای معتبر و با قیمت ها رقابتی به شما ارائه می دهیم.

بخش تجهیزات فروشگاهی ما در ایرانادکور با بیش از 15 سال تجربه و تجهیز بسیاری از فروشگاه های شیراز و شهرستان های استان فارس و همچنین استان های همجوار می تواند تمامی نیازمندی های فروشگاه شما را برآورده نماید ، کافیست با ما در تماس باشید و مشاوره بگیرید.

تجهیزات فروشگاهی در شیراز

سخن آخر 

ما در ایرانادکور با در اختیار داشتن علم ، تجربه و البته هنر طراحی و اجرای دکوراسیون فروشگاهی در شیراز و جنوب کشور در کنار شماییم تا بهترین و کارآمدترین فروشگاه را داشته باشید ، کافیست با شماره های اعلام شده ما در سایت در تماس باشید مشاوره بگیرید ، پروژه های موفق اجرا شده ما در فروشگاه ها و مغازه های شیراز و سایر شهرهای استان فارس گویای توانمندی تیم ما در طراحی و اجرای صفر تا صد  دکوراسیون تجاری و فروشگاهی است.

نویسنده : ص.توکلی / سرپرست تیم محتوا ایرانادکور

آخرین بروز رسانی : 1401/08/10

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه