مقالات تخصصی معماری

ترفند های اجرای دکوراسیون داخلی اداری

ترفند های اجرای دکوراسیون داخلی اداری

اجرای دکوراسیون داخلی اداری تاثیر مهمی در روند کار هر کارمند در فضای کار دارد ، در این مقاله از ایرانادکور این موضوع را بررسی کرده و نکاتی کاربردی برای اجرای صحیح دکوراسیون اداری را با هم مرور می کنیم.

اجرای دکوراسیون داخلی اداری تاثیر مهمی در روند کار هر کارمند در فضای کار دارد ، در این مقاله از ایرانادکور این موضوع را بررسی کرده و نکاتی کاربردی برای اجرای صحیح دکوراسیون اداری را با هم مرور می کنیم.

اجرای دکوراسیون داخلی اداری

تمرکز ، روند کار و بازدهی کارمندان و همچنین نوع نگاه و احساسی که مراجعه کنندگان به ادارات و سازمان ها دارند بستگی زیادی به دکوراسیون داخلی اداری دارد ؛ اجرای دکوراسیون اداری مقوله ای فراتر از زیبا تر کردن فضای کار اداره است ، فضای اداری علاوه بر زیبایی باید کاربردی باشد و دسترسی کارمندان ، مدیران و نیروی خدمات به وسایل و لوازمی که برای کار نیاز دارند و همچنین رفت و آمد های کاری مورد نیاز میسر باشد و بدون کمترین مزاحمتی برای بقیه انجام شود.

اهمیت اجرای دکوراسیون داخلی اداری

اجرای دکوراسیون داخلی اداری به نحو مطلوب سبب اشتیاق یک کارمند برای شروع کار در آغاز روز کاری و ادامه‌ کار وی تا پایان روز کاری خواهد بود ؛ یک دفتر کار مجهز و زیبا تاثیری بسیار مثبت بر راندمان کار همه و حتی رفتار کارمندان با هم و با مراجعه کنندگان دارد.

حتی اگر دوست شما در محل کار به دیدنتان بیاید و احساس کند شما در محیطی نا مطلوب و به هم ریخته کار می کنید برای شما متاسف خواهد شد و این احساس به شما منتقل خواهد شد چرا که همه انسان ها خواهان زیبایی و ترتیب هستند.

نقش رنگ در دکوراسیون داخلی اداری

در اجرای دکوراسیون داخلی اداری ، شما باید رنگ ها و چیدمان را بر اساس سلیقه جمعی در نظر بگیرید ، اینکه فقط به سلیقه مدیران مجموعه به دلیل نفوذ آن ها توجه کنید اشتباه است چراکه احتمالا عده بسیاری از کارمندان قرار است در آن محیط کار کنند و توجه به سلیقه تنها یک فرد می تواند عدم رضایت سایرین را به همراه داشته باشد.

برای مثال اگر در سازمان یا اداره ای که برای آن قرار است دکوراسیون را اجرا کنید ، کارمندان ، بیشتر خانم ها هستند ، قطعا باید فضا را تا حدی با سلیقه خانم ها هماهنگ کنید ، این متفاوت است با وقتی که کارمندان مرد در سازمان غالب هستند.

یکی از بهترین ترفند ها برای انتخاب رنگ در دکوراسیون تجاری ، استفاده از رنگ لوگو است ، وقتی شما از رنگ برند و لوگوی خود در جای جای سازمان استفاده می کنید ، به طور ناخودآگاه بر ضمیر افرادی که مراجعه می کنند تاثیر می گذارید و کم کم با دیدن آن رنگ ها به یاد برند شما خواهند افتاد.

نقش رنگ در اجرای دکوراسیون داخلی اداری

اهمیت نوع کار در اجرای دکوراسیون اداری

اگر برای اجرای پروژه دکوراسیون اداری در حال اقدام هستید ، باید ابتدا با صرف وقت و صحبت کردن با گروه های مختلفی از کارمندان ، با کلیات و نحوه عملکرد آن ها آشنا شوید ، باید روابط کاری و نیاز هر گروه را بشناسید ، ساختار عملکردی اداره را بدانید ، برند را بشناسید ، مشتریان حضوری را درک کنید و بسیاری موارد دیگر را بدانید تا بتوانید طراحی صحیحی برای ان فضای کاری داشته باشید.

نور طبیعی در دکوراسیون داخلی اداری

شکستن فضای خشک محیط کار

یکی از ترفندهایی که برای زیبا سازی سازمان یا اداره باید استفاده کنید ، شکستن فضای خشک کاری است ، این کار را می توانید با استفاده از تابلو های هنری ، گلدان های گل طبیعی ، مجسمه های زیبا و بسیاری المان های دیگر است ، دیدن این المان ها در طول روز ، خستگی چشم را از بین برده و روحیه ای دوباره به افراد خواهد بخشید ، خصوصا اگر به طور دوره ای بتوانید این المان را تغییر داده و به روز کنید.

طراحی دکوراسیون اداری

enlightenedدر یکی از شرکت هایی که کار دکوراسیون داخلی را برای آن ها انجام دادیم ، میزی برای درست کردن پازل های بزرگ در گوشه ای از شرکت تعبیه کردیم تا کارمندان در وقت استراحت به درست کردن پازل های چند هزار قطعه ای بپردازند ، با این کار هم از دغدغه های شغلی فاصله می گرفتند و هم بعد از اتمام کار هر پازل ، آن را به عنوان تابلویی زیبا بر دیواری نصب می کردند ، مدیر مجموعه هم در پایان سال به کارمندانی که بیشترین بهره وری را داشتند ، همین پازل ها را هدیه میداد تا این خاطره کاری در خانه آن ها هم جلوه گر شود.enlightened

ترفند شخصی سازی در محیط اداری

در اجرای دکوراسیون داخلی اداری ، می توانید با تفکیک فضا برای هر کارمند ، مثلا کشیدن پارتیشن های کوتاه در اطراف محل کارش ، فضایی خصوصی در اختیار هر فرد قرار دهید ، کارمندی که بتواند در فضای کم خود عکس فرزند خود ، نقاشی او و یا هر نوع وسیله ای که با دیدنش انرژی مثبت می گیرد را استفاده کند ، رضایت کاری بهتری در طول روز خواهد داشت.

گاهی قرار دادن یک تابلو کوچک رومیزی که خاطره ای مثبت و خوش را برای فرد زنده می کند ، می تواند روحیه و انگیزه کافی برای کار با راندمان بالا را به فرد ببخشد و این کار تنها با خصوصی سازی فضای کار ممکن است.

استفاده از روشنایی طبیعی در محل کار

برخی افراد ، احساس می کنند محل کارشان زندانی اجباری است که برای تامین معیشت خانواده باید در آن حضور داشته باشند ، البته برخی محیط های کاری واقعا هم همینطور است و چیزی از زندان کم ندارد!

شما می توانید با تعبیه پنجره ، سقف های متحرک و یا هر راهی که برای آن محیط خاص ممکن است ، نور طبیعی ، منظره بیرون و یا آسمان را به کارمندان نشان دهید تا افق دید بهتری داشته باشند و بتوانند حس بسته بودن محیط را از خود دور کنند.

کارمندی که قرار است 9 ساعت در روز در و دیوار بسته فضای کار را تحمل کند ، نمیتواند حس مثبت و خوبی به کار داشته باشد ، حتی اگر امکان این کار را ندارید ، enlightened مانیتور بزرگی در جایی که بیشتر کارمندان آن را ببینند قرار داده و در طول روز مناظر زیبای طبیعی ، ماهیان زیر اقیانوس ، حیوانات خانگی مهربان و دیگر صحنه های آرامش بخش و مناسب را نمایش دهید ، حتی می توانید موزیک بی کلام ملایمی هم در فضای کار با صدای بسیار کم پخش کنید.

اجرای دکوراسیون داخلی اداری

تمام این کار ها برای این است که کارمندان ، مدیران و مراجعه کنندگان شما احساس لطیف تر و انگیزه بیشتری داشته باشند تا فضای کار برایشان غیر تکراری و انرژی بخش باشد ، ما در ایرانادکور در کنار شماییم تا با ارائه برترین ایده ها شما

را در اجرای دکوراسیون داخلی اداری یاری نماییم ، کافیست با ما از طریق شماره های اعلام شده در سایت در تماس باشید.

نویسنده : ص.توکلی / ایرانادکور / دی ماه 1400

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه