مقالات تخصصی معماری

راهنمای تخصصی بازسازی خانه 100 متری

راهنمای تخصصی بازسازی خانه 100 متری

در این مقاله می خواهیم به بررسی موضوع بازسازی خانه 100 متری یا همان خانه های کوچک بپردازیم، در واقع بازسازی خانه 100 متری باید بر اساس اصول خاصی انجام گیرد ، باید طراح و معمار خلاقیت بالایی داشته باشند تا بتوانند نیازهای کارفرما را شناخته و برطرف کند، با ما همراه باشید.

 در این مقاله می خواهیم به بررسی موضوع بازسازی خانه 100 متری یا همان خانه های کوچک بپردازیم، در واقع بازسازی خانه 100 متری باید بر اساس اصول خاصی انجام گیرد ، باید طراح و معمار خلاقیت بالایی داشته باشند تا بتوانند  نیازهای کارفرما را شناخته و برطرف کند، با ما همراه باشید ، پیش تر هم در همین سایت هزینه بازسازی منزل در شیراز را بررسی کردیم که به مطالعه آن مقاله هم دعوتید.

در خانه های قدیمی کوچک قسمت‌هایی دیده می شود که زیبایی خاصی دارند و صاحب خانه قصد بازسازی آن را نخئاهد داشت، در حالی که برخی از قسمت ها در جای نامناسبی قرار گرفته‌ اند و منزل را از زیبایی دور کرده اند و یا ایراداتی دارند که باید اصلاح شود، در این صورت کارفرما با کمک ترفندهای تغییر دکوراسیون آن را تغییر و بازسازی می‌ کند.

بازسازی خانه 100 متری

تعیین سبک دکوراسیون هنگام بازسازی

اول قدم در تخصصی بازسازی خانه 100 متری تعیین سبک خانه است، قبل از بازسازی منزل باید تصمیم خودتان را در خصوص مشخص کردن سبک بگیرید، بسیاری از افراد برای بازسازی خانه قدیمی خود و همزمان با آن سبک معماری و دکوراسیون خانه را تغییر می دهند و منزل شان را به طور کامل بازسازی می کنند و از سبک مدرن و جدید در طراحی آن استفاده کنند اما برخی دیگر در سبک سنتی باقی می مانند و آن را تقویت می کنند.

این تصمیم در  دکوراسیون خانه شما تاثیر بسیار زیادی دارد و از این به بعد تعیین کننده انتخاب بقیه موارد است، انتخاب کاشی ها ، کابینت ، مبلمان ، فرش و تمام عوامل از این به بعد ارتباط مستقیم به سبکی که انتخاب می کنید دارد.

سبک تلفیقی هم که شیوه جدید و امروزی است در بین مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده، در واقع این سبک  ترکیبی از دکوراسیون مدرن و سنتی است.

بازسازی خانه 100 متری

  بازسازی و تعمیر خانه های 100 متری

خانه های قدیمی 100 متری در دیوارشان طاقچه های تو رفته یا برآمده بسیار زیادی داشتند که به صورت شومینه، سکو و یا دکوری در نظر گرفته می شدند.

اگر می خواهید سبک قدیمی و سنتی را حفظ کنید ، می ‌توانید در بازسازی آپارتمان مسکونی خود بعضی از طاقچه ها را برجسته کنید و عکس ها یا گلدان های تان را روی آن بگذارید این امر تاثیر خیلی زیادی روی جذابیت منزل تان می گذارد، علاوه بر این منازلی که فضای کمتری دارند و جای مناسبی برای کتاب ها وجود ندارد، می توانند یکی از طاقچه ها را به عنوان کتابخانه استفاده کنند.

بازسازی خانه 100 متری

 انتخاب رنگ مناسب در خانه های کوچک

رنگ روشن برای خانه های قدیمی و کوچک بسیار مناسب ایت تا آن را دلباز و بزرگ نشان دهد، اگر خانه 100 متری قدیمی شما از آن حانه هایی است که اجزای زیاد دارد و آینه ها روی دیوار یا سقف منازل، گچبری، طاقچه های تو رفته و برآمده، ستون های  طرح دار، سکو دارد ، شاید بهتر باشد تمام این عناصر را حذف کرده و با رنگی روشن برای دیوار پوش و کفپوش جایگزین کنید ، مثلا کاغذ دیواری هایی با طرح های خلوت و روشن و یا لمینت های رنگ روشن.

تعویض در و پنجره ها در خانه های 100 متری

یکی از کارهای خوبی که می توانید در بازسازی منزل کوچک مسکونی انجام دهید این است که در و پنجره های آن را تعویض کنید خانه های قدیمی معمولا در و پنجره ، زیاد دارند با کمک یک فرد حرفه ای برخی از آن ها به کل حذف کنید و برخی دیگر را هم با یکدیگر تلفیق کنید و پنجره های قدی و بزرگ تر تعبیه کنید تا فضا پر نور و دلباز شود و پرده های بهتری هم بتوانید برای خانه استفاده کنید.

اگر امکان چنین کاری به لحاظ فنی وجود نداشت ، سرتاسر پنجره ها را با استفاده از پرده های پانچ دار ساده و شیک بپوشانید، هیچ اشکالی ندارد که بخش هایی از پرده از روی دیوار رد شود اما بهتر است آستر پرده را ضخیم در نظر بگیرید که این موضوع از روبه رو مشخص نشود.

بازسازی خانه 100 متری

نکاتی برای بازسازی خانه های 100 متری قدیمی

بهتر است اتاق پذیرایی را بزرگ تر کنید اگر مهمان خانه با بوفه های چوبی و قدیمی به چند قسمت تقسیم شده اند آن ها را حذف کرده و با هم یکی کنید  و مبل هایی در آن قرار بدهید که فضای کمتری اشغال کنند.

از پنجره هایی که سایز بزرگ دارند استفاده کنید تا به اندازه کافی نور وارد محیط شود.

از کابینت های تمام قد بهره بگیرید تا بتوانید وسیله های بیشتری در آن بگذارید.

اگر گلدان های زیادی دارید بهتر است برای آن ها استند تهیه کنید تا جای کمتری بگیرند.

درصورتی که کتاب های زیادی دارید بهتر است شلف تعبیه کنید.

منزل را شلوغ نکنید و تا جای ممکن از وسایل کمتری در آن استفاده کنید چراکه علاوه بر شلختگی باعث کوچک نشان دادن آن می شود.

نحوه چیدن وسایل  در خانه هایی که مساحت کمتری دارند اهمیت خیلی زیادی دارد باید از همه قسمت ها استفاده بهینه شود و سلیقه زیادی در چیدمان آن ها داشته باشید.

بازسازی خانه 100 متری

برای بازسازی خانه های 100 متری و قدیمی می توانید با ما مشورت کنید ، با شماره های اعلام شده ایرانادکور تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

نویسنده : ص.توکلی / ایرانادکور / بهمن ماه 1400

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه