دکوراسیون

طراحی قفسه بندی انبار

طراحی قفسه بندی انبار

طراحی قفسه بندی انبار
طراحی قفسه بندی انبار ، با هدف راحت تر شدن انبارداری صحیح و دسترسی آسان به کالاها صورت می گیرد. نظم در هر کسب و کاری روی تمام جنبه ها تاثیر می گذارد که مهمترین آن اثر گذاری مستقیم بر سود است.

تاریخ مقاله : 1399/10/14

طراحی قفسه بندی انبار ، با هدف راحت تر شدن انبارداری صحیح و دسترسی آسان به کالاها صورت می گیرد. نظم در هر کسب و کاری روی تمام جنبه ها تاثیر می گذارد که مهمترین آن اثر گذاری مستقیم بر سود است.

طراحی انبار

اهمیت انبار داری

پیشرفت تکنولوژی بر روی تمام جوانب زندگی و کار تاثیر گذاشته ، امروزه سیستم انبارداری و نحوه قفسه بندی کالا هم تحت تاثیر تکنولوژی است ، نرم افزارهای دقیق و جامع انبارداری ، باعث شده در هر لحظه بتوانیم موجودی کالا و قیمت اجناس موحود در انبار را دقیق محاسبه کنیم ، جابه جایی کالاها راحت تر شده و بسیار سریع می توان دانست که چه چیزی را باید سفارش داد.

اما همه اینها پیش نیازهایی لازم دارد که یکی از مهمترین آن ها قفسه بندی با کیفیت و صحیح در انبار است.

طراحی انبار

قفسه بندی انبار چرا مهم است؟

پیشینیان ما به منظور مرتب کردن لوازم و کالاهای خود از قفسه های چوبی و یا گلی استفاده می کردند. با گذشت زمان و ورود متریال های جدید ، هر روزه جنس و کیفیت و کاربرد این قفسه ها تغییر کرده و متنوع تر شده است.هدف این است که کالا ها در کمترین زمان قفسه بندی شوند و با کمترین آسیب به کالا و با کمترین هزینه جابه جایی صورت گیرد.

قفسه بندی صحیح باعث استفاده بهتر از فضای موجود و متراژ فضا خواهد شد ، که این موضوع هم بسیار اهمیت دارد.

تجهیزات انبار

انواع قفسه بندی انبار

دو نوع اصلی در قفسه بندی انبار ها وجود دارد : قفسه بندی ثابت و متحرک

در قفسه بندی ثابت ، تمام قفسه ها فیکس و ثابت می شوند ، ممکن است به دیوار ، به زمین و یا قفسه های کناری چفت شوند و دیگر امکان جا به جایی آن وجود ندارد و یا بسیار سخت است ، قفسه بندی های ثابت به انواع مختلفی نظیر قفسه بندی راهرو باریک ، بازویی ، مشبک و قفسه بندی پالت تقسیم می شوند.

انبار داری

در قفسه بندی متحرک تمامی بخش های قفسه را می توان براحتی جابه جا کرد ، ممکن است بر حسب نیاز بخواهید قفسه ای را کم و یا زیاد کنید و یا حتی اندازه آن ها را تغییر دهید. از جمله قفسه بندی های متحرک می توان به قفسه بندی شاتل ، قفسه بندی خود تغذیه و خود برگشت اشاره کرد.

طراحی انبار

انواع قفسه ها چگونه ساخته می شوند؟

ابتدا باید متراژ دقیقی از محل انبار را داشته باشید و سپس با توجه به نوع کالا ، سبک و سنگین بودن آن ها ، مدت زمان ماندگاری و بسیاری از فاکتورهای دیگر نوع قفسه بندی را تعیین کنید ، حال نوبت طراحی اصولی قفسه بندی انبار است ، طراحی سیستم قفسه بندی هرچقدر اصولی تر و دقیق تر پیش برود بعدها دچار مشکلات کمتری خوهید بود.

طراحی انبار

دقت کنید که اگر محصولات شما وزن بالایی دارند، بهتر است از جنسی برای قفسه ها استفاده کنید که مقاومت بیشتری داشته باشد. اگر اجناس شما بزرگ هستند قفسه های بزرگ و اگر کوچکند قفسه هایی با خانه های ریز تر در نظر بگیرید.

اگر جنس مناسبی انتخاب نکنید و استانداردها را رعایت نکنید ، قطعا پس از مدتی دوباره مجبورید هزینه کنید ، مدتی کار را تعطیل کنید و دوباره کاری کنید ، بنابراین از همان ابتدا با افراد حرفه ای و با تجربه در این زمینه مشورت کنید تا از تلف شدن زمان و هزینه جلوگیری نمایید.

طراحی انبار

مقالات زیر تقدیم به شما

enlightenedاجرای دکوراسیون هایپر مارکت

enlightenedانواع تجهیزات فروشگاهی و سوپر مارکت

enlightenedطراحی و اجرای دکوراسیون مغازه

قفسه بندی انبار

سخن پایانی ایرانادکور

برای قفسه بندی انبار باید خلاقیت داشته باشیم تا با ایده های ناب طراحی بتوانیم چیدمانی کاربردی ارائه دهیم . ما در ایرانادکور ، بهترین ایده ها برای قفسه بندی انبار را به شما ارائه می دهیم . با شماره های ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید .

نویسنده : ص.توکلی /عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه