آشپزخانه و کابینت آشپز خانه

تعمیر کابینت باد کرده و خراب

تعمیر کابینت باد کرده و خراب

تعمیر کابینت باد کرده و خراب
در این مقاله از ایرانادکور به بررسی دلایل باد کردن کابینت و راه های تعمیر آن خواهیم پرداخت ، اگر این موضوع برایتان کاربردی و یا جالب است تا پایان مطلب با ما همراه شوید.

تاریخ مقاله : 1399/10/18

در این مقاله از ایرانادکور به بررسی دلایل باد کردن کابینت و راه های تعمیر آن خواهیم پرداخت ، اگر این موضوع برایتان کاربردی و یا جالب است تا پایان مطلب با ما همراه شوید.

تعمیر کابینت باد کرده

ام دی اف متریال دهه اخیر کابینت های ایران و جهان است ، ام دی اف در واقع ، از به هم چسبیدن تراشه های چوبی تحت فشار و حرارت بالا تولید شده است بنابراین توقع نداریم دقیقا مانند چوب عمل کند، در کنار تمام محاسن ام دی اف ، متاسفانه این متریال نسبت به رطوبت آسیب پذیر و حساس است و اگر طولانی مدت در کنار آب قرار بگیرد متورم خواهد شد و کیفیت و زیبایی خود را از دست خواهد داد.

تعمیر کابینت باد کرده

آیا کابینت باد کرده تعمیر می شود؟

خوب است بدانید که اگر آب و رطوبت به عمق کابینت نرفته باشد قابل انجام است. برای تعمیر کابینت باد کرده ام دی اف باید اصول و روش های آن را بدانیم و بتوانیم به خوبی آن ها را انجام دهیم ، اما در این میان باید دید سطح خرابی تا چه حد است و آیا هزینه و زمانی که برای تعمیر می خواهیم بپردازیم ارزشش را دارد و یا خیر ، گاهی اوقات تعویض ، بسیار کم هزینه تر و بی در دسر تر از تعمیر است ، پس اول بررسی کنید که آیا تعمیر ام دی اف برایتان توجیه دارد یا خیر؟

تعمیر کابینت باد کرده

پیشگیری بهتر از تعمیر

چه کار کنیم کابینت ها ورم نکنند و خراب نشوند ؟ خب قطعا اولین کار این است که همیشه سعی کنیم صفحه کابینت را اگر هم خیس شده خشک کنیم.

صفحه رویی ام دی اف باید با یک لایه روکش ملامینه یا لایه ای پلاستیک پوشانده شود. لایه رویه کابینت آشپزخانه مانع نفوذ آب و رطوبت به بافت داخلی می شود.

در جاهایی که بیشترین رطوبت را دارد مانند زیر سینک و کنار آن باید به جای ام دی اف از ورق های پی وی سی بهره ببریم تا مجبور به پرداخت هزینه های اضافه نشویم.

کابینت ساز باید اتصالات کابینت و درزها را به درستی در کنار هم قرار دهد و عایق کاری نماید ، در غیر این صورت آب راه خود را پیدا می کند.

در جاهایی که بخار آب زیاد است مانند بالای هود و کنار گاز هم بهتر است یا از پی وی سی استفاده کنیم و یا از کابینت مراقبت کنیم و مدام سطح آن را خشک نگه داریم.

تعمیر کابینت

ساده ترین راه برای تعمیر کابینت باد کرده

وقتی ورق های ام دی اف متورم می شوند لایه رویه شروع به بلند شدن و جدا شدن از سطح کار می کند. سپس رنگ رویه کابینت پوسته می شود و به مرور از بدنه جدا می شود.

هرچه زودتر برای تعمیر این موارد اقدام کنیم واقعا بهتر است چراکه وقتی آب به عمق ام دی اف نفوذ کرد کار زیادی از دستمان بر نخواهد آمد.

تعمیر کابینت باد کرده

مراحل تعمیر کابینت باد کرده mdf

با هر وسیله ای که در اختیار دارید، رطوبت ام دی اف را خشک کنید. به ظاهر مشخص نیست ولی درون ام دی اف، آب و رطوبت نفوذ کرده است. از گرمای سشوار یا هر وسیله دیگری نیز می توانید برای خشک کردن درب کمک بگیرید.

اگر بادکردگی جزئی است پس از خشک کردن از چسب استفاده کرده و همه درزها و قسمت های خراب را چسب بزنید.با سرنگ می توانید چسب را به داخل لایه های زیرین تزریق کنید.

ام دی باد کرده

در مورد بادکردگی زیاد کابینت چه کنیم؟

وقتی بادکردگی از سطح مقطع عبور کرده و به سطح رویی درب رسیده ، و آثار تورم روی درب دیده شود، نیاز به سمباده زنی است.

تعمیر کار می تواند سطح کابینت را صاف و هموار کندو این عمل را تا رسیدن به بخش سالم چوب ادامه دهد. سپس قسمت های خالی شده را بتونه کرده و آن را با لایه های جدیدی از ام دی اف می پوشاند.

بعد از اینکه کابینت ساز کارهای تعمیرات کابینت را انجام داد نوبت به رنگ کردن درب کابینت است. بهتر است همه کابینت ها رنگ آمیزی شود تا از نظر ظاهری هماهنگی وجود داشته باشد. اینجاست که می توانید با یک تیر دو نشان زده و دکوراسیون آشپزخانه خود را تغییر دهید. ما نیز در این راه در کنار شما خواهیم بود.

تعمیر کابینت باد کرده

مقالات زیر را بخوانید:

enlightenedکابینت هایگلاس آشپزخانه

enlightenedدکوراسیون داخلی آشپزخانه

enlightenedمهم‌ترین عناصر طراحی آشپزخانه

برای کسب اطلاعات و افزایش آگاهی بیشتر در خصوص طراحی خانه مدرن با ما در تماس باشید . و از مشاوره تخصصی در زمینه بهترین اجرای دکوراسیون داخلی در شیراز بهره مند گردید .

نویسنده : ص.توکلی /عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه