آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

صفر تا صد اجرای کمد دیواری در شیراز

صفر تا صد اجرای کمد دیواری در شیراز

صفر تا صد اجرای کمد دیواری در شیراز
در این مقاله از ایرانادکور به اجرای کمد دیواری در شیراز می پردازیم ، اگر قصد دارید کمد دیواری جدیدی برای خانه طراحی کنید و یا کمد قدیمی را سر و سامان دهید ، با ما همراه شوید.

صفر تا صد اجرای کمد دیواری در شیراز را در این  مقاله از ایرانادکور ارائه می دهیم  ، اگر قصد دارید کمد دیواری جدیدی برای خانه طراحی کنید و یا کمد قدیمی را سر و سامان دهید ، با ما همراه شوید.

طراحی کمد دیواری

طراحی و اجرای کمد دیواری موضوعی است که احتمالا یکبار برای هر خانه پیش می آید مگر اینکه کمد ها بقدری بد باشند که مجبور به تعمیر و بازسازی شویم اما کمد دیواری همان قدر که بسیار بی ادعا تمام وسایل ما را در خود جا داده و از انها نگه داری می کند می تواند اهمیت بسیار بالایی در نظم و آرامش زندگی ما و حتی زیبایی آن داشته باشد ، من شخصا وقتی وسیله ای را می خواهم و آن را پیدا نمی کنم بسیار عصبی و آشفته می شود ، کمد دیواری خوب لزوما از چوب گردو و طبقات زیاد با ابعاد بسیار بزرگ ساخته نمیشود ، همان کمد ارزان اتاق شما اگر با اصول و حساب و کتاب بهتری طراحی و اجرا شده بود و بر اساس نیاز شما ساخته شده بود می توانست بسیار کارآمد تر باشد.

برای داشتن یک کمد دیواری خوب به طور خلاصه ، قبل از هر کاری اندازه گیری های لازم را انجام دهید و طرحی از کمد را روی کاغذ ترسیم کنید. بعد همه اندازه ها روی طرح کمد دیواری پیاده سازی کنید. برای طراحی و اجرای کمد دیواری در شیراز استفاده از طراحی کامپیوتری و دستی هر دو قابل قبول و مورد استفاده است.

این نکته را در نظر بگیرید که بسته به کاربرد کمد ، عمق ان تعیین می شود ؛ عمق کمد جالباسی کمتر از کمد رختخوابی است. عرض کمد دیواری با توجه به فضایی که در اختیار دارید، در نظر گرفته شود ، همچنین کمد راهی است که می توانید با آن حتی قناسی های اتاق را بپوشانید.

با ما در ادامه همراه باشید تا کمد دیواری را بهتر طراحی و اجرا کنید.

کمد دیواری شیراز

انواع کمد دیواری

صفر تا صد اجرای کمد دیواری در شیراز را با هم مرور می کنیم ؛ کمد دیواری ها اصولا یا روکار هستند یا توکار ، اگر در نقشه خانه شما گودی لازم برای اجرای یک کمد دیواری خوب در نظر گرفته نشده ، شما می توانید از کمدهای روکار استفاده کنید. کمد های روکار قطعا فضای بیشتری را اشغال می کنند و جاگیر هستند اما اگر مجبور باشید چاره ای نیست!

گاهی برایمان پیش آمده که احساس می کنیم وسایلمان را نمی توانیم به خوبی در اتاق خواب خود جا دهیم. هرچقدر مرتب می کنیم باز وضعیت به سرعت به روز اول باز می گردد. این اتفاق به خصوص در آپارتمان های نقلی امروزی با اتاق خواب های کم جا و کمد های کوچک و کم عمق بیش تر پیش می آید.

کمدها در واقع نجات بخش ما از این معضل هستند و بهترین راه حل ممکن برای نظم دهی. بنابراین اگر اتاق شما جایی برای طراحی و ساخت کمد دارد، داشتن کمد دیواری را از خود دریغ نکنید. انواع مدل کمد دیواری مدرن عبارتند از: کمد دیواری ریلی، کمد دیواری چوبی و کمد دیواری رخت خوابی

کمد دیواری

کمد دیواری ریلی

محبوب ترین کمد در حال حاضر در بازار است . چراکه با توجه به فضای کوچک اتاق ها لازم نیست نگران فضایی برای باز و بسته شدن درب کمدها داشته باشیم . درب این کمد ها در چارچوب خودش به صورت ریلی و موازی هم باز و بسته می شود و از فضای جلو کمد می توان بهترین استفاده را داشت .

برای دیوارهای با عرض کم و کوچک به سختی می‌توان از این مدل کمد دیواری استفاده کرد . هنگام انتخاب کمد دیواری ریلی توجه به جنس ابزار و یراق بسیار مهم است . در بازار و اغلب به خاطر کم کردن هزینه ، از یراق‌ها و ریل‌هایی با تحمل وزن زیر ۴۰ کیلو استفاده می‌شود . این نوع ریلها بسیار زود تحمل خود را از دست داده و خرابی و نارضایتی بالایی دارند . بسیار بهتر است که  از ریل‌های ۸۰ کیلویی یا بالاتر بهره ببرید . تا با قدرت و استحکام بالایی که این ریل‌ها دارند ، درب کمد به راحتی و با یک فشار کوچک باز و بسته شود .

کمد و آینه اتاق

استفاده از کمد دیواری ریلی در حال افزایش است چراکه برای باز و بسته شدن درب کمد نیازی به فضای جلویی ندارد و شما می توانید براحتی در فاصله 20 سانتی متری آن تخت خود را قرار دهید. تنها فضای لازم برای جلو درب کمد ریلی فضایی است که خودتان می خواهید بایستید.

یکی از انواع کمد های ریلی، کمد دیواری ریلی با شیشه است که به دلیل درخشنگی و شفافیت شیشه به روشن تر و بزرگ تر نشان دادن اتاق کمک می کند. پس اگر شما انسان مرتبی هستید و داخل کمدتان همیشه منظم و زیباست می توانید درب های کمد ریلی خود را از جنس شیشه انتخاب کنید. گر چه شیشه های مات هم می تواند راهگشا باشد. آینه هم گزینه دیگری است که می تواند برای درب کمد استفاده شود.

درب های چوبی برای کمد دیواری ریلی هم بسیار رایج و پر تنوع است. انواع جنس چوب با رنگ ها وطرح های مختلف برای این کمدها اجرا میشود. می توانید از نمومه های چوب کار شده و یا براق و صیقلی نیز سفارش دهید. این انتخاب در واقع بستگی به سبک دکوراسیون اتاق خواب شما دارد.

کمد ریلی

کمد دیواری چوبی

صفر تا صد اجرای کمد دیواری در شیراز را می خوانید . کمد دیواری چوبی هم بسیار متنوع و کارآمد هستند و معمولا شامل یک آویز لباس ساده، طبقات و کشو ها و قسمت های مختلف مثل محل قرار گیری کفش ها و … هستند در کمد دیواری چوبی معمولا قسمتی فرو رفته هم برای قرار دادن آینه تعبیه می شود تا صاحب اتاق از خرید میز آرایش بی نیاز شود. به هر حال طراحی کمد با سلیقه و خواست شما انجام می گیرد.

به یاد داشته باشید در کمد های لباس برای محل آویز لباس ها، باید ارتفاع بلند تری درنظر گرفت تا لباس های بلند مثل مانتو و بارانی و لباس های مجلسی خانم ها و پالتو های مردانه براحتی و بدون چروک شدن در کمد قرار بگیرند.

کمد چوبی

کمد دیواری رختخوابی

این کمدها که در خانه های ایرانی کاربرد بسیاری دارند، برای قرار گرفتن رخت خواب طراحی می شوند. کمد های رخت خوابیِ اتاق، به صورت عمده دارای درب های لولایی هستند و کمتر برای آن ها از درب های ریلی استفاده می گردد. دلیل آن هم این است که این درب این کمد ها باید به طور کامل باز شوند.

برای این کمد ها معمولا طبقه در نظر نمی گیرند تا رختخواب ها به صورت آزادانه با هر ضخامتی بر روی هم قرار گیرند. خوب است بدانید کمدهای رختخوابی کاملاً ایرانی است و در دکوراسیون اروپایی و آمریکایی کمتر دیده می شود.

کمد رخت خوابی

کمد دیواری کلاسیک

این نوع کمد را همه دیدیم و داشتیم ، معمولا یک ضلع اتاق را از زمین تا سقف در بر می گیرند ، مناسب برای جا دادن رخت خواب ، آویزان کردن لباس ، جا دادن وسایل بزرگی مثل چمدان و بقچه است . درب آنها عمودی به جلو باز می شود و اگر عرض در را 60 سانتی متر هم در نظر بگیریم و حساب شخصی که می خواهد جلو کمد بایستد و وسایل بگذاریدو بردارد ، تا حدود یک متر جلو کمد را باید خالی نگهداریم . همین امر عیب این کمد های راحت و بزرگ در خانه های کوچک است . اما دیگر مشکل ریل را ندارید و هزینه این کمد مقرون به صرفه تر خواهد بود.

کمد دیواری

کمدهای کشویی

کشوها می توانند به تنهایی یا در ترکیب با دو نوع کمد دیگر به شما در جای دادن وسایل کمک کنند . امروزه کشو های بزرگ با ریل های مناسب ساخته شده اند که خودشان دارای طبقه بندی هم هستند.

اتاق های کمدی

در خانه های لوکس ، کمد ها عملا تبدیل به اتاق های کوچکی در انتهای اتاق اصلی هستند ، این اتاقک ها خودشان آینه دارند ، رگال دارند ، کشو و حتی گاهی میز آرایش و صندلی یا نیم کت دارند . این اتاق های کمدی دنج بسیار لاکچری و شیک هستند که در صورت وجود فضا و بودجه ، پیشنهاد می کنیم لذت داشتن آنها را تجربه کنید .

تفاوت طراحی کمد لباس و کابینت !

 بیشتر مردم تصور می کنند دیزاین کمد لباس و کابینت یکی است و نمی دانند طراحی کمد لباس تخصص جداگانه ای ایست که ربطی به کابینت سازی ندارد . یک طراح کمد لباس دقیقا می داند نیاز شما برای جا دادن رخت خواب ها کیف ها و کفش ها ، لباسهای تابستانه و خرد و ریزهای زنانه و مردانه چیست . اما کابینت ساز با طراحی و جا نمایی وسایل آشپزخانه آشناست . پس در ابتدا اگر قصد ساخت کمد برای اتاق و یا تغییر اساسی در آن را دارید سراغ شخص درست بروید که ابعاد استاندارد و دغدغه های شما را می داند و تجربه ساخت کمد اتاق ها را دارد و کار را به کاردان بسپارید .

مورد دیگری که باید در همان ابتدا معلوم کنید ، این است که آیا در این خانه ماندگارید یا خیر . چون هر چقدر پول بدهید همان قدر آش می خورید . پس اگر ماندگارید دست و دلباز باشید تا بعدا پشیمان نشوید اما اگر بزودی نقل مکان می کنید میتوان بر هزینه های اضافه چشم پوشید.

دیزاین کمد لباس بر اساس نیاز

طراحی کمد لباس بسته به نیاز هر خانواده متفاوت است . شاید خانواده ای پر رفت و آمد دارید که از شهر های دیگر مدام مسافر و مهمان به خانه تان می آید و نیاز است تعداد زیادی رخت خواب نگهدارید و شاید برعکس خانواده ای کم رفت آمدید و هدفتان از دیزاین کمد لباس ، جا دادن روسری و لباس شب و کت و شلوار و کفش و کیف های شیکتان و وسایل بازی و مدرسه بچه هاست . پس طراح ابتدا باید نیاز شما را بشنود . سعی کنید برای طراح توضیح دهید که نیازتان دقیقا چیست . آیا کمدی فانتزی می خواهید که طبقاتی برای وسایل دکوری داشته باشد یا می خواهید کل کمد کاربردی طبقه بندی گردد.

دکور اتاق و کمد

در دیزاین کمد لباس  می توان بسیار خلاق بود ، در اتاق های کوچک و اتاق بچه ها می توان تخت و کمد و بوفه و آینه را با هم طراحی کرد تا هم هماهنگی در محیط باعث زیبایی گردد و هم از فضا استفاده بهینه انجام شود . مثلا کمد هایی که آینه در آن تعبیه می شوند و یا قسمتی از کمد تبدیل به میز تحریر و یا حتی تخت می شود نمونه هایی ازین نوع طراحی هاست که امروز بسیار محبوب هم شده است.  قراردادن چراغ در کمد ها ، کشوهای مخفی ، میله های چرخان رگالهای لباس که دسترسی به لباسهای در عمق را بسیار ساده می کند و استفاده از این نوع کمد ها را لذت بخش می نماید هم نمونه های دیگری از خلاقیت در امکانات مازاد در کمد هاست.

کمد زیر پله ای

  • قسمت بالای کمدها که دسترسی به آن دشوار است را برای قرار دادن وسایلی که کمتر نیاز می شود استفاده کنید . مثل چمدان ها.
  • از هر فضای مرده خانه برای طراحی کمد استفاده کنید . مثل زیر پله ها.
  • گاهی از کمدها برای جداسازی فضا بهره می بریم . مثل پارتیشن ها.
  • می توان فضای کمد را زیباتر کرد و به آن روح داد . مثل نورپردازی و چراغ ها.
  • می توانید خود را مجبور کنید که همیشه کمدی مرتب داشته باشید . مثلا با استفاده از متریال شیشه به جای دربهای ضخیم  یا کمد های بی درب مثل خارجی ها.

اتاق لباس و کمد لباس

خرید متریال مناسب برای اجرای کمد دیواری در شیراز

انتخاب متریال همیشه دقت و شناخت شما از بازار را می طلبد ، انتخاب متریال برای اجرای کمد دیواری در شیراز بسته به بودجه مشتری هم دارد ؛ انواع کمد دیواری چوبی ، کمد لباس ام دی اف و متریال های دیگر می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

انتخاب متریال بر روی کیفیت و دوام کمد تاثیر می گذارد برای مثال استفاده از چارچوب فلزی بهتر از ام دی اف است. برای خرید ورق ام دی اف یا هایگلاس، چوب یا ممبران باید با شناخت از مزایا و معایب هر کدام و بودجه تان تصمیم بگیرید.

پس از خرید مواد اولیه ، با توجه به اندازه های گرفته شده ، قطعات در کارگاه ایرانادکور برش می خورند. این کار نیاز به دقت و تجربه بالایی دارد. شاید ظاهر کمد بسیار ساده به نظر برسد اما اگر کوچکترین بی دقتی و خطایی در ساخت آن رخ دهد ، مشکلات بعدی بوجود می آید ، درب ها در ریل خود به راحتی و روانی حرکت نمی کنند ، به مرور زمان خراب شده و یا سر و صدا می کنند.

طراحی کمد دیواری در شیراز

مراحل ساخت کمد دیواری در شیراز

قطعات کمد دیواری را باید به یکدیگر وصل کنید. سازنده کمد دیواری با استفاده از چسب و چوب و میخ همه قسمت های کمد را به هم وصل می کند ؛ این کار می تواند در کارگاه و یا خانه مشتری انجام شود ، بسته به سایز کمد و درب های ورودی خانه باید تصمیم بگیرید که اتصالات در محل انجام شود و یا در کارگاه.

گاه راه پله ها و درب های ورودی خانه به شما اجازه ساخت در کارگاه را نمی دهد و مجبورید قطعات را در محل مشتری اسمبل کنید.

قفسه های داخلی ، کشوها و همه قسمت ها را باید بتوانید با محاسبات دقیق ریاضی به درستی طراحی کرده و بسازید.

طراحی و ساخت کمد دیواری از بهترین خدمات ایرانادکور است که تجربه بالایی در این زمینه دارد.

طراحی کمد دیواری در شیراز

رنگ آمیزی کمد دیواری در شیراز

اگر با ورق ام دی اف کمد بسازید نیازی به رنگ آمیزی نیست چراکه ام دی اف خود در طرح ها و رنگ های متنوعی در بازار ارائه می شود ، اما چوب قابلیت رنگ پذیری بالایی دارد و می توانید در صورت نیاز کمد را پس از ساخت رنگ آمیزی کنید.

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند از درب های آماده برای کمد دیواری استفاده کنند.

استاندارد کمد دیواری

کمد دیواری لباس باید حدود 60 – 70 سانتی‌متر عمق را دارا باشد تا بتوان لباس‌ها را درون آن آویزان کرد چراکه سرشانه کت مردانه معمولا 60  سانتی متر است ، در حالت ایده‌آل، قفسه‌ها باید تقریبا 30 سانتی‌متر از یکدیگر فاصله داشته باشند تا فضای کافی برای قرار دادن لباس‌های تا شده بوجود بیاید.

در اکثر مواقع ارتفاع کمد دیواری برابر ارتفاع سقف است. اگر قرنیز و تاج یا روکوب چهارچوب را از کمد کم کنیم باید بتوانیم از بقیه فضا بخوبی استفاده کنیم.

اندازه های کمد دیواری زنانه و مردانه

  • برای نگهداری لباس مجلسی زنانه به یک آویز به ارتفاع 16 تا 180 سانتی متر نیاز است ، البته تعداد لباس هایی با این ارتفاع کم می باشند.
  • برای مانتوهای زنانه ارتفاع 120 تا 140 سانتی متری معمولا کافی است.
  • شال و روسری را می توان هم به صورت آویز نگه داری نمود و هم در یک کشو یا طبقه قرار داد. ارتفاع مورد نیاز برای آویز کردن شال و روسری در حدود 60 سانتی متر خواهد بود.
  • ارتفاع مناسب برای آویز لباس های کوتاه مانند شلوار و پیراهن در حدود 90 تا 120 سانتی متر است.
  • ارتفاع مناسب برای کت و شلوار مردانه در حدود 130 سانتی متر و برای آویزان کردن پالتو مردانه به 170 سانتی متر خواهد بود.
  • برای پیراهن و شلوار مردانه هم 90 تا 110 سانتی متر در نظر بگیرید.
  • ارتفاع کشوها و طبقات نیز از 20 تا 30 سانتی متر در نظر گرفته می شود.

نورپردازی کمد دیواری 

اگر کمد دیواری منزل شما بزرگ است و فضاهای متعددی در کمد دیواری وجود دارد، ممکن است افراد برای پیدا کردن لباس‌های خود با مشکل مواجه شوند؛ زیرا کمد دیواری یکی از فضاهای تاریک در منزل به حساب می‌آید و بدون نورپردازی مناسب قطعاً برای دیگران مشکل‌زا می‌شود.

یک نورپردازی خوب و مناسب می‌تواند هر فضایی را متفاوت و پیچیده جلوه دهد. در این حالت، دیگر کمد دیواری بزرگ منزل شما به کابوس روز و شب‌هایتان تبدیل نمی‌شود و شما حتی می‌توانید پس از باز کردن کمد دیواری اتاقتان، به تحسین لباس‌هایتان بپردازید. در ادامه نیز ما قصد داریم تا به معرفی چند ایده مفید برای نورپردازی بی‌سیم فضای کمد دیواری منزل بپردازیم.

طراحی نورپردازی مناسب برای کمد دیواری

چراغ‌های LED برای کمد دیواری بسیار کاربردی و بادوام هستند و می‌توانند بیشتر از آنچه که شما تصور می‌کنید، باعث زیبایی و جذابیت فضای داخلی کمد دیواری منزل شوند. چراغ‌های LED کمد دیواری در اصل دارای حسگرهای کوچکی هستند که با توجه به ورود یا خروج افراد به فضای داخل کمد دیواری، روشن یا خاموش می‌شوند. لامپ‌های رشته‌ای قدیمی می‌توانند بیش از حد گرم شوند و یا در مواردی به صورت کامل بسوزند؛ این موضوع می‌تواند به لباس‌های شما آسیب برساند. اما با استفاده از چراغ‌های LED شما می‌توانید از بابت سالم بودن لباس‌های خود در کمد دیواری اطمینان حاصل کنید.

نورپردازی کمد دیواری

اگر فاصله چراغ‌های LED در کمد دیواری شما کم است، باید به لباس‌های خود نیز توجه کنید. اگر از لامپ‌های معمولی در کمد دیواری منزل استفاده می‌کنید، کمترین میزان فاصله لامپ‌ها از قسمت بدنه و سقف کمد دیواری تا رگال لباسی شما باید حداقل 45 سانتی‌متر باشد. استفاده از روشنایی بدون اشعه UV (ماورا بنفش) در اصل بسیار بهتر و کاربردی‌تر می‌باشد، زیرا به بافت و رنگ لباس‌ها آسیبی نمی‌رساند.

این چراغ‌های LED اصلاً بیش از اندازه گرم نمی‌شوند، به همین دلیل حتی برای فضاهای کوچک و باریک نیز مناسب هستند. اگر هنوز کمد دیواری منزل شما دارای روشنایی مناسب نیست و فضای کمد یواری نیز کوچک می‌باشد، شما می‌توانید از چراغ‌های کمد دیواری استفاده کنید که با باتری کار می‌کنند. بعضی از مدل‌های چراغ LED برای کمد دیواری فقط با لمس درپوش نور، یک قطعه کوچک یا سوئیچ روشن و خاموش می‌شوند.

انواع چراغ‌ها برای نورپردازی کمد دیواری

چراغ‌هایی نیز وجود دارند که به حرکت و راه رفتن نیز حساس هستند. نصب این مدل از چراغ‌ها بسیار ساده است، بنابراین اگر تصمیم گرفتید تا از این چراغ‌ها استفاده کنید، خودتان به راحتی می‌توانید آن‌ها را نصب کنید. هیچ کدام از این چراغ‌ها دارای قیمت بسیار بالایی نیستند و شما می‌توانید به اندازه نیاز خود از این چراغ‌های LED تهیه کنید و روشنایی فضای کمد دیواری منزل خود را نیز بهبود ببخشید. اگر شما چراغی را برای روشنایی فضای کمد دیواری منزل خود انتخاب می‌کنید که به صورت اتوماتیک پس از گذشت مدت زمانی خاموش می‌شود، در این صورت دیگر احتیاجی ندارید تا هزینه هنگفتی را برای تعویض مواوم باتری‌های چراغ بپردازید.

استفاده از چراغ‌های روشنایی با باتری نیز به عنوان یکی دیگر از راه‌حل‌های کاربردی به منظور تامین روشنایی مورد نیاز کمد دیواری در نظر گرفته می‌شود. روشن و خاموش شدن اکثر این چراغ‌ها توسط فشار دادن مرکز چراغ انجام می‌شود. نصب این چراغ دیواری‌ها با مطالعه دستورالعمل آن‌ها به راحتی صورت می‌پذیرد. به منظور تامین روشنایی بهتر در فضای کمد دیواری بهتر است تا در کنار این چراغ‌های روشنایی از انواع چراغ‌های دیگر نیز بهره ببرید.

ایده‌های طراحی کمد دیواری

در ادامه می توانید تصاویری از کمد دیواری را ببینید و ایده بگیرید ، ما در ایرانادکور با توجه به نیاز شما و فضای موجود بهترین ایده ها را در اختیارتان خواهیم گذاشت ، کافی است با شماره های درج شده در سایت در تماس باشید و مشاوره بگیرید.

کمد دیواری

طراحی کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

کمد دیواری

در این مقاله از ایرانادکور تلاش کردیم به صورت اجمالی شما را با صفر تا صد اجرای کمد دیواری در شیراز آشنا کنیم ، برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

نویسنده : ص.توکلی / سرپرست تیم محتوا / ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه