مقالات تخصصی معماری

5 ایده دکوراسیون شیک داروخانه شیراز

5 ایده دکوراسیون شیک داروخانه شیراز

5 ایده دکوراسیون شیک داروخانه شیراز
طراحی و دکوراسیون شیک داروخانه به دلیل ارتباط مستقیم با سلامتی و بهداشت مستلزم رعایت برخی اصول و قوانین است تا فضایی منظم ، تمیز و بدون فشار و استرس را برای بیماران یا خریداران دارو که احتمالا از نزدیکان بیمار هستند را فراهم کند ، در این مقاله از ایرانادکور به بررسی دکوراسیون داروخانه کوچک شیراز هم خواهیم پرداخت ؛ با ما همراه باشید.

طراحی و دکوراسیون داروخانه به دلیل ارتباط مستقیم با سلامتی و بهداشت مستلزم رعایت برخی اصول و قوانین است تا فضایی منظم ، تمیز و بدون فشار و استرس را برای بیماران یا خریداران دارو که احتمالا از نزدیکان بیمار هستند را فراهم کند، در این مقاله از ایرانادکور به بررسی دکوراسیون داروخانه کوچک شیراز هم خواهیم پرداخت ؛ با ما همراه باشید.

رنگ تم در دکوراسیون شیک داروخانه

داروخانه ارتباطی مستقیم با سلامتی و بهداشت دارد ، بنابراین دکوراسیون داروخانه باید بتواند حسی سرشار از حال بهتر ، ترمیم ، بازیافتن سلامتی را در کنار تمیزی و نظم بسیار بالا ارائه دهد ، یکی از موضوعاتی که در این راه ما را کمک می کند ، انتخاب صحیح تم رنگی داروخانه است.

رنگ سفید رنگی است که به عنوان یک تم همیشگی در داروخانه ها استفاده شده است اما پالت رنگی داروخانه می تواند فراتر از رنگ سفید باشد ، رنگ هایی آرامش بخش و زیبا که می تواند جایگزین رنگ سفید باشد.

رنگ سبز روشن ، آبی ، کرم ، لیمویی ، خاکستری و هلویی می توانند در کنار رنگ سفید ، حال و هوای بهتر و جذاب تری به داروخانه بدهند.

رنگ تم شما می‌تواند بر روی دیوار ، وسایل روشنایی ، پیشخوان و مبلمان اجرا شود و این موضوع قطعا بر روی جذب مشتریان و بازاریابی تاثیر فراوانی خواهد گذاشت.

دکوراسیون داروخانه شیراز

قفسه بندی اصولی داروخانه

در طراحی دکوراسیون داروخانه شیراز باید بتوان از قفسه بندی های زیبا و کاربردی بهره برد ، زمانی که وارد یک داروخانه می‌شویم ، اگر طرح و مدل قفسه ها خیلی مدرن و زیبا طراحی شده باشد ، نظرمان را جلب می‎کند.

داروخانه ها به دلیل تنوع بسیار زیاد در انواع دارو و همچنین کالاهای آرایشی و بهداشتی ، باید از چیدمان مناسبی برای فروش کالا استفاده کنند.

دکور داروخانه شیراز

چیدمان اصولی داروها همراه با نورپردازی زیبا می تواند فروش محصولات آرایشی بهداشتی را نیز بالا ببرد ، باید قفسه ها طوری طراحی شوند که مشتری بیشتری دید را به محصولات داشته باشد ، خصوصا در خصوص استند آرایشی ، این موضوع بسیا مهم است.

دکور یا ویترین باید در قسمت مجزا از صندوق و پذیرش قرار گیرد تا مشتری بتواند محصولات مورد نیاز خود را به راحتی و بدون ایجاد مزاحمت برای دیگر افراد ببیند. کارکنان نیز باید بدون مشکل در میان قفسه‌های مختلف حرکت کنند و در کوتاهترین زمان نیاز مشتریان را بتوان برآروده کرد.

امروزه دو ایده برای دکوراسیون شیک داروخانه وجود دارد ، یکی ، استفاده از شلف ها و قفسه های ام دی اف همراه با نورپردازی است که می تواند در رنگ ها و طرح ها ی بسیار متنوع و شیک ارائه شود که ما در ایرانادکور میتوانیم خلاقانه ترین قفسه بندی را در دکوراسیون داروخانه شیراز به شما ارائه دهیم.

دومین ایده استفاده از قفسه های پیش ساخته و آماده است که این مورد برای داروخانه های استیجاری مناسب تر است ، با توجه به اینکه ممکن است مکان داروخانه تغییر کند ، شما می توانید قفسه ها را باز کرده و همراه خود به محل جدید ببرید.

دکوراسیون داروخانه شیراز

تعیین فضایی برای نشستن در داروخانه

اگر فضای شما اجازه می دهد ، فضایی را برای نشستن در نظر بگیرید نیاز نیست صندلی های بزرگ و راحتی باشد ، حتی نیمکت های ساده یا صندلی های بدون پشت و کرسی مانند هم می تواند خستگی بیمار را همراه وی را بر طرف کند ، بسیاری از مراجعین به داروخانه بلافاصله بعد از ملاقات با پزشک برای تهیه دارو وارد داروخانه می شوند و متاسفانه در مطب پزشک هم زمان زیادی را منتظر و معطل شده اند و حال که به داروخانه میرسند ، بسیار خسته و درمانده اند ؛ چقدر خوب است که جایگاهی برای نشستن در نظر بگیرید تا بتوانند صبورانه تر رفتار کنند.

دکوراسیون داروخانه شیراز

ورودی و سیرکولاسیون فضای داروخانه

ورودی و سیرکولاسیون فضای داروخانه بایستی بتواند مشتریان را به درستی و با برنامه ریزی از قبل تعیین شده به حوزه های مختلف داروخانه راهنمایی کند ، از لحظه ورود تا خروج را باید با فکر و خلاقیت پیش بینی کرد و مشتریان را در مسیری صحیح قرارداد.

بهتر است پذیرش و صندوق قسمت داروها و محصولات آرایشی بهداشتی مجزا باشد تا در پروسه انتظار طولانی مدت داروها قرار نگیرد خصوصا در زمان شیوع کرونا که مردم دوست ندارند مدت زیادی در کنار هم بایستند و به ویژه افرادی که برای خرید های بهداشتی و نه دارویی مراجعه کرده اند تمایل ندارند با بیماران و اطرافیان آن ها که برای خرید دارو آمده اند در فضای نزدیک و مشترکی قرار بگیرند ، باید به این موضوع توجه خاص داشت.

مثلا یکی از اشتباهات رایج در داروخانه ها ، تعبیه یک مرکز پرداخت مشترک به صورت صندوق و یا خودپرداز در گوشه ای از داروخانه است ، شخصی که رنگ مو می خواهد باید در صفی قرار بگیرد که بیماران و یا همراهان آن ها حضور دارند ، این موضوع باعث معطل شدن بیماران و بالا تر رفتن احتمال بیماری افراد سالم خواهد شد و به سلامت عمومی جامعه لطمه وارد خواهد شد.

دکوراسیون داروخانه شیراز

استریل کردن و نظم در داروخانه

پاکی و استریل کردن فضا از نکاتی است که در فضاهای درمانی بهداشتی باید در رتبه اول اهمیت قرار بگیرد ، در دکوراسیون داروخانه باید به این نکته مهم توجه داشت که از مصالح و المان هایی استفاده شود که قابلیت ضدعفونی و شستشوی مداوم و هر روزه را داشته باشند و خراب و فرسوده نشوند.

پوشش کف ، تهویه و استفاده از نور طبیعی می تواند به بهداشت داروخانه کمک بزرگی کند ، پوشش کف را از نوعی انتخاب کنید که روزی چند بار بتوان آن را ضدعفونی کرد ، ما در ایرانادکور با ارائه بهترین کفپوشهای ضد خش و مقاوم در این راه می توانیم شما را یاری کنیم.

دکور داروخانه شیراز

با 5 ایده دکوراسیون شیک داروخانه شیراز آشنا شدید ، با ما در ایرانادکور از طریق شماره تلفن اعلام شده در کادر سبز رنگ می توانید در تماس باشید ؛ همکاران ما هماهنگی های لازم را با شما انجام خواهند داد.

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه