طراحی باغ و فضای سبز

زیباترین محوطه‌سازی ویلا در شیراز

زیباترین محوطه‌سازی ویلا در شیراز

زیباترین محوطه‌سازی ویلا در شیراز
محوطه سازی ویلا در شیراز در سال های اخیر متحول شده چراکه باغشهر های اطراف شیراز ، در حال رشد و توسعه هستند و از آنجا که قیمت آن ها در سالهای اخیر چندین برابر شده ، میل به محوطه سازی و زیباسازی آن ها هم به طبع چندین برابر افزایش یافته است ، اگر در فکر زیباترین محوطه‌سازی ویلا در شیراز هستید با ما در ایرانادکور در ارتباط باشید.

محوطه سازی ویلا در شیراز در سال های اخیر متحول شده چراکه باغشهر های اطراف شیراز ، در حال رشد و توسعه هستند و از آنجا که قیمت آن ها در سالهای اخیر چندین برابر شده ، میل به محوطه سازی و زیباسازی آن ها هم به طبع چندین برابر افزایش یافته است ، اگر در فکر زیباترین محوطه‌سازی ویلا در شیراز هستید با ما در ایرانادکور در ارتباط باشید تا طراحی و محوطه سازی باغ و ویلا شیراز  را به بهترین وجه ممکن برایتان انجام دهیم.

از آن جایی که محوطه سازی ویلا و فضای سبز باغات ، نیازمند کاشت گل و گیاه و تعبیه تجهیزات و تاسیسات مختلف می شود ، تلاش کنید که این کار حتما با نظر کارشناسان امر صورت پذیرد تا علاوه بر داشتن فضایی جذاب و زیبا ، امنیت نیز حفظ شود.

گاهی ، برخی افراد با ارائه نظرات شخصی و یا تقلید از ویلاها و باغشهر های دیگر اقدام به طراحی و محوطه سازی ویلا می کنند ، اما در پایان کار به این نتیجه میرسند که نسبت به هزینه و زمانی که صرف کرده اند ، نتیجه دلخواه ، حاصل نشده ، حال یا مجبور به تحمل آنچه اجرا شده هستند و یا باید با دوباره کاری و صرف زمان و هزینه بسیار ، خسارت بوجود آمده را جبران کنند.

ما در ایرانادکور در کنار شماییم تا با ارائه ایده های خاقانه در هنگام طراحی و اجرای پروژه محوطه سازی ویلا در شیراز ، از هزینه کردهای اضافه و صرف زمان و انرژی جهت دوباره کاری ها جلوگیری کنیم.

محوطه سازی ویلا شیراز

مراحل طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا در شیراز توسط تیم ایرانادکور

عملکرد تیم ما به این شکل است که یک جلسه حضوری به بررسی و ارزیابی باغ و مساحت در اختیار و صحبت با کارفرما می پردازیم و سپس یک جلسه مذاکره جهت آگاهی بیشتر از علاقمندی ها ، سلایق ، نیازها و انتظارات ، میزان بودجه و زمان خواهیم داشت.

سپس بسته به نیاز و درخواست کارفرما ، با دریافت هزینه ، یک طراحی سه بعدی از پروژه را با جمیع نظرات کارفرما و کارشناسان ایرانادکور توسط نرم افزارهای طراحی سه بعدی تهیه کرده و به کارفرما ارائه می کنیم تا یک دید کلی از نحوه طراحی محوطه سازی ویلا ، چیدمان گیاهان و سایر المان ها و عناصر محوطه سازی را پیش از هر اقدامی داشته باشیم ، طی سه مرحله این طراحی اصلاح شده و تمام خواسته های کارفرما در آن اعمال خواهد شد.

در این مرحله با توجه به تایید نهایی طرح ، مصالح را تعیین کرده و تخمین دقیقی از هزینه و زمان اجرای پروژه ارائه خواهیم داد ، تخمین ما دقیق و کامل است و در تلاشیم تمام هزینه ها حتی حمل و نقل را در آن لحاظ کنیم تا شما در حین اجرا ، دچار کمبود بودجه نشوید.

در صورت تایید و انجام مراحل فنی دیگر ، پروژه استارت خورده و طراحی و اجرا خواهد شد.

محوطه سازی ویلا شیراز

طراحی اولیه محوطه سازی ویلا شیراز

طراحی اولیه محوطه سازی ویلا شیراز طبق مراحلی که در پاراگراف پیش ارائه دادیم انجام خواهد شد ، طبق مراحلی که برای طراحی اولیه هر فضای سبزی در نظر میگیریم ، ابتدا یک اندازه گیری صحیح از فضا انجام می دهیم تا کمک کند طرح ما دقیق و صحیح باشد ، حال بسته به فضای موجود ، بایستی بتوانیم المان های درخواستی کارفرما را در فضا جا نمایی کنیم ، المان هایی مانند استخر ، آبنما ، آلاچیق ، باربکیو ، حوض ، دیوارهای سبز ، محوطه های گلکاری و درختکاری و بسیاری المان های دیگر.

حال فضا را به لحاظ تاسیسات و امکانات بررسی می کنیم تا چیدمان به صورتی باشد که راحت ترین ، کاربردی ترین ، زیباترین و امن ترین فضا را داشته باشیم.

مشخص است که طرحی موفق و عالی است که از تمام زوایا و فضاهای محوطه به خوبی استفاده کند و هیچ فضایی بی استفاده و به اصطلاح پرت نباشد ، بسته به درخواست و نیاز کارفرما ، پارکینگ ممکن است تا درب ورودی ویلا ادامه یابد یا همان ابتدای ورودی باغ خاتمه یابد.

استخر ممکن است روباز یا سرپوشیده باشد ، حتی باید نوع آبیاری را تعیین کرد و تمام تاسیسات و تجهیزاتی نظیر برق ، آب ، گاز و غیره را به گونه ای ایمن و کاربردی پیش بینی کرد به طوریکه پس از اجرای پروژه تا سالهای بعد نیازی به هیچ گونه حفاری و تعمیرات نباشد.

محوطه سازی ویلا شیراز

طراحی فضاهای رفت و آمد و نشیمن در محوطه سازی ویلا

شیرازی ها به خوش گذرانی شهره اند ، آن ها طبیعت دوست ، خانواده دوست و پر رفت و آمد هستند ، بنابراین در محوطه سازی ویلا  شیراز باید فضاهایی برای مهمانی ها و دور همی ها در شب های زیبای تابستان در نظر گرفت.

در طراحی اولیه محوطه سازی ویلا حتما باید مسیر پیاده روی و رفت و آمد را در پیش بینی کرد و آن را به گونه طراحی کرد که رفت و آمد ها به سادگی انجام پذیرد ، در تمام خانواده ها ، افراد سالخورده هم در دورهمی های ویلا حضور دارند بنابراین خوب است مسیر هایی کم شیب و راحت و یا دارای دستگیره های مناسب و یا ویلچر رو به احترام آن ها در نظر گرفت.

محوطه سازی ویلا شیراز

اگر مساحت و فضا به شما اجازه میدهد مسیر هایی راز آلود و پر پیج و خم که یادآور پیاره روی در طبیعت است برای پیاده روی های جوانان در نظر بگیرید ، میتوانید ان را سنگ فرش کنید و در بین سنگها گیاهان علفی بکارید و یا مسیر را با چوب های طبیعی و مصنوعی پوشش دهید تا مانند طبیعت به نظر برسد و حس و حال خوبی به افراد بدهد.

محوطه سازی ویلا شیراز

چرخش آب در ویلا و طراحی صدای آب !

محوطه سازی ویلا بدون صدای آب صفایی ندارد !

تلاش کنید به هر روشی که مقدور است در نزدیکی جایی که قرار است دور هم بنشینید صدای آب به گوش برسد ، آبنما ، فواره ها ، آبفشان ها و المان های دیگری که می تواند این کار را بکند را به کمک طراح خود انتخاب کنید.

اگر بتوانید جوی های سنگ فرش شده را دور تا دور فضاهای باغ بچرخانید و در آبنمایی زیبا به سرانجام برسانید ، همیشه از آن لذت خواهید برد ؛ بهرحال صدای آب را حتما به باغ و ویلای خود دعوت کنید.

محوطه سازی ویلا شیراز

ما نیز در ایرانادکور در کنار شماییم تا بهترین محوطه سازی ویلا شیراز و جنوب ایران را به شما عزیزان تقدیم کنیم ، کافیست با شماره تلفن ما که در کادر سبز رنگ میبینید در تماس باشید تا هماهنگی های لازم صورت پذیرد.

نویسنده : ص.توکلی / ایرانادکور / 18 اسفند ماه 1400

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه