طراحی باغ و فضای سبز

طراحی استخر و محوطه سازی

طراحی استخر و محوطه سازی

طراحی استخر و محوطه سازی
یکی از شادترین و مفرح ترین سرگرمی ها ، شناست ، طراحی استخر و محوطه سازی در باغ و ویلا و یا حیاط خانه شخصی شما می تواند یکی از لذت بخش ترین تفریح ها را به شما هدیه دهد ، در این مقاله معرفی استاندارد سایز استخر و بهترین جانمایی آن خواهیم پرداخت ، با ما در ایرانادکور همراه باشید.

تاریخ مقاله : 1399/10/06

یکی از شادترین و مفرح ترین سرگرمی ها ، شناست ، طراحی استخر و محوطه سازی در باغ و ویلا و یا حیاط خانه شخصی شما می تواند یکی از لذت بخش ترین تفریح ها را به شما هدیه دهد ، در این مقاله به معرفی استاندارد سایز استخر و بهترین جانمایی آن خواهیم پرداخت ، با ما در ایرانادکور همراه باشید.

ایرانادکور، مرجع تخصصی معماری و دکوراسیون داخلی، طراحی باغ و فضای سبز، فضاهای اداری، تجاری و… شما را به مطالعه اجرای دکوراسیون مدرن برای ویلا در این نوشتار دعوت می کند.

طراحی استخر و محوطه سازی

انواع طراحی های استخر

قطعاً ، بیشتر استخرهایی که تا کنون دیده اید مستطیلی شکل بوده اند ، زیرا از نظر ساخت بسیار راحت تر هستند و شنا کردن در آن هم بسیار آسان است ، اما بسیاری از افراد دوست دارند ، در همه چیز متفاوت و خاص باشند ، انواع طرح ها و ایده های استخر در سراسر دنیا اجرا شده است و حتی دیدن تنوع آن ها به انسان حس آرامش و شادی می بخشد چه رسد به داشتن آن.

استخر های گرد ، لوبیایی شکل ، مربعی و بی شکل مثالهایی از انواع طراحی های استخر است.

طراحی استخر و محوطه سازی

استاندارد سایز استخر

حداقل طول استخر باید ۳ برابر قد یک انسان بالغ در نظر گرفته شود ، با توجه به این معیار، حداقل ابعاد توصیه شده برای طول استخر ۶ متر و برای عرض استخر ۴ متر و برای عمق استخر ۱ متر خواهد بود.

استخری ازین کوچکتر بیشتر برای آب بازی و سرگرمی و تفریح مناسب است و نمی توان در آن شنا کرد ، بنابراین اگر فضای شما اجازه می دهد ، استخر را ازین کوچک تر نسازید تا بتوانید از شنا کردن در آن هم بهره ببرید و به دید یک ورزش مفرح به آن بنگرید.

ساخت استخر در شیراز

بهترین موقعیت استخر در باغ و ویلا

شاید بخواهید بدانید بهترین مکان برای ساخت یک استخر کجای باغ است؟ موقعیت استخر باغ یا ویلا باید طوری انتخاب شود که استخر در طول روز و به ویژه در ساعات بعد از ظهر و عصر بیشترین نورگیری از خورشید را داشته باشد تا آب آن گرم شود.

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ایران بهتر است که کاسه استخر به سمت جنوب یا غرب جانمایی شود و حداقل موانع را در مسیر نور خورشید داشته باشد ، اگر ساختمان های بزرگ و یا درختان بلندی مانع رسیدن نور خورشید هستند مکان استخر را در جهت دیگری انتخاب کنید.

طراحی استخر و محوطه سازی

همچنین اگر مسایل تعصبی و شرعی برایتان مهم است باید به اینکه استخر در کجا دید کمتری از بیرون دارد فکر کنید ، ممکن است جهت جنوبی و غربی آفتاب بهتری بدهد اما شاید همسایگان شما دید کاملی بر روی استخر داشته باشند و این شما را آزار دهد.

گرچه می توان برای حل این معضل از پوشش هایی برای استخر با درختان یا با ایجاد دیوارهای از پیش ساخته شده ، شیشه های مشجر و … ایجاد کرد.

طراحی استخر و محوطه سازی

استخر سر پوشیده در فضای داخل خانه

صاحبان خانه های لاکچری دوست دارند که در فضای داخل ویلا استخری سر پوشیده داشته باشند تا در چهار فصل سال بتوانند از آن لذت ببرند و ضمناً محیطی خصوصی تر داشته باشند ؛  از مزایای این استخر ها دور بودن پوست از اشعه‌های زیان بار خورشید است ، همچنین شنا در آب گرم در شب های سرد زمستان می تواند بسیار لذت بخش باشد.

استخر سر پوشیده

مطالعه مقالات زیر را پیشنهاد می دهیم:

enlightenedبهترین طراحی محوطه ویلا در شیراز

enlightenedکم هزینه ترین محوطه سازی باغ

enlightenedایده های کم هزینه برای دکوراسیون باغ

استخر شیراز

سخن پایانی ایرانادکور

با داشتن خلاقیت و البته بودجه کافی می توان در کنار استخر ، جکوزی ، سونا و اسپا هم طراحی کرد ، خصوصا در استخرهای فرم دار مانند استخر های لوبیایی شکل می توان در قسمت فرو رفته آن به طراحی چنین سازه هایی نیر اقدام کرد.

برای طراحی زیباترین استخر ها با ما در ایرانادکور در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

ما به عنوان بهترین مجری محوطه سازی در باغ و ویلا در جنوب کشور، می توانیم در کنار شما باشیم تا فضایی رویایی در کنار رعایت اصول ایمنی در طراحی و اجرای محوطه سازی را داشته باشید. با ما از طریق شماره های اعلام شده در وب سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

نویسنده : ص.توکلی / عضو تیم تحریریه ایرانادکور

دکوراسیون داخلی در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه